Teoorias saab nukaprofiili muutes vöimsusköverat madalatele/keskmistele pööretele tuua küll - samas väheneb täisvöimsus
ja samuti peaks muutma käigukasti ja peaülekande ülekandearvud sobivaks uue mootorikarakteristikaga. Loomulikult peab muutma ka söidustiili.
Probleem 1 - keegi ei tooda sellised järelturu nukkasid s.t pead laskma spetsiaalselt teha (minuteada lähim variant on Inglismaal). Kui ise ei oska profiile projekteerida siis lisakulu selleks tööks samuti. Lotus'el on selleks spetsiaalne programm, aga kui üldist teooriat ei tunne siis pole mötet ka seda uurida.
Probleem 2 - enamustele söiduautodele on üpris keeruline leida sobivaid ülekandeosasid.
Probleem 3 - ideaalis peaks mootoril olema seadistatav ECU, millega öpetada mootor uues konfiguratsioonis ökonoomselt söitma.
Probleem 4 - kui läbid edukalt ka köik eelloetletud punktid siis kasutegur seejuures on üpris väike. Suurima kasu saaksid kaalu vähendades ehk näiteks eemaldad helisolatsiooni, kogu ülemäärase lisavarustuse, vähendad oluliselt vedrustamata massi (erisulamist valuveljed, kvaliteetsed rehvid, järelturu vedrustuse komponendid jne), kasutad plastikust keredetaile (kapott, pagasiruumiluuk, tiivad jne) ja KORISTAD OMA AUTO SALONGI JA PAGASIRUUMI!
jne jne jne. Kasulikum, kiirem ja lihtsam on osta UUS ökoauto - muutuv klapiajastus, start-stop, ülelaadimine, otsepritse, el-veepump ja -roolivöim, köik need tegurid tagavad tänapäeva möistes möistliku kütusekulu.
Kui uut ei taha/ei saa siis tuleb oma nöuetele vastav parim toorik osta - pea meeles, et sitast ikka saia ei tee.
EDIT: Ehk siis just leidsin
LINGI uuest Fiestast.