Ajaviiteks panen oma auto siia üles, kuna selles foorumis paistab üldse E46-tega suht nutune lugu olevat.
Tõstan siis EBKst otse ümber.
august 2010
Peale eelmise
E36 320i müümist sai pingsalt hakatud jälgima mobile.de-s E46 keretüübi nimetust kandvaid masinaid, kuna soovitud varustusega masinaid Eestist leida on suht lootusetu. Eelkõige siis otsisin 328i-t manuaal kastiga (aga silmasin ka 323i, 325i ja 330i mudeleid). Peal 2 nädalat ilmuski seesamune auto müügile ja ega pikalt mõtlemist ei olnudki ning sai lastud kohe endale Eestisse ära tuua. Nüüdseks auto arvel ja esimesed paarsada kilomeetrit läbitud. Eelkõige meeldib auto juures mulle mootor – 142 kW ja 280 Nm (M52TUB28 siis täpsemalt). Ja ega varustuski autol kõige kehvem pole

Märkimist väärivatest asjadest on nahksisu, esimesed sportistmed soojendusega (juhi oma mäluga), kliima, vihmasensor, katuseluuk, xenon tuled, klapitavad peeglid (soojendusega loomulikult), M-Tech sportvedrustus, tagumised parkimisandurid, M-tech I aerodünaamika pakett, elektriline tagaakna kardin, isetumenev tahavaatepeegel, dünaamiline stabiilsuskontroll, 4:3 ekraaniga navi ja telekas (mis muidugi nõuab nüüd digiboxi), 4x el. aknad, Harman Kardon helisüsteem, CD-box (6-le CD-le), MF rool, püsikiirushoidja, teisaldatav kärukonks, GSM süsteem (Nokia), Remuse sportsummuti (mis teeb päris mõnusat häält minu arvates) ja kõrvalistuja istme all asuv esmaabi karbike.
Olgu siis täpne varustuse nimekiri ka ära toodud:

Vigadest, mis esialgu silma hakanud ja kõrvaldamist ootavad:
-parkimisandurid ei tööta (korras, üks andur jamas ja kõigil tahtsid pistikud vahetust)
-varuratas puudu ja tööriista sahtel suht tühi (olemas)
-ekraan ei näita navi võimalust ja plaati ei saa navi sahtlist välja (uus navi arvuti olemas ja asi töötab)
-CD boxi sahtel ei tule välja (korras, roheliselt tuli uus box) -peeglite mälu ei tööta, samuti ei keera parem peegel alla, kui tagurpidi käik sisse panna (selgus, et enne 10/99 autodel ei olegi veel seda funktsiooni)
-vihmasensor ei toimeta päris nii nagu peab (hakkas ise korrektselt tööle peale UMi külastust

)
Nädalavahetusel läheb vahetusse õli, õlifilter, õhufilter, bensiinifilter, klapikaanetihend. Ja eks peatselt ka jahutusvedelik, piduridedelik ning diffri ja käigukasti õlid.
Pikemaaja plaanidest nii palju, et kunagi mingid kobedamad veljed alla ja ehk selle tagaspoila asemel mingi tagasihoidlik lip paigaldada. Kindlasti tuleb ka toonklaas. Samuti võiks digiboxi paigalda.Muud nagu hetkel eriti pähe ei tulegi. Ja minu arust pole viga sellel paljukirutud Harman Kardon süsteemil, minu jaoks täiesti piisav. Ehk kunagi tulevikus hakkan neid kõlarid jõudumööda välja vahetama aga eks seda vaatab veel.







august 2010
Panen ühe teaseri edavama veljega

Tegemist siis varurattaga, mis ostetud sai (pidi olema ainult 50 km üldse kokku sõitnud).
Tundub, et pealolev 225 rehv on juba liiga lai, kinnitusmutrit enam peale ei mahu keerama.

Samuti on tööriistakomplekt jõudsalt täienenud ja nüüdseks puudu veel ainult tangid.
Nüüd siis mõnest probleemist ka.
Õlivahetuse aja selgus, et eelmine sakslasest omanik on k****i kooner olnud ja õlivahetuselt kokku hoidnud ning välpa korralikult üle lasknud või piinliku täpsusega täitnud ning samal ajal kõvasti lühikesi otsi teinud

