Seda konkreetset ei ole, mis tookord pakkumisel oli. Aga leidsin kaks kuulutust hetkel.
PL 1.8 16v 95kw
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... &hilit=16vKR 1.8 16v 102kw
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... &hilit=16vSisuliselt peaaegu samad mootorid. Kopeerin väikse jutu, millega olen kunagi kirjutanud.
Tsiteeri:
On kahte tüüpi mootoreid 102kw ja 95kw. Mootorikoodid vastavalt KR ja PL. Vahe on selles ,et PL mootoril on katt ning üks nukkvõll erinev. Sisselaske nukkvõll.
PL opens 1 degree after OT and closes 21 degrees after UT
KR opens 3 degrees after OT and closes 35 degrees after UT
Muidugi räägitakse ,et visuaalselt saab vahet teha väljalaskekollektori järgi. PL-i kollel on tempel, KR-i omal mitte. Minul on isiklikult aga KR mootorikoodiga mootor, millel on templiga kolle. ETKA-st tuleb välja ,et alates 87ndast aastat tulid mõlemad mootorid templiga kollega (42,5MM) Enne seda oli KR-il 50MM templita ja PL-il 41MM templiga kolle. Ning mingi hetk läksid lahku tagasi. Seega ei ole see kolle määrav. Ja enamasti on KR mootor CE1 kaitsmeplokiga. PL juba CE2-ga.
Vahe on ka pritsepeades. KR-il on K-jetonic (täiesti mehaaniline). PL-il aga KE-jetronic (täiesti mehaaniline, kuid mingit magneti jura juhib lamda.)
KR-i mootori jaoks soovitatakse 96 bensiini ehk siis 98. PL-i jaoks kärab 95.
Vääne on mõlemil mootoril täpselt sama. PL-il tuleb see kätte 4250rpm juures, KR-il aga 4600rpm juures.
Nüüd sai puust ja punaseks. Selle info olin ma enda jaoks kogunud, kui otsisin mootorit.
Seega kui järeldusi teha ainult andmetest peaks PL mugavam olema. Jõud tuleb madalamalt kätte. Reaalsuses ei ole ise KR vs PL-i joonestamas näinud, seega jään vastuse võlgu. Välismaa foorumites on KR-i mehed rääkinud ,et söövad PL-i mehi hommikuks. Võta nüüd näpust. Kuid mootori tahtjale ütleksin, et sul on lihtsam osta PL mootor ja sinna juurde KR-i nukkvõll. KR-i mootoreid ei liigu enam väga. Endal oli üsna pikalt ostu kuulutus üleval, kui tuli KR-i pakkumine.