offline kirjutas:
Kutt laseb ilma ülevaatuse ja kindlustuseta maakeral ringi

Tervitus kõigile.
Kuna mu blogi link on siia ka jõudnud, siis püüan mitte teemat kaaperdada, aga mis puutub kindlustusse, siis ega elu nii lihtne ei ole, enamustes riikides ei saa ilma kohustusliku kindlustuseta ringi sõita, see kehtib ka Aafrika ja Lõuna-Ameerika kohta. Paljudes riikides ei saa tolli-piiritsoonist enne väljagi, kui pole kindlustust ette näidata.
Näiteks 9 kuu MERCOSUR kindlustus (Brasiilia, Paraguai, Uruguai, Boliivia, Tšiili ja Peruu) läks maksma 2760 Argentiina peesot (ehk siis ametliku kursi järgi 433 EUR).
Aga teemasse tagasi ja paar isiklikku soovitust:
- auto võiks võimalikult vähe silma torgata, a la tavaline valge-hall-tumepunane vms kaubik (turvalisus)
- kui on külmemas kliimas sõitmist, siis võiks olla eraldi salongi kütteseade (jah, nädala võib magada ka miinuskraadidega, aga hommikul tõusmine pole mugav.)
- magamisaseme kvaliteet on oluline pika reisi puhul, kui pead seda iga õhtu lahti võtma ja hommikul kokku voltima, siis aja jooksul tüütab ära.
- Kuna viimased paar kuud olen sõitnud piirkondades, kus sajab kõvasti vihma, siis häirib, et ei saa bussis püsti seista ja riideid vahetada.
Edasi:
Kas magamine ainult autos? Kämpingus? Võsas? Tankla parklates? (NB - me räägime aastasest reisist ikka, ja aasta on pikk aeg)
Igapäevane hommiku-lõuna-õhtusöögi valmistamine?
Väga lühidalt võiks öelda, et ei ole ideaalset autot, lihtsalt tuleb teha palju väga palju kompromisse (teemal turvaline-mugav-odav, suur-väike-pikk-lühike-kõrge-madal auto, bensiin-diisel, jne).
Ning enne aastast reisi soovitus teha üks paari-kolme kuune testreis, sest lühikese (näit 2 nädalase) ja pikema reisi olme logistika (kas või pesupesemine) on hoopis teistsugused.
Ma tegin sellesama kaubikuga esimese pikema testreisi 2009 aastal Lääne-Saharasse Dakhlani ja tagasi, kokku 38 päeva ja 18 tuh km, teine reis oli 2010 Benini ja Togoni, ning tagasi, 101 päeva ja 29 tuh km.
Pärast paarikuust reisi on võib-olla hoopis teised asjad olulised, minu jaoks on oluline, mida näed ja koged, mitte niivõrd sõidumugavus.
Mitu tundi päevas on plaanis sõita? Või mitu kilomeetrit? Kui on kavas 6-8 tundi päevas roolis istuda, siis on tõepoolest oluline sõidumugavus, aga siis see pole ju puhkusereis.
Kõik ülaltoodu on puhtalt isiklik seisukoht ja arvamus, mis võib aja jooksul muutuda.