Mootor seest kõige puhtam just pole
Vahetatud sai samal ajal veel ka klapikaane tihend, salongifilter ja bensiinifilter (filter oli aastast 99 aga lahitvõttes oli küll suhteliselt puhas). Pealolnud mitmekordselt kasutatav K&N õhufilter sai vahetatud tavalise vastu. Kojameestele läkisd külge UMist toodud uued vahetuskummid.
Külma mootoriga tekkis probleem tühikäigu pööretega, kus paari minuti jooksul hakkasid pöörded hüppama ja vahel suri auto ka välja. Natuke netis uurimist ja selgus, et tegemist M52TU Vanosega seotud tüüpprobleemiga.
Seetõttu sai panud UMi aeg tarkvara uuenduseks. Loodan, et oli selles kasu ja see jama enam tagasi ei tule.
Samuti sai lastud teha samal ajal ka veermiku kontroll. Tulemused ehk kõige hullemad pole aga tegemist siiski jätkub.
Vahetamist vajaksid tagumised vedrud (parempoolne on murdunud), tagumised suured õõtsapuksid, ülaõõtshoova välimised puksid ja tagumine reduktori puks. Samuti on pehmed esimesed õõtshoova puksid.
Vahepeal tegin kuulmise järgi kindlaks, et 2 parkimisanduri sensorit on oma töölepingud lõpetanud. Aga see, kudas nad küljest ära peaksid käima, on hetkel veel minu jaoks mõistatus

Plaanides on veel ka Vanose tihendite vahetus ja korrastamine. Nimelt kui anda 1500 rpmi juures natuke järsemlt gaasi, hakkab auto tõmblema. Peale 2500 rpmi see tõmblemine kaob ja auto läheb normaaselt edasi kuni lõpuni.
august 2010
Nädalavahetuste toimetamistest siis lähemalt.
Kuna ilmad porised ja lumigi kaugel pole, sai ostetud Petex kummimatid. Sobivad nagu valatult. Veeluurmatte ei hakkagi vist enam ka suvel kasutama. Tuleb neil ainult kinnitused kuidagi tervelt kätte saada, sest UMi küsitav ca 300 krooni nende eest on liig mis liig.

Vahetatud sai ka jahtusvedelik. Kuna ühelepoole tundus mõistlik ka veepump ära vahetada, sai ee samuti uus ostetud.

Vana pump (komposiitmaterjalist labadega originaal) oli tegelikult heas korras aga kui juba siis juba.
Kuna salongi ei tahtnud eriti sooja tulle, sai ka soojendusklapp lahti lammutatud. Selle panin aga sama targalt kokku tagasi, kuna kõik paistis korras olevat. Igatahes tuleb nüüd salongi sooja nii mis mühiseb

Enne uue jahutusvedeliku sissepanekut sai süsteem korra destilleeritud veega ka läbi loputatud.
Kohale jõudsid ka sellised asjad:

Vaja veel üks kunagi juurde tellida, kuna teisel võtmel nupud veelgi hullemas seisus (kellel huvi nuppudeta tooriku vastu, võib minu poole pöörduda

).

Sesoses selle imevahendiga on plaanis järgmised asjad. Kõigepelt sõidan praeguse täissünt õliga 3000 km täis. Pealse seda panen sisse Auto-RXi koos mineraalõliga. 2000 km läbimisel õlifilter vahetusse. 4000 juures sisse uus mineraalõli ja filter. Siis jällegi 4000 km sõitu (õlifilter ka poole ajal vahetusse). Vajadusel tee uuesti samad tsüklid läbi ja alles siis lähen täissünt õlile tagasi. Saab siis ehk mootorit seestpoolt puhtamaks küll

november 2010
Nädalavahetusel sai jälle auto kallal nokitsetud.
Vahetusse läksid süüteküünlad (nagu ette nähtud, läksid peale NGK BKR6EQUP). Samuti tegin tühikägumootori klapi tahmast puhtaks.
Ning viimaks sai ukselingid ja hinged ette võetud. Pingutasin ukselinkide poldid üle, natuke vist läkisid isegi kergemaks. Kuna lingid kippusid välisesse asendisse kinni jääma, sai lastud määret linkidele. Nüüd seda kinnijäämis jama enam ei toimu. Määret sai pandud ka hingedele ja piirajatele ning tulemuseks kergemini liikuvad uksed.
Panin tähele ka, et vihmasensor on ellu äraganud ja toimetab nii nagu peab. Peab mainima, et päris mugava funktsiooniga on tegemist
Paar pildikest ka lisaks veel:


