Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 15:35

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 17:07 
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.12.2008 01:12
Postitusi: 2818
Asukoht: Tln
Üks mu mossedest oli esimene auto, millele Eestis Valvoline MaxLife sisse läks. Turuletulekust alates olen oma vanakestes ainut MaxLife'i kasutanud ja ei ole midagi kurta :)

_________________
http://www.facebook.com/WaxGarage
http://www.whitewalls.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 17:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Hea kuulda. Kui küsida tohib, siis mis maxlife`i täpsemalt kasutad?

e: veel üks kasulik link: http://www.zddplus.com/


Viimati muutis corsairx, 29.11.2011 18:17, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 17:19 
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.12.2008 01:12
Postitusi: 2818
Asukoht: Tln
Oma kõigis vanades autodes sünti, 10W40. Ja '96 Civicus täissünti 5w40.

_________________
http://www.facebook.com/WaxGarage
http://www.whitewalls.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 18:32 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Kas keegi Pennzoil Performax 5W-40 kohta leiab mingit korraliku datasheeti kus TBN, VI, HTHS ja tsingi/fosfori sisaldus kirjas? Ise ei suuda hetkel leida. http://www.maardekeskus.ee/pennzoil-per ... -2473.html
e: niipalju leidsin, et "safe for catalytic converters." ...järelikult ei saa ZDDP sisaldus suur olla.


Lisaks tekkis küsimus, et millist õli nö. mootori läbipesuks kasutada ja millise raskusega? SAE 30 või vedelamat?

e2: Leidsin oma praeguse Mannol Extreme 5W-40 täissündi andmed ka üles ja ülla-ülla, päris head näitajad:
http://www.kleeron.ee/index.php?ip=29
Kahjuks ZDDP andmeid ei leia aga 4,55€/L on küll tegu väga hea õliga. Saaks kuskilt selle tsingi/fosfori ja HTHS näitajad ka teada ,siis vaat et jäägi seda õli kasutama. Saksa kvaliteet :D

e: Mannol Legend+Ester SAE 0W-40 täissünteetiline tundub ka päris kõvade näitajatega olevat aga seda pole müügil kohanud Tartus.
e3: Tundub, et kleeroni lehel väheke valed andmed siiski: http://www.upload.ee/image/1849804/manextr.jpg

See selleks, hetkel plaanis ikkagi Valvoline Maxlife 5W-40 täissündi peale kolida :)

e4: Peaks selle zddplus ravi ka ära proovima koos uue õliga. Inglismaalt tellides suht ok hind ka: http://www.ebay.co.uk/itm/ZDDPlus-Extre ... 954wt_1139
Minuteada eestist GM EOS ja Zddplus`i ei leia. Kui keegi teab kust saab siis oleks tänulik info eest.
Samas kui satuks hea hinnaga Mobil1 high mileage või Mobil1 0W-40 otsa, siis vist rahulduks ka nendega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 30.11.2011 17:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Veel üks link kust saab infi õlide (racing) kohta: http://www.svtperformance.com/forums/sh ... -poll.html

Kuna mul siin kogunes hunnik datasheet`e, siis mõtlesin, et laen need netti üles, et SR rahval lihtsam oleks:
http://www.upload.ee/files/1851847/olid.rar.html

Arvestage siis, et tooted ja nende nõuded muutuvad üsna tihti ning osa infi võib olla natuke aegunud. Konkreetseid ZDDP sisaldusi ja teste tasuks ise internetist üle uurida enne otsustamist (nt. bobtheoilguy).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 30.11.2011 23:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.06.2007 10:16
Postitusi: 374
Asukoht: Võru/Põlva/Tartu kiirliin
Mootori läbipesuks on spetsiaalsed õlid ju. Minu mäletamist mööda ka Valvoline´il.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 01.12.2011 12:01 
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.12.2008 01:12
Postitusi: 2818
Asukoht: Tln
919 kirjutas:
Mootori läbipesuks on spetsiaalsed õlid ju. Minu mäletamist mööda ka Valvoline´il.

