Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 04.05.2025 00:15

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 404 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 26.05.2012 10:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2012 16:51
Postitusi: 440
Asukoht: Tallinn
Kas tõesti kõik see lõhkumine ja ajakulu on asjaette, kas kuidagi väiksema mässamiseta ei kannataks head soundi autosse saada?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 26.05.2012 13:08 

Liitunud: 03.04.2009 00:31
Postitusi: 65
Vaikude teema kohta niipalju, et kasutage vaigu täiteaineks Microballooni või aerosiili, micro on hiljem kergesti lihvitav ja aero jääb ilus sile asi. mõlemad on spets vaigu täiteaineks mõeldud, saab vaigust teha niipaksu pahtli kui vaja ja kõikvõimalike vuuke teha sellega ja auke täita. tean millest räägin ise töötanud vaikudega päris pikka aega:) mõlemat ainet saab samadest kohtadest kust vaiku ostate, kuna asi on õhk kerge siis ei maksa ka suht midagi. igasugune liiv ja saepuru pole just parim variant.
:rokib


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 26.05.2012 23:40 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
minu arvates jällegi õhk-kerge vaigutäide sobib suurepäraselt paadi tegemiseks, mitte aga kõlariehituseks. igaljuhul liiv vaiguga jäi sigakõva, ei usu mina et see mureneb. pealegi hoiab seda koos kummalegi poole pandud klaasriie.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 26.05.2012 23:44 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
360 kirjutas:
Kas tõesti kõik see lõhkumine ja ajakulu on asjaette, kas kuidagi väiksema mässamiseta ei kannataks head soundi autosse saada?


ma ei kahtle selles üldse. ma olen palju asju valesti teinud, ega ole vaevunud teiste kogemusi enne uurima, vaid pean omal nahal kõik lollused järjest läbi proovima. lisaks ma pidevalt muudan oma meelt.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 27.05.2012 12:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
360 kirjutas:
Kas tõesti kõik see lõhkumine ja ajakulu on asjaette, kas kuidagi väiksema mässamiseta ei kannataks head soundi autosse saada?

Seda kutsutakse hobiks. Muidugi on võimalus viia auto kuskile soundifirmasse, maksad hunniku raha ära ning valmis, a kuhu jääb tegemis-/avastamisrõõm?

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 29.05.2012 01:37 

Liitunud: 14.01.2004 00:49
Postitusi: 73
Asukoht: Rapla
Rapla ürituselt: Volvo oma täiesti segipaisatud armatuuriga köitis korraldajate tähelepanu. Mistõttu tuli otsus - rändkarikas anda Tsimpale kiiresti. Miski ju peab stimuleerima järgmisel aastal uuesti osalema ja ka auto korralikult ära häälestama.
Peaasi et ei süsti, las inimene tegeleb autosaundiga! Jõudu sulle...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 29.05.2012 17:50 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
hoolimata nõuandjate hordidest ei olnud ka väga konkreetset abi häälestamisel. ega polegi muud kui ise kuulata ja vaikselt kruttida.
laupäeva õhtuks saime siiski üksmeelele et probleem on keskriba tuhmuses. põhjus võib peituda liigses vatiinis mis kõlarisse sai sisse topitud.
häälestuse toorust näitab ka see, et esmaspäeval tegin radikaalse lükke ja muutsin tviitri lõike 4kHz (-6dB/okt) pealt 2kHz peale (-12 dB/okt). keskriba kõrget osa tuli juurde nii et kohe palju parem sai :)

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 29.05.2012 21:10 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
Niisiis, sain novembris Nürnbergist kõvasti inspiratsiooni tuua midbass armatuurile. Kuna ma ei ole suurem asi viimistleja, siis selle lahenduse üks võlusid on see, et siis ma ei pea enam ukselehti viimistlema :) piisab ainult armatuurist. Eesmärk, nagu ülevalt lugeda, oli ka keskriba kaugemale tõstmine esiklaasist, ja sellega lava sügavuse saavutamine.

