Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 04.05.2025 02:19

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 11:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.06.2007 16:18
Postitusi: 5875
Asukoht: Ida-lääne-viru
Ei lähe puruks, ennem hakkab naksuma, lahti keerates näiteks kui mingi rist v6tmega keerad ja see naks käib , siis põrutab korralikult käed ära. Kes teab, see teab.

_________________
Kui minema hakkab, siis kaardilugeja külge ette ja "Las minna!!".


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 11:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 17:32
Postitusi: 3200
Asukoht: Laagri
killer666 kirjutas:
Ei lähe puruks, ennem hakkab naksuma, lahti keerates näiteks kui mingi rist v6tmega keerad ja see naks käib , siis põrutab korralikult käed ära. Kes teab, see teab.

mis sa plärad, tihtipeale pole mingit jõudugi vaja,et pinge all olnud polt pooleks keerata. Kuid ega see loomulikult mingi reegel ei ole, normaalne rattapoldi pingutusjõud on 120nm ja kui 140 pingutatud poldid lahti tulevad on midagi mäda.
Sinu soovitus kõlab hetkel nii nagu lekkiva plokikaane tihendi puhul võtku ta 2m toru ja võti ning keeraku poldid üle niikõvasti kui jaksab,et siis peaks vist hoidma jääma.

_________________
Saksa autode remont,


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 11:37 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.07.2004 11:11
Postitusi: 162
Asukoht: Tallinn
Tegelikult näeb ikkagi tehas ette, millise jõuga tuleb mutter või polt kinni keerata. Tahaks näha, kes Daewoo Tico rattad 120nm-iga kinni kruvib. Tehas nägi ette vist sellel umbes 50nm. Igatahes tasub tähele panna, et keerme osad oleks puhtad ning kinni keerata õige jõuga (autodata või muu service manual abiks siin). Mingit möginat ei soovitaks sinna kindlasti lisada. Kui tehasepoolt ei ole lubatud sinna midagi keerme peale lasta, siis niimoodi tuleks ka talitada. Olenevalt kohast on alati öeldud, et tuleb teha järelpingutamine mingite kilomeetrite möödudes.

Muidugi lahti võis tulla ka tsentri rõngaste puudumise pärast.

Kaspar


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 11:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.08.2006 23:08
Postitusi: 1862
Asukoht: Tallinn
[quote="Toivoku"jah ja keera nõrgem polt puruks. pigem on asi tsentrirõnga puudumises või siis tõesti üritas keegi ära virutada ratast, endal olnud mõlemad juhused.[/quote]

Mina käisin enda eelmise autoga ükskord keretöödes püstakuid keevitamas... peale natukest sõitu tundsin kohe et midagi on mäda tegin kõne tagasi ja küsisin mis keiss on ?! Vastati et sul on esisillas jupid mis vajavad vahetamist ... kuigi nädal enne sinna sõites polnud selliseid helisid küll võimalik tuvastada
Okei sõitsin siis paar km edasi ning jama ei andnud rahu ... veljerist pagassist ning kontrollima kas poldid kinni - ei olnud :)
Võtttis kõhedaks küll seest sest olin otsapidi maanteel

Siinkohal tervitused inimesele kes kirjeldusest ennast ära tundis :D

Edit: aga vargavastastest lihtsalt lahtikeeramiseks lihtne tõsi ... keeratakse teised natukene lõdvemaks ja tullakse järgmine päev kui vargavastane on ennast lahti kruttinud selleks ajaks vms

Martin


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 12:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.08.2005 16:20
Postitusi: 1256
Asukoht: Tallinn
Ilmselgelt pole tsentreerimisrõngastes asi kui tegu on originaalvelgedega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 12:50 
Eliit
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.01.2005 22:02
Postitusi: 2505
Asukoht: Pärnu/Tallinn
Ma olen Märjamaalt Tallinna sõitnud nii, et poldid lahti. Kolises küll, aga ajasin selle mingi sillakolina süüks, sest auto just ostetud. Ja siis 500m enne lõppu tuli ratas ära :D Seda siis foori tagant startides. Vedas, et maanteel ei tulnud...