Valvolinel ei ole pesuõli. On sisepesuks keemia, mida vana õli hulka valada.
http://www.stokker.ee/toostus--ja-autok ... p:1058593/

_________________
http://www.facebook.com/WaxGarage
http://www.whitewalls.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 01.12.2011 13:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Selle mootori pesemise kohta uurisin ka ning vanadele mootoritele ei soovitatagi seda teha (eriti kui mootor töötab ok), kuna võib pigem kahju teha... eemaldab kulumisjälgedest tugevamat sorti sodi ning õli võib sealtkaudu põlemiskambritesse sattuda ning lisaks võivad nende flushing õlidega kanalitesse tropid tekkida ning kokkuvõttes on tulemus kõvasti hullem. Kui tundub liiga palju seda soppa olevat, siis soovitatakse kasutada natuke aega 15W-40 diiselmootori õli (vana filtriga, ~800km) ja siis alles uus filter ja uus õli. Vähemalt selliseid soovitusi mina netist leidsin. Kui tõene ja kui hästi see toimib ei oska kahjuks öelda. Ise arvan, et puhastusõlina peaks äkki natuke vedelamat kasutama - SAE30 oleks vast ok. Endal plaanis enne ja nö. pesuõli ajal veel neodymium magnetid õlifiltri ja karteri põhja külge kinnitada - aitab imepisikesi metalliosi kinni püüda. Halba see igatahes ei tee. Ainult magnetid tuleb korralikult kinnitada, et lahti ei tuleks sõidu ajal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 01.12.2011 17:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Veel huvitavat lugemist sünteetiliste õlide baasõlide kohta: http://www.balancemotorsport.co.uk/imag ... 0v%202.pdf

e: veel üks üsna põhjalik link: http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.html

e2: uurisin veel igavusest meil siinmail levinud õlisid ning Carlube Triple R 5W-40 tundub ka päris hea kraam olevat oma hinna kohta (~5€L): http://205.243.146.146/forums/ubbthread ... ber=250691 , http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... ber=238847

e3: Huvi pärast uurisin ka õli kohta mida mul vanamees oma 96` 1.6 civicus kasutab - King Oils Racing Formula 5W-40 täissünt.
Tundub, et ok kraam kuna vanamees kasutab seda ~4-5a (selle vältel 2 korda vist õli vahetanud) ning mootor väga heas korras. Imelikul kombel ei suuda selle õli ja tootja kohta miskit asjalikku infi leida. Ainus mis teada sain, et toodetud belgias.

e4: Õli näitajate (testide) seletused: http://www.performanceoiltechnology.com ... esting.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 01.12.2011 21:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Veel üks siinmail saadav hea hinnaga ja heade näitajatega õli - Gulf Formula GX 5W-40
http://www.maardekeskus.ee/gulf-formula ... e88dee6cc#
VI ja TBN on väga heade näitajatega kuid ZDDP sisaldust ei leidnud kuskilt: http://124.30.44.229/GulfOilSearch/frmP ... htm&type=P
Samas eesti tarnija andmed küll hoopis teised: http://www.gulfoil.ee/es/toodete_tutvus ... _5w40.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 02.12.2011 10:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Kui sa autot talvel ei kasuta siis vala Gulf Racing sisse. Ma sain sealt maaletoojalt seda jumala hea hinnaga, kuigi nende jaoks olin suvaline inimene tänavalt, kes lambist kontorisse sisse astus.

Näitajad kuuma mootoriga on ju jumala head: LINK

Kui ma ei eksi siis liitrihinnaks jäi tänases vääringus 6.50

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 02.12.2011 12:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Need eesti maaletooja andmed on kahtlased kuna erinevad gulfoilltd andmetest ja sooviks siiski rohkem teada selle õli kohta. Ja Gulf Racing 5W-50/10W-60 puhul on tegu liiga raskete õlidega ma arvan. TBN ja ZDDP on üsna olulised minu jaoks ja HTHS andmed võiks ka olla kuigi need minu mootori puhul niiväga olulised ei ole kuna ringrajal piinamas ei käi teda. Tegu on küll kuuma mootoriga kuid vastupidavuse seisukohalt olen aru saanud, et TBN ja ZDDP tavakasutuses mootorile tähtsamad näitajad. Kõrge HTHS näitaja omadused tulevad esile kõrgetel pööretel intensiivse koormusega. Kui palju see kõrgem HTHS näitaja näiteks minu auto mootorit maanteel sõites tervemana hoiab ei oska öelda... 90-100km/h(GPS) sõites on neljanda käiguga pöörded ~3800-3900. Olen ka ~130km/h selle mootoriga välja jooksutanud kuid siis pöörded juba sinna 4100 kanti ja undab nagu lennuk :D Muidu VI ja HTHS näitajad on omavahel seotud ja üldjuhul mida kõrgem VI seda kõrgem HTHS.

