Ja nüüd siis teema minu teisest, väga haruldasest projektikast. Tegu 1984 aasta lincoln continentaliga millel on tehase poolt paigaldatud sama diisel mootor mis ka e34 ehk siis 2.4 turbo diisel koos zf- käigukastiga. Fordi kontsern ostis 1984 aastal umbes 1000 2.4 diisel mootorit bmw-lt. Põhjuseks oli kindlasti alles hiljuti lõppenud kütuse kriis. Erinevalt Gm-ist, ei hakkanud fordi ameerika kontsern looma enda diisel mootorit , vaid otsustas osta selle mõne euroopa firma käest kellel olid olemas eelnevad kogemused diisel mootoritega. Kuna tollel ajastul olid bmw diiselmootorid nende arust kõige paremad ja võimsamad sõlmiti bmw tarne leping. Kahjuks aga oli see ettevõtmine ebaõnnestumisele määratud; kuna GM oli suutnud paar aastat varem tuua turule oma diiselmootori mis aga just ei olnud kõige vastupidavam ja kvaliteetsemad ja sellega oli õnnestunud neil ameerika kliendid panna kartma diisel mootorit. Kindlasti üks põhjustest oli veel see, et see mootor lisas auto hinnale umbes 1000 $. Kuna kliente ei olnud eriti kes seda mootorit soovisid, saabus fordil sellinne hetk , et neil on terve ladu mootoreid täis, mida keegi ei soovi. Algselt oli see mootor mõeldud ainult Fordi kontserni luksusmargile Lincoln. Aga kuna umbes ainult 190 Continental mark VII kupeed ja 20 Continental sedaani osteti selle kombinisatsiooniga, siis paigaldati need ülejäänud mootorid Fordidele.
Selle masina ajaloost pole mulle eriti teada. Ma tean seda , et see toodi 1991 aastal nõukogude liidu lagunedes moskvast. Kellele ta seal ennem kuulus ja kuidas ta sinna sai on hästi suur küsimärk. Eriti huvitav on see, et DSO koodi järgi on see auto tellitud Ameerikas valge maja teenindamiseks. Peale eestisse saabumist, sõitis ta 90-ndate alguses Tartus taksot, kuni 1998 aastal purunes rihm ja mootor vajas selle tagajärjel kap remonti. Mootorile tehti kap remont, ja peale seda sattus ta Rapla kanti , kus ta 2001 aastal ostis ära minu vanaisa. Paar nädalat hiljem peale ostutehingut aga tuli see eelmine omanik tagasi jutuga, et ta soovib tagasi osta masinat ajaloolise väärtuse tõttu. Ei tea mis ajalugu ta omab aga kõigepealt on ta plaanis taas liikvele saada.
Mõningad pildid, milline ta nägi välja kui ta sai garaaši kaugest nurgast eelmine suvi nüüd välja sikutatud:






Tolm pealt puhastatuna:













Ja hetkel on siis olukord sellinne. Istmed on eemaldatud ja uue naha saanud ja salong on peale armatuuri puhtaks tehtud.







Hetkel ootan conversion kit usast. Algne õhkvedrustus saab asendatud vedrudega.
Katsun jooksvalt siin ka teemat uuendada, ning igasugune arutelu ja küsimused on oodatud !