_________________
MB 200 W123 ´77 -> Saab 9000 2.0T ´93 -> Rover Mini 1.0 ´92 -> VW Passat Variant Syncro 2.8 ´99 -> BMW M535i '86 / Chrysler '05 -> Audi A4 3.0Q '05


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 16:17 

Liitunud: 27.12.2009 20:47
Postitusi: 2884
Asukoht: Põhja-Läti
rain0102 kirjutas:
Ma olen Märjamaalt Tallinna sõitnud nii, et poldid lahti. Kolises küll, aga ajasin selle mingi sillakolina süüks, sest auto just ostetud. Ja siis 500m enne lõppu tuli ratas ära :D Seda siis foori tagant startides. Vedas, et maanteel ei tulnud...

Endal oli suht taoline, et teadsin mingi kõlks esisillas, aga läks valjemaks. Sai 100km ära sõidetud ja avastasin poldid lahti..

_________________
BMW


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 17:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2013 23:11
Postitusi: 326
Kui neid ikka lahti ei keerata v korralikult kinni mitte, siis võib olla viga selles, et sõidetakse palju tagurpidi ?
Kerib odomeetrit tagasi aga samal ajal ka poldid lahti ...

_________________
Julge olla teistest erinev !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 18:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.04.2005 21:56
Postitusi: 143
Asukoht: tallinnast 30km eemal
Teooria1. Kuidas lood suruõhuga oli see aeg kui kinni lasti ? jäi viimase ratta juures rõhk madalaks ja püss ei löönud neid korralikult kinni
Teooria 2. Kuna ise olen töödanud hooaja rehvitehnikuna siis lasime surukaga kinni ja hiljem keerasime üle NM võtmega 120 peal. ERITI valuvelgedel.Plekikohta öeldi et mida tugevamalt seda parem. Aga kui sulamveljel kõik poldid erineva tugevusega kinni lasta siis on oht, et velge jäävad pinged sissse ja võivad mõradki tekkida.
Enda kogemus: Lasin sõbral kinni keerata kuna endal jalg kipsis ja puht inimlikult ta unustas ühe velje poldid hiljem üle pingutada.Tulemuseks oli ka lahtine ratas mis sai õigel ajal suure kolksumise peale avastatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 18:28 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.03.2005 03:20
Postitusi: 130
Asukoht: Tallinn
prostuff kirjutas:
Plekikohta öeldi et mida tugevamalt seda parem.


Selle ütleja võid kuu peale saata.
Põhjenduseks piisab pildist:
Pilt

Teemaalgatajale variandid:
-Keermed pe#sses/poldid veninud
-Valuka koonused veninud
-Plekkvelje poldiaugud ovaalsed
-Pingutatud konkreetsele autole mitte sobiva jõuga
-Velgi üritatud pihta panna (vähetõenäoline)

_________________
www.ladaklubi.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 18:37 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.04.2005 21:56
Postitusi: 143
Asukoht: tallinnast 30km eemal
:D Millega see veel kinni lastud oli ? Tõesti 2m torupikendusega?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 18:43 

Liitunud: 27.12.2009 20:47
Postitusi: 2884
Asukoht: Põhja-Läti
Krdi siguli plekidel tuli peale iga ringi põllu peal poldid nii läbi..
Sellest ikka ei olene, kui tugevalt kinni panna ja juhtub nii nagu seal pildil.

_________________
BMW


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 18:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 25.02.2008 02:46
Postitusi: 4718
Asukoht: Helsinki/Pärnu
prostuff kirjutas:
Teooria1. Kuidas lood suruõhuga oli see aeg kui kinni lasti ? jäi viimase ratta juures rõhk madalaks ja püss ei löönud neid korralikult kinni
Teooria 2. Kuna ise olen töödanud hooaja rehvitehnikuna siis lasime surukaga kinni ja hiljem keerasime üle NM võtmega 120 peal. ERITI valuvelgedel.Plekikohta öeldi et mida tugevamalt seda parem. Aga kui sulamveljel kõik poldid erineva tugevusega kinni lasta siis on oht, et velge jäävad pinged sissse ja võivad mõradki tekkida.
Enda kogemus: Lasin sõbral kinni keerata kuna endal jalg kipsis ja puht inimlikult ta unustas ühe velje poldid hiljem üle pingutada.Tulemuseks oli ka lahtine ratas mis sai õigel ajal suure kolksumise peale avastatud.



