2001a Transitikohta ei oska ise küll midagi halba öelda. Eks oleneb kuidas hooldada-hoida.
2,0 on esiveolised, 2,2 kah esivedu (uuemad).
Tagavedu on 2,4 ning erinevate kw-dega. Minu mäletamistmööda 66st kuni 92ni ILMA common railita. Commonreilid vist üle 100kw kah.
Neid kahte sorti pihustitega, tavaline ja siis elektroonilised ehk common rail. Algusaastate pillidel tavalised peal (2005a isegi ilma common railita üks kodus).
Mootorid on ketiga ja vastupidavad. 500 000km pole mingi näitaja, kui korralikult hooldatud. Pigem teha õlivahetus varem kui hiljem, tehase intervall 25 000km aga ise vahetanud 10 000km pealt. Ise eelistaks tavaliste pihustitega varianti, vähem elektroonikat ja seega lollikindlam.
Osadel on kahemassiline hooratas, aga see pole kõige parem, aga kui vahetada saab panna tavalise mis kestab.
Roostekohapealt kui normaalselt hooldatud on siis probleeme sellega kõvasti vähem kui eelkäial. Kui pole paigaldatud, soovitaks paigaldada kindlasti logarid, hoiab tiivaääred korras. Kuna aga tegemist kaubikuga siis elujooksul nad kõvasti igalepoole pihtasaavad, see on ka enamasti roostetamise põhjus.
Veermik on vägagi vastupidav ning lihtsa ehitusega. Pole sellega mingeid eriilisi muresid olnud. Sillajuppe tuleb üliharva vahetada.
Korralik isend sebida ja korralikult hoida saab päris hea kaubiku. Ise eelistaks muidugi Jumbot, ehk kõige suuremat. Ja kindlasti täiskõrget sest kui sees majandada saab püsti seista kaubaruumis (vähemalt mina).
Millegiüle kurta pole, peres üks 2001a Transit juba 8aastat ja ca 550tuh kellal millest pea nelisada tuhat meiekäes olnud. Mootor pole lahti käinud ning teepeale pole masin jätnud. Enne 500tuh täitumist sai vahetatud mootorikett mida on lihtsam teha kui pooltel autodel hammasrihma vahetust. Siiski oli kogu ketisüsteem väga värske, taldadel ja asjadel kulumisjäljed puudusid.
Aga noh nüüd on julge, järgmised 500tuh seda ei näpi. Ise koguaeg hooldanud ja remontinud. Algusest peale kereeest hoolt kantud, värv maha tulnud siis seda ka peale plätserdatud ning uksed asjad seest ära õlitatud, põhjaalla mastiks korralik jne.
Käigukasti ja siduriga pole mingeid probleeme olnud. Tagasild samuti murevaba. Võiks ainult LSD olla, sest talvel tühjalt on

...
Olen nõus, et eelmine oli eriti pommikindel. Endal ka üks 99a Hi-Cube ja selle eluiga sõltub puhtalt sellest, kui palju viitsib keevitada. Enamik väga läbi omadega just kerepoolest. Saaks mõne korraliku SUURE kere, teeks kõva õlitamise ja plätserduse ja hooldaks normaalselt, siis võiks vist lõputult sellega sõita.