detsember 2010
Reede õhtul sain nautida lumiseid Võrumaa ja Põlvamaa teid

Ühel kõrvalisel teel kodu poole liikuma hakates üritasin teele tuisanud lumevallidest hooga läbi rammida, mis algul paistis õnnestuvat. Aga ühel hetkel vajus auto teelt kõrvale hange ja kinni ma seal olingi. Õnneks sai appi kutusuda traktori, mis auto välja tõmbas ja selle teelõigu suurema teeni puhtaks lükkas. 50 kilomeetrit tuli kulgeda komanda käiguga ja viimased 6 kilomeetrit teise käiguga. Nii hulle teeolusid pole mul veel õnnestunud kogeda
Positiivse poole pealt ka midagi. Nimelt hakkas autol vahepeal üks silinder vahele jätma. Juhtus see enamasti kiirendamise ajal 1500-2000 rpm-i juures. Peale 2000 rmp-i hakkas enamasti normaaselt toimetama aga vahel jäigi mootor viie silindriga lonkama.
Diganostika näitas 2. silindri vahelejätmist. Kuna küünlaid olin hiljuti vahetanud, jäi kahtlustada kas vigast süütepooli või pihustit. Ostsustasin alustada lihtsamast variandist ehk süütepooli vahetusest. Peale uue süütepooli pealepanekut ei ole mootoril enam mingit vahele jätmist. Samuti on kadunud ka auto ostust saati olnud mootori tõmblemine 2000 rpm-i juures. Kindluse mõttes peaks tegema vanose lekketesti aga hetkel igatehes tundub, et vanos toimetab päris korralikult.
Üks pilt ka reede õhtust, kui olin kodu jõudnud ja auto ära parkinud:

veebruar 2011
Täna vaatasin pilte auto piduritest ja panin tähele asja, mida sügisel rattaid ümber tõstes tähele ei pannud. Nimelt on tagaratastele velje flantsid vahele pandud:

Välimuse järgi tunduksid nagu olevat tegemist H&R 15 mm flantsidega.
Oskab keegi pakkuda, milleks need võivad sinna installitud olla :roll:
Peaks äkki need vahelt minema viskama?
veebruar 2011
Kuna meeldib, et asjad saaksid korralikult tehtud, lähevad vahetusse kõik pildil olevad asjad
Ehk siis kõik tagasillas leiduvad puksid, kondid, esisialla õõtshoova puksid, geneka rihm ja rullikud ning muidugi ka M-Tech tagavedrud.

märts 2011
Eile sai kõik need eelpool nähaolevad asjad ära vahetatud (tänud siinkohal einarile). Päris mõnus on kulgeda, kui tagasillas kõik kummiosad ja vedrud on uued
Täna sai sillastendist läbi käidud ja väheke sisseoste jälle tehtud:
puuduolev summuti klamber, 1 L diffri õli (Castrol SAF XO), 2 L käigukasti õli (MTF-LT-3), 6 l mootoriõli (Valvoline Turbo 10W40), õlifilter.
Samuti ostsin õlipumba, et saaks ilma suurema vaevata kasti ja diffri õlid ära vahetada.
36 mm padrun kulub ka marjaks ära, ilma selleta jääks õlifilter vahetamata.
Äkki oskab keegi nõu anda käigukasti õli koha pealt. Nimelt küsisin UMist MTF LT-2. Müüja ütles, et neil seda ei ole ja pakkus asemele MTF LT-3. Tema sõnul pidavat see parem ka olema kui LT-2. Nüüd aga välismaised foorumeid uurides tuleb välja, et LT-3 on mõeldud E90 (ja teiste uuemate mudelite) käigukastidesse ning seda ei soovitata kasutada LT-2 asemel :roll:
On kellegi selles vallas kogemusi või nõuandeid, kas panna see LT-3 kasti sisse või mitte?

märts 2011
Nii, eile sai siis kõik eelmisel pildil olevad asjad käiku lastud.
Siin siis näha milline on vana ja uus diffri õli:

Värske käigukastiõli

Väljatulnud õli

Tekkis nüüd kellegi veel soovi oma "eluaegsed" õlid välja vahetada?

Täna sai veel UMist läbi astutud ja puuduolev parempoolne tagumine logariots ära ostetud.
märts 2011
Kuigi esisillas said õõtsapuksid vahetatud, jäi ikka silda mingi klobin sisse.
Kiire UMi külastus ja selgus, et vasak stabika liigend on lõtkuga. Muid vigu ei avastatud
Kui laupäeval saavad pildil olevad asja vahetatud, siis jääb veel teha ainult lekkiva roolivõimendi vooliku korrastus (sellega kaasneb loomulikult roolivõimu õli vahetus).
Peale seda aga hakkavad ideed otsa saama, mida võiks veel kõpitseda.
Sügisel plaanis uuendada kõik pidurikettad ja klotsid.
Kuna kevad on käes, tuleb hakata vaatama kobedamaid velgi
Teab keegi kohti soovitada, kust võiks saada soodsa hinnaga edevaid velgi

juuni 2011
Nõnda, räägiks natuke vahepel toimunust.
Nimelt on mõnda aega auto olnud sellises seisus:

Põhjus siis masendavalt lihtne - kiirustamine ning sellest tulenevalt unustamine/tähelepanematus.
Ehk peateele sõitmine ilma ühte sõidusuunda kontrollimata

