GDI mootori kohta (jutt on küll Galantist, kuid mootor on sama neil):
"Galandile pakuti siin alates 1998. aastast 2,4liitrist (150 hj / 110 kW) otsepritsemootorit. Mootori uuenduslikkus seisnes asjaolus, et tegemist oli esimese otsepritse-ottomootoriga moodsatel aegadel (siiski mitte päris esimesega, nagu mõnikord ekslikult väidetakse, kuna sakslased olid sellise sissepritsega autosid juba 50ndatel tootnud). Erinevalt tavalisest sissepritsest pihustatakse antud juhul kütus otse silindrisse. Kõrge rõhu tõttu seguneb see õhuga paremini, ka on võimalik kütuse jaotumist silindris küllalt täpselt kontrollida. Otsepritse võimaldab sõita väikestel mootorikoormustel väga lahja kütteseguga ning saavutada väiksemat kütusekulu.
Paraku osutuvad uudsed lahendused reeglina vähem töökindlateks. Nii juhtus ka Mitsubishi GDI-mootoriga. Esiteks avastati, et kütusekulu ei küüni lubatud numbriteni, seejärel ilmnesid probleemid mootori sisselaskepoole tahmumisega. Tahmumise vältimiseks otseselt midagi ette võtta ei saa, abiks on vaid kvaliteetne kütus ja kõrgematel pööretel sõitmine. Tahmumine põhjustab mootori kiiremat kulumist, samuti võib elektrooniline drosselklapp seetõttu hooldust või remonti vajada. Probleemist annab märku mootori tõmblemine ühtlasel kiirusel. Ainus tõhus (ja paraku väga kallis) lahendus mootori puhastamiseks näeb ette plokikaane eemaldamist.
Hüdrotõukurite tiksumise üle kurdetakse seoses kõigi mootoritega. Suurem probleem on see GDI-mootoril, mille õli läheb mustaks nagu näiteks diiselmootori puhul. Aitab sagedasem õlivahetus ja õlitaseme normis hoidmine. Kui kasutatakse kõikidele standarditele vastavaid õlisid, ei tohiks probleemi olla.
Mootorite hooldusvälp on 15 000 km, rihma tuleb vahetada 90 000 km järel. "
Huvitav, kes seda Kiat küll kiidaks?

Või mida seal täpsemalt kiita on...niipalju, kui kuulnud, siis ainuke pluss on ruumikas salong.
Jätkuvalt soovitaks teha valiku Opel Sintra, Honda Shuttle, Mazda MPV ja Toyota Previa vahel.