Valuvelgede puhul lased püstoliga lihtsalt vaikselt kinni, kui auto üks kord vastu maad on. Siis võtad selle njuutonvõtme, vaatad autodata/automanuali -st täpse jõumomendi välja. Ning keerad ettenähtud jõumomendiga rattad lõplikult kinni. ( ehk siis pingutad üle )

Plekkvelgede jaoks on spets eraldi pikad padrunid. Sellega täristad kõvasti kinni, sest see n.ö paindub läbi ja saavutab õige jõumomendi.

Seda 120nm. juttu ei tasu nüüd päris pühana võtta. 120nm. on üldjuhul saksa autodel. A´la hyndai getz ja teised margid tahavad vähem. ( ma peast tõesti ei mäleta, äkki oli see 80-90Nm? )

Paraku pean ka ise hetkel lihtsalt püssiga sisetunde järgi rattaid alla keerama, kuna olen korduvalt tegelikult andnud direktoritele teada. Et see njuutonvõti on rehvivahetuses üsna kasulik asi. ( omal ka süda rahul. )Lihtsalt püstoliga kinni täristades võib juhtuda, et lased liiga kõvasti. ( vahest "joppab" siis saab ka poldi puruks keerata. ) Halvem variant on see, kui ratas tee peal alt oma suunda läheb. Olgugi, et tegelikult tuleks 100km. läbimisel rataste kinnitusi kontrollida, ei viitsi tänapäeval juhid seda teha.

_________________
BMW E39 520iA FL 2,2 125kw.´03, Mazda 6 1,8 88kw. ´02, MB Vito 2,2CDI 75kw.´03


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 18:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.03.2005 03:20
Postitusi: 130
Asukoht: Tallinn
prostuff kirjutas:
:D Millega see veel kinni lastud oli ? Tõesti 2m torupikendusega?


Eip, sellisega:
Pilt

nrgchris kirjutas:
Krdi siguli plekidel tuli peale iga ringi põllu peal poldid nii läbi..
Sellest ikka ei olene, kui tugevalt kinni panna ja juhtub nii nagu seal pildil.


Vot ja siia ongi koer maetud, Lada plekk keeratakse kinni 80NM jõuga, paraku tõmmatakse need loomajõuga kinni ja poldiaugud venivad seetõttu välja.

_________________
www.ladaklubi.ee


Viimati muutis kytt, 03.04.2013 19:20, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rattapoldid tulevad lahti
PostitusPostitatud: 03.04.2013 19:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.05.2012 18:04
Postitusi: 453
Ma ei saa aru, mis njuutonmeetritest te siin räägite?
Eluaeg saanud käsitsi neid polte ja mutreid kinni keerata ja seda tavalise ristvõtmega, või siis autoga kaasas oleva velje võtmega.
Nii valuvelgi, kui ka plekke. Pole veel ükski lahti jooksnud ega velge katki keeranud.

Keerad sa neid ikka risti-mustris kinni? (viiepoldisel enam-vähem risti). Kui auto õhus, keeran mina kinni rist-mustris ning pärast maha laskmist pingutan üle, samuti risti mööda. Ja keha raskusega ei hüppa ka peal, sest teinekord vaja tee ääres ka lahti saada.

Mõistusega tuleb asjale läheneda!

Edit: Ise kasutan veel iga kord enne kinni keeramist poldil tõrvamääret (väike suts spreid). On kui kerge vindiliim, samas saab iga kell lahti

*ei räägi veokite ratastest, sest seal tõesti kangi ja keha raskust vaja.

_________________
Mazda 3 MPS


Viimati muutis ZaintS, 03.04.2013 19:08, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7