Kuna tegemist ikka väga hea masinaga ja temast loobuda ei tahtnud ning oli kindel plaan korda teha korralikult, sai ostetud eBayst teine 328i kõrvale, millelt saab kõik vajalikud osad ümber tõsta. Ja selle masinaga kaasnesid ka M double spoke 68 veljed
Auto pärit UK-st, ehk siis parempoolse rooliga.
Hetkel on siis autod töökojas ja ehk saab peagi hõbedase jälle liikuma.
Mõned pildid sellest UK masinast:




juuli 2011
Täna saabusid Saksamaalt BOSCH xenon tuled
Kõik pasitab vägas heas korras olevat, isegi kõik pirnid sees ja terved. Nagu näha, tuli komplektiga kaasa rohkem asju kui endal tegelikult vaja läheb

august 2011
Vahelduseks üks pilt auto hetkeseisust.
Puuduolevad paneelid saavad peagi värvi alla ja siis ehk õnnestub üle pika aja jälle oma BMWd roolida
Fordide roolimisest suht villand juba

august 2011
Back on the road again
Auto juba nädalake valmis olnud ja eile sai ka ülevaatusel ära käidud.
Auto läbis selle ühegi veata, mainiti ainult, et parempoolsel sisemisel rooliotsal väikene lõtk.
Täiesti suskumatu, kui head pidurid ikka E46-l on - kettad on viimase piirini kulunud ja usstiavad täie mõnuga aga pidurdavad veel täiesti piisavalt, et läbida ülevaatus

Panen ülevaatuse tulemused siia ka kirja, hiljem hea võrrealda aastate lõikes:
CO tühikäigul (lubatud 0,5) 0,005% (eelmine aasta 0,22%)
CO kõrgendatud pööretega (lubatud 0,3) 0,009% (eelmine aasta 0,21%)
Sõidupiduri üldefektiivsus 74% (eelmine aasta 63%)
Natuke üllatama paneb mõõdetud auto kogukaal - 1380 kg
Ainuke probleem, mis on veel jäänud, on seotud kliimaga. Nimelt ei taha süsteemist kuidagi külma õhku tulla. Leket kusagil ei ole ja pump lööb korralikult aga külma õhku ei kusagil :roll:
Eks proovib veale lähiajal jälile saada.
Mõned pildi ka:



Ja nüüd siis ka kõik asjad müügis, mis rohelisest üle jäid:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=56&t=134759september 2011
Sai väheke tulemajandust juurde aretatud (kuigi pole kunagi tagumisi udutulesi kasutanud ja arvatavasti ei kasuta ka). Lihtsalt meeldib kui asjad on sümmeetrilised

september 2011
Nädalavahetus jälle autoga veedetud
Alla sai kruvitud roheliselt võetud kõik pidurikettad ja klotsid (käispidurite kinnitusvedrud sai UMist toodud).
Mootor sai siis uue õli ja klapikaane tihendi:

Ja pagasnikus nüüd mõni luks juures

oktoober 2011
Tulede teema jätkuks...
enne

nüüd


oktoober 2011
Kuna tulevat talve nende Kesk-Euroopa turule mõeldud talvepasteldega vastu võtta enam ei soovinud (kuigi vist tänu DSC-le sai eelmine talv suht edukalt hakkama), sai hangitud selline komplekt: veljed 16" Star Spoke 45 koos 205/55 rehvidega Dayton DW700 (mustrit ca 8mm, 2 rehvi peale 1 nael puudu) ja Yokohama Guardex 700 (mutrit ca 6-7 mm, naeltega suht nutused lood, alla poolte paistab alles olevat).
Veljed ka sellise räsitud olekuga ja kobrutavad päris mitmest kohast aga talveks käravad küll

oktoober 2011
Hetkel masin sellises seisus

Põhjus selles, et oma lollusest sai kliima mittetöötamise põhjuste selgitamise käigus vigastatud evaporaatori torusid ja nüüd vahetan kogu selle kliima/soojendus kopsiku täies tükis välja. Kuigi mul oli olemas varu evaporaator, hankisin ikkagi terve süsteemi uue, kuna tundus, et seda klapisüsteemi lahti kakkudes ma teda sellisena kokku panna küll ei suuda, et ta ka korralikult tööle hakkaks.
Ja nüüd on ka natuke mugavam klaasipuhastajate hoovastikku vahetada (vanal hoovastukul oli üks nuut kinni jooksnud).
november 2011
Nüüd peaks öine ninaesine päris hea saama

Ühes tavaline, teises BlueVision. Ega suurt vahet pole, muidu ei saakski midagi aru, kui ise tead, et on erinevad pirnid. Tootja ise lubab värvuse temperatuuriks 3400K, eks ta siis 100-200 Kelvini võrra erineb tavalisest halogeenist

Aga nüüd on peale kõigi pirninde vahetust ööse ikka väga mõnus sõita, eriti andsid tuna uued lähitule pirnid, nii et soovitan kõigil oma pirnid ära vahetada
