Üle nädala esitab keegi siin samasuguse küsimuse. Neid teemasid on siin eelnevalt läbi ja lõhki korralikult arutatud. Seega võiks keegi teha esimese auto teema, kuhu kõik kokku koondub. Jäävad järgmised küsimised ära.
Üldiselt soovitan omanikul läbi mõelda, kui pikaks ajaks ta omale seda esimest autot tahab, millised on eesmärgid ja ootused autole. Seega pane enda jaoks paika kriteeriumid ja kõikvõimalikud lahendused, mille tarbeks Sul seda autot vaja läheb. Järgmise asjana koosta enese jaoks mingisugune pingerida ja mine proovi need autod üks haaval läbi, kuna ainult nii saad teada, milline neist ka Sinu soovide ja ootustega kokku läheb.
Golf/Passat/Mondeo, mis esimese otsa odavad autod vs Saab 9000, mida kallis hooldada vaidluse järelkajana kirjutaksin, et alati ei mängi rolli jupihind, vaid vajamineva varuosa kestvus, s.t et kui jupi hind on odavam kui teisel, ei tähenda see veel seda, et kogu hooldus sellepärast odavam tuleks. Seega ära lase end sellest heidutada.
On tuua sulle hea näide enda õue pealt. Kahe autoga olen ka läinud seda teed, et ostan auto, millel kuluosad odava hinna eest saada. Mõlemi puhul on läinud nii, et vähemalt pooleteise kuu peale korra tuleb auto töökotta viia ja igakord saab keskmiseks arveks 100-300 eurot. Viimase e praeguse autoga, milleks on A4 B5 1,8T on kohe eriti valusalt läinud ja poole aasta jooksul, mis autot omanud olen, olen sellesse investeerinud ~1500 eurot. Ja järge tulge mulle rääkima, et olen raipe otsa sattunud. Tean täpselt kellelt ostnud olen ja millises seisukorras auto. Ostnud olen alati töötava ja korralikult hooldatud auto. Lihtsalt tegemist on normaalse amortisatsiooniga, kuna kõik, mis liigub, see ka kulub ning ühel hetkel tahab ka kõige kauem vastupidanud jupp, mis tehasest kaasa pandud, vahetamist. Sõber ostis endale 2003a Saab 9-3 Aero. Käis juppe vahetamas ja arve tuli neljakohaline summa eurosid, kuid see eest on nüüd auto tim-tom ja sõidumõnu pikaks ajaks + jäävad ära tüütud autovaba perioodid.
Aga siiski esimese auto kriteeriumeid ja odavaid kulusid arvestades on minu jaoks jäänud kõige sümpaatsemateks 2-liitrine Audi 100 C4 85 kW. Äärmisel juhul kõlbaks ka Passat B4, mille hinnad on viimaste aastatega suurelt kukkunud. Ainuke miinus, mis nende väiksema litraaziga mootoritel on liiati kõrge pöörete vahemik tempokamal maantee sõidul. Tekib justkui tunne, et auto läheb lendu.

Nagu Iisak juba kirjutas, siis Golfide ja Mondeote puhul arvesta kindlasti ümbert mädaneva kerega, kui see ei ole probleemiks siis anna minna. Sellest ei saa meie kliimas ei üle ega ümber.
_________________
Tõnis_S kirjutas:
Aga kas X mehed üldse tavaliste bemmi meestega suhtlevad? Kolm- ja viissada ikse on suhteliselt vähe ja x5, x6 vennad tunduvad sellised ülbed, umbes nagu lolo ja pepe filmis need teised pingviinid