Nagu eespool mainisin, siis olen oma otsuse juba teinud ning selleks on Valvoline MaxLife 5W-40 täissünt, mis on oma hinna, näitajate ja saadavuse suhtes väga hea valik minu arvates (10.64€/L). Muidu võtaks Mobil1 0W-40 mille ZDDP sisaldus 1000/1100 kuid see jääb tiba kalliks (~16.25€/L). Eks vaatab veel, kui vaba raha tekib, siis vb. võtan miskit kallimat. Teised kallimad variandid, mis on kõrgema ZDDP sisaldusega, oleks Motul 300V Chrono 10W-40 (~17€/L) või Power 5W-40 (~19€/L) kuid neid müüakse kahjuks 2L kanistrites ja mulle läheb koos filtri vahetusega 2.75L. Samas oleks järgmine õlivahetus vaja ainult see 2L ostagi.

Aga mnjah, hetkel plaanis Valvoline MaxLife 5W-40 täissünt + Zddplus`i telllida. 4oz Zddplusi pudel maksab inglismaalt tellides koos postiga ~15.7€ ja sellest jätkub minu auto puhul kaheks õlivahetuseks: http://www.ebay.co.uk/itm/ZDDPlus-Extre ... 954wt_1139

e: muuseas juhin tähelepanu sellele, et tasub kindlasti jälgida kuna toode tehtud on ja mis S* tähistus tal on sest näiteks seda Valvoline MaxLife 5W-40 täissünti on ka kahte erinevat, vanem mis on SL/CF, ACEA A3/B3/B4 tähistusega (toodetud 2010) ja näeb välja selline:
http://www.autosuciastky.com/products/i ... 7slx1x.jpg
Ja uuem mis on SM ***** tähistustega (toodetud 2011) ja näeb välja selline:
http://www.stoller.lv/files/product_pics/18040_VAL.jpg
SL versioonil võib tõenäoliselt ~100ppm suurem ZDDP sisaldus olla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 09.12.2011 16:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Veel kasulikku lugemist neile kes õlidest üldse midagi ei jaga: http://www.nordicgroup.us/oil.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 18.12.2011 01:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Veel üks hea hinnaga ja heade näitajatega õli - Belco 5W-40 : http://www.belcomotoroil.com/eng/docs_e ... c5w40.html

Tootja leht: http://www.belcomotoroil.com/eng/WELKOM_ENG.html

e: veebileht läks neil just uuendamisele tundub aga siin pilt datasheetist: http://www.upload.ee/image/2167880/Belc ... _5W-40.jpg
Lähen ostan ühe 5L kannu ära täna teise auto jaoks (Honda Civic), maksis ~28€ 5L kui mälu ei peta.


Viimati muutis corsairx, 16.03.2012 21:28, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 16.03.2012 21:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Natuke veel juttu ZDDP kohta: http://www.lnengineering.com/oil.html
Ja ZDDP lisanditega ei tasu liiale minna:

Tsiteeri:
Beware of ZDDP boosters and concentrates being sold under various names. These products should truly only be used at time of break-in or not at all if a fully-formulated break-in oil is used. I haven't tested every one of these products, but one thing is very obvious to me. Every product previously sold to boost ZDDP, be it STP or EOS, always had roughly an equal amount of detergents to offset the affect of ZDDP in reducing the TBN of motor oil. Most of these ZDDP concentrates omit detergents altogether or use over-based Ca detergents known to reduce the efficiency of the anti-wear properties of the oil! Just like you need more Zn and P in an oil that has more detergents, you also have to have additional detergency because of the breakdown of ZDDP in peroxides and its interaction with combustion byproducts to form sulfuric acid. Knowing the right balance is something best left to the oil manufacturers and their chemical engineers. More acid, will increase the oils TAN, and will lead to corrosive wear of bearings. For once, I will have to say that more is not better, especially in this case. EOS and STP are decades old, and proven products that work synergistically with your existing motor oil and were never designed to boost the Zn and P more than 100-200ppm - unlike some recommendations to run double the ZDDP, in excess of 2000 ppm, which can lead to increased wear! It is not only the level of Zn and P that is important, but also starting with an oil that meets the ACEA A3/B3 standard would assure a starting TBN of 10 or higher and with similarly higher HTHS viscosities will also give you greater protection too. If you do choose to use these products, you must do used oil analysis to determine drain intervals and monitor overall TBN retention and ensure that the TAN increase does not lead to increased bearing wear! Too much ZDDP can also foul spark plugs and oxygen sensors, not to mention plug EGR valves and the catalytic converter. Additionally, lack of testing of these ZDDP boosters compared to fully formulated oils intended for racing or for older engines or even against SM or SN-rated oils side by side do not instill confidence in their performance, or at least at the time this was written.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7