Igavusest tuli mõte teha ka enda hobiautost siia teema.
Autoks on 92 aasta Golf 3 GT, 1.8 66kW mootoriga ja on peres olnud juba päris omajagu aastaid, algeselt sõitis sellega ema ja mina kasutasin seda ainult aega-ajalt võistlemiseks ning tegelesin selle remondi ja hooldamisega. Emale sai uus auto ostetud ja see jäi seisma ning nii ma selle omale hobiautoks võtsingi.
Kevadest saadik olen kokku selle autoga vast maksimum 1500km sõitnud ja see koosneb kah paarist pikemast otsast võistlustele ja vahepeal mõnest linnatiirust, muul ajal seisab niisama.
Hetkel seisab auto ilusti varjuall ja ootab uut helisüsteemi ning paremat ilma.
Autot olen ma paar aastat juba vaikselt ehitanud ja põhi rõhk on läinud helitehnikale ja järjest kõrgema helirõhu otsingutele.
Autost endast mõned pildid:
Algselt nägi auto selline välja. Keegi eelmine omanik oli juba teda natuke tuuninud:

Ise olen hiljem natuke autot täiustanud märgita võre, väheste rooste eemaldus töödega ja nipet näpet veel. Tagu luuk oli natuke mäda klaasi äärest, üks tiib oli mäda plastik katte alt. Tiib sai vahetatud ja rooste likvideeritud. Summuti sai vahetatud täies pikkuses orginaal püttidega aga tiba jämedamate torudega summuti jooksu vastu ja tulemus sai väga hea, hääl natuke sportlikum aga ei lärma nii, et kõrvad haiged.
Talvel sai keretöid tehtud ja talve velgedega näeb selline välja:



Tagumised vedrud sai asendatud Audi A4 Avanti vedrude vastu, et toime tulla kogu selle raskusega mis autosse läks. Tühjalt jäi auto taguosa päris kõrge aga tehnika vajus päris normaalseks:

Müra isolatsiooni pole ma eriti põhjalikult selles autos teinud(küll seda jõab kunagi teha), põhjale sai natuke 4mm Nike Soundi pandud ja tagumistele koobastele kah ning mõned tükid STP matti sinna kus tagumised uksed peaks olema.
Muidugi oli põhjale aastaid vesi kogunenud, sest Golfidel on need krdi haiged katuseluugi äravoolu torud mis ei taha kuidagi pidama jääda aga õnneks ei olnud kahju veel eriti suur ja kere on enamuses ikka kõva veel.
Vana mastiksi kraapisin maha ja asemele läks Nike soundi matt:




Rooli alla sai lisatud voltmeeter ja lülitid võimude jaoks, et saaks pingel silma peal hoida ja võime ühekaupa välja lülitada kui vaja.


Elektrisüsteemi on kah veidi täiustatud.
Lisatud on spetsiaalse pingutus kronsteiniga 180A generaator:

10 5 meetrist jooksu 50mm2 kaablit(5 plussi ja 5 miinust):

Powercell 4000 aku ja vasklatid klemmide asemel, ning kaitsmepesad millele tegin ka vasest " kaitsmed" võistluse tarbeks aga võibolla eemaldan need kaitsmepesad üldse tulevikus.



Kaablite jagamiseks võimudesse pagassis:


Algselt sai esi kõlariteks kasutatud Spl Dynamics HF-6.1 midbasse ja Signat T5 kõrgeid

Juhtmed ustesse:


Uks ilma polstrita ja uue vildi kihiga:

Veidike töötlemist ja olidki midbassid ustes:

Nüüdseks on Spl Dynamicsid rännanud taha külgede sisse ja ees on 3-way süsteem mis koosneb Hertzi 8" woofritest, Atomicu 4" kuppel mid-idest ja Signat T5 kõrgetest.
Kesksagedused läksid armatuuri originaal kohtadesse ja neile meisterdasin käepärastest vahenditest "kõrvad" mis lähevad armatuuri alla ja fikseerivad elemendi. Pidin tegema sellise lahenduse kuna olemasolev auk oli täpselt nii suur, et element läbi ei kukkunud aga kruviga samuti kinni panna ei saanud.
(Tweeterid kinnitusid hiljem piilari külge)

Hertzi woofrid said niimoodi. Podid on kunagi Basssoundmani tehtud, sain nad soodsa hinnaga ja polnud ise mõtet ehitada, pidin ainult naha uuesti peale liimima.


Võimendab kogu seda komplekti Audio System Twister F2-450 võimendi mis on ühendatud 2 oomi peale kanali kohta ja annab välja 2 x 350W rms.
Võisteldud sai algselt selle autoga Street B klassis, kus sai kasutatud kahte Spl Dynamics XTR-300D2 woofrit ja kahte Jackson Big Killer võimu. Parimaks tulemuseks jäi 148,2dD
Aku ja kaabledus oli kah erinev. Välja nägi süsteem selline:

Sellest jäi mingi aeg muidugi väheks ja sai muretsetud endale uus võim ja woofer ja kogu elektrisüsteem ja uueks võistlusklassiks sai Street C.
Subwoofriks sai ostetud 18" Fi BTL-18 ja võimendiks Atomic AT-5000.1
Siin väike võrdlus Fi BTL vs Peerless XLS10


Võimendi:

Ja kogu krempel. Kast sai tehtud 30mm vineerist, eespool on näha esikõlarite võim:

Selle komplektiga sai 150.9dB välja puhutud:

Nüüdeks on ka Fi BTL woofer müüdud. Ei arvanud, et seda müün aga sain väga hea pakkumise ja nii ta ära läkski. Eks hing ihkab millegi võimsama ja valjema järele kah ja uueks aastaks tahaks midagi teistsugust ehitada.
Praegu seisab auto niisama tühjalt aga uuel aastal tahaks hakkata juba nokitsema vaikselt tema kallal.
Mõttes on kaotada ära tagumised istmed ja teha üks suur kast kahe 15" woofri jaoks aga ei ole veel meelepärast lähendust leidnud.
Võiksin proovida ka Street C masinat uuesti ehitada aga see ei ole enam päris see mida tahaks teha kuna tahaks ehitada midagi karmi ja musikaalset ning üks korralik hairtrick kuluks kah ära aga Golfi pagasiruumi suurus seda väga hästi ei võimalda.
Kõik kommentaarid ja küsimused on teretulnud.
