Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 13:38

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 821 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 55  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 27.12.2013 00:08 
Eliit

Liitunud: 04.07.2003 11:21
Postitusi: 1328
Asukoht: Tln
Ning Vemsi ja MS-id surevad enamasti suhteliselt sita installi ja oskamatu kasutuse tõttu. Kogenud inimeste paigaldatud ja seadistatud tooted kestavad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 27.12.2013 01:55 

Liitunud: 12.04.2003 08:15
Postitusi: 126
cb4_335 kirjutas:
Seletan siis võimalikult lihtsalt.
Sama rõhu juures mahub jämedamast torust rohkem õhku läbi. Mida vähem turbo peab õhku ilma-asjata kokku suruma, seda vähem õhk kuumeneb. Ning seda väiksem on omakorda õhu ruumala.

Originaal turboga ei olegi ilmselt vahet. Aga uuemad Ic on enamasti 2.5-3" avaga, siis pole ju mõtet 2" toru panna. Nagunii on varsti isu ka suurema turbo järele. :)



Üritan sulle ka võimalikult lihtsalt seletada. Vahet ei ole kas toru 1" või 4" kui seal on rõhk 1bar siis turbo peab seda õhku täpselt samapalju kokku suruma? On loogiline?

_________________
Subaru Impreza GT


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 27.12.2013 02:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 17:32
Postitusi: 3200
Asukoht: Laagri
hmm

_________________
Saksa autode remont,


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 27.12.2013 02:09 

Liitunud: 12.04.2003 08:15
Postitusi: 126
Toivoku kirjutas:
Kuidas see loogiline on kui 1" torust mahub sama aja jooksul tunduvalt vähem õhku läbi kui 4" torust? ehk siis 1" torus surutakse seda õhku ikka veidike rohkem kokku. ega 1bar ei tähenda ju õhu kogust vaid õhurõhku.
Vbla mina loll aga loogika ütleb pigem nii.



Ära enam peale võta.

Seleta kuidas peenemas torus on 1bar rõhku veidikene rohkem kokku surutad, kui jämedamas torus.

Kuhu see õhk läheb? Mootor ei hakka rohkem õhku tarbima kui jämedama sisselaske torustiku ehitad. Samamoodi kui rõhk jääb samaks siis ei toru läbimõõdul vahet.

_________________
Subaru Impreza GT


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 27.12.2013 02:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 17:32
Postitusi: 3200
Asukoht: Laagri
Läks vist vähe nihu,EI julge sellel teemal rohkem vaielda, puudub kogemus ja teadmised.

_________________
Saksa autode remont,


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 27.12.2013 08:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
See on maailmas levinud argument, olen sellel teemal Eesti väga kõvade automeestega jutustanud, olen selle kohta päris palju lugenud. Ning minu loogika kohaselt on kõik õige väga õige.

Kui 1" saaks sama tulemuse, siis mis krdi pärast pannakse miskid 3" torud? Ilupärast? :D
Kui pole vahet, siis võik ju kohe panna 5mm läbimõõduga vask toru. Hea lihtne paika väänata.

Sa eksid seal, kus väidad, et mootor ei tarbi rohkem õhku! Ikka tarbib! Mismoodi sul muidu turbo mootor toimetab?Või äkki tahad Otto mootori tööpõhimõttele ka vastu minna? :)

Ok, aitab küll.

Jõudu!

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 27.12.2013 10:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.04.2003 15:33
Postitusi: 1739
Asukoht: Viljandi
asi pole rõhus vaid õhukoguses. 4" toru sisse mahub palju rohkem õhku,kui 1 " toru sisse.

1bar puhul 1" torus mootor tarbib suht vähe õhku reaalselt, selleks,et 4" torus 1 bar oleks,peab mootor kordades rohkem õhku läbi laskma ...

ei oska paremini seda terminoloogiat seletada... keda huvitab siis netist leiab piisavalt tarka juttu. Sellest ei ole ilmaasjata pakse raamatuid olemas. Suurem turbo soojendab vähem õhku nagu siin mainitud ongi, samas ei tohi see liiga suur olla.


One more time: boost pressure is a measure of intake restriction. You could put a choke in the intake air path and that would also create boost (but reduce power). A turbo moving a lot of air but showing relatively low boost on a boost gauge means there is low air restriction in the intake air path. Remember, the goal in increasing power is to move more air, more efficiently, not just create boost.

ehk 0,5 rõhuga auto võib tarbida oluliselt rohkem õhku,kui 2bar auto,kui tal on hea hea hingav mootor ja suurem torustik. Mul oli 3" sisselase ja 0,4bar ainult.

_________________
Chevrolet Camaro SS 2011 6,2l MT 318kw, Volvo XC90


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 27.12.2013 13:09 
Moderator
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.04.2003 16:27
Postitusi: 184
Asukoht: Tartu
Iga üks vaidleb omal teemal tegelikult räägite paljuski erinevatest asjadest :D Iga ühe jutus on seni midagi õiget ja midagi vale :D

Enim eksiti selle vastu, et mootorisse jõudev õhukogus ei erine vastavalt torule, kui sisselaskes on sama rõhk (Kui seda turbo juurest mõõta võib tekkida pisikene erinevus...olgugi, et füüsikaõpetaja rääkis võrdsest rõhust vedelikes ja gaasides :D ) Sest mootor on õhupump mis on kindla litraasiga ja kui on 1 bar siis on 1 bar sest suur kogus õhku pressitakse pidevalt läbi süsteemi kuid korraga lahti on väiksel mootoril max ühe silindri