kõlarite karkassid 12mm vineerist:
Pilt
Pilt

turvapadja kinnitus
Pilt

kinnitusdetail kõlarite kinnitamiseks kerepleki valtsitud serva külge
Pilt

kerepleki külge kinnitamine
Pilt

turvatala külge kinnitamine
Pilt
Pilt
Pilt

köögifoolium põhjakuju hoidmiseks ja vaigu läbijooksmise vältimiseks. lisaks sai turvatala ja fooliumi vahele pandud kalts, et kõlar ei jääks vastu tala ega muid komponente kolisema.
Pilt
Pilt

esimene lapikene klaasriiet paigas
Pilt
Pilt
Pilt

hoiab juba põhjakuju küll
Pilt
Pilt
Pilt

nüüd kui mitu kihti klaasi on põhjas, saab hakata liivaga täitma
Pilt
Pilt
Pilt

vaigu-liiva segule veel peale üks kiht klaasi, ja siis relaka/terasharjaga üleliigne vaik maha ja ongi valmis.
Pilt
Pilt
Pilt

kastidele kaante mõõtmine - said küll sirged
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

midbassi valjukas mahub sisse
Pilt

esipaneelid-keskribade paneelid
Pilt
Pilt
Pilt

et saaks kõlaritele kaaned peale liimida, peab põhja alla augu lõikama, et sealt kaudu saaks sisemisse nurka liimisegu kanda.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

esimeses lähenduses - VALMIS!
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

ja tulemus on rasket tööd igati väärt
Pilt


edasine plaan:
1) mõõta ära keskriba ja midbassi impedantsid ja nende alusel otsustada kas kastide resonantsid on piisavalt kontrolli all.

samuti saab korrigeerida kastide suurusi liivakottide abil. loodetavasti saab selle sammu järel ka keskriba tuhmusesest lahti.
2) katsetada erinevaid tviiteriasendeid
3) meisterdada ventilatsioonikanalid
4) lisada ka bassikõlar armatuurile.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 30.05.2012 21:33 

Liitunud: 11.04.2003 12:31
Postitusi: 178
Oi kurjam. Kompromissideta ehitus on selle asja kohta veel vähe öeldud :). Helikvaliteet jääb kindlasti hea sellisel lähenemisel, aga see turvapadja kinnitus tekitab küll natuke kahtlusi. Kas originaalis kinnitus turvapadi ka kuidagi armatuuri külge või eemaldasid ehitamise käigus mõne metalse originaalkinnituse?

See aasta ise kahjuks üritusele ei jõudnud, muidu oleks hea meelega ise vaadanud/kuulanud su projekti, aga ehk õnnestub kuskil sügise poole :)

Jõudu ehitamisel...

_________________
Ess-Kuu ra*sk


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 31.05.2012 00:03 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
AndreasA kirjutas:
see turvapadja kinnitus tekitab küll natuke kahtlusi. Kas originaalis kinnitus turvapadi ka kuidagi armatuuri külge või eemaldasid ehitamise käigus mõne metalse originaalkinnituse?

originaalis oli turvapadi kinnitatud kuue poldiga plastikust armatuuri külge, ja lisaks kahe poldiga veel turvatala külge. üle plekist ribade, mis minumeelest liiga tugevad ei olnud.
mulle tundub et minu variant eriti nõrgem ei ole, see ristipidi vineer on minumeelest sama tugev kui see armatuuriplastik. tegelikult on kõige tähtsam, et turvapadoleks tugevasti armatuuri välispinnaga seotud (nagu originaalis), mitte ei kaoks plahvatusel pinna alla. seega tuleb mul selle koha peale mõned tõmmitsad või lisatugevdused panna - praegused kinnitused ei ole välispinnaga seotud.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 31.05.2012 00:46 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
tänased mõõtmistulemused:

Pilt

Pilt

vasak bass: f=70 Hz, Q=0,67
parem bass: f=68 Hz, Q=0,63
vasak keskriba: f=119, Q=0,67
parem keskriba: f=115, Q=0,64

mulle tundub et bassikate resonants on liiga kõrge, samas Q ei ole liiga suur, seega tundub et kasti maht on justkui ideaalne? mis oleks kui lisaks membraanile veidi raskust, ja samas paneks kastile villa juurde...

keskriba Q-l ei ole häda midagi, võib villa hakata vaikselt vähemaks võtma, et efektiivsust suurendada.

bassikastide kastisisene seisulaine on graafikul hästi näha. bassikasti pikkus on 40 cm, seega seisulaine sagedus 340/0,8=425 Hz (ja 850). ega vist otsaseina viltutegemine ka ei aita. ainus variant on villa lisada. kuigi kaas ja põhi on paksud, siis peaks vist valjuka serva juurde panema ühe pulga kaane ja põhja vahele.

ka keskriba seisulaine-resonantsid on sama suured, kuigi see on juba tihedalt villa täis. nii ei teagi, mis teha...

peaks mikrofoniga mõõtma ära "waterfall"-id. need peaks kenasti näitama ära reaalselt helisema jäävad sagedused. paremini kui impedantsimuhud.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 31.05.2012 01:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.08.2008 10:40
Postitusi: 424
Asukoht: Tallinn, Muuga
Mis programmiga mõõdad?

_________________
Opel Astma 20SEH; Audi A6 3.2Q


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 31.05.2012 03:47 

Liitunud: 05.04.2011 09:28
Postitusi: 117
Asukoht: tartu
tsimpa kirjutas:
AndreasA kirjutas:
see turvapadja kinnitus tekitab küll natuke kahtlusi. Kas originaalis kinnitus turvapadi ka kuidagi armatuuri külge või eemaldasid ehitamise käigus mõne metalse originaalkinnituse?

originaalis oli turvapadi kinnitatud kuue poldiga plastikust armatuuri külge, ja lisaks kahe poldiga veel turvatala külge. üle plekist ribade, mis minumeelest liiga tugevad ei olnud.
mulle tundub et minu variant eriti nõrgem ei ole, see ristipidi vineer on minumeelest sama tugev kui see armatuuriplastik. tegelikult on kõige tähtsam, et turvapadoleks tugevasti armatuuri välispinnaga seotud (nagu originaalis), mitte ei kaoks plahvatusel pinna alla. seega tuleb mul selle koha peale mõned tõmmitsad või lisatugevdused panna - praegused kinnitused ei ole välispinnaga seotud.

üv ka läbi saad.ja on asju mida mina auto juures kindlasti ei näppiks on srs..sest teine kord võib srs sinu või so kaaslase elu päästa.ja arvan et avarii korral on peaga vastu seda plastikut kergem lennata kui vineeri.sest mõnikord jõuab pea läbi padja ikka armatuurini.nii et päris valus võib vineer olla.ja ega sa turvapadja nurka ei muutnud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 31.05.2012 09:15 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
praanik kirjutas:
Mis programmiga mõõdad?

need mõõtmised olid tehtud "speaker workshop"-iga. aga waterfalli saan "room equalization wizard"-iga

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Projekt - Volvo V70
PostitusPostitatud: 31.05.2012 09:19 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
ants88 kirjutas:
üv ka läbi saad.ja on asju mida mina auto juures kindlasti ei näppiks on srs..sest teine kord võib srs sinu või so kaaslase elu päästa.ja arvan et avarii korral on peaga vastu seda plastikut kergem lennata kui vineeri.sest mõnikord jõuab pea läbi padja ikka armatuurini.nii et päris valus võib vineer olla.ja ega sa turvapadja nurka ei muutnud?

kas eesti ÜV kontrollib turvapadja ümberehitust? vineeri kõvaduse vastu ei ole kahjuks mitte midagi teha. muidu nurk ja toetuspinna kuju jäi peaaegu samaks, ainult paar senti reisijale lähemale ja kõrgemale tuli.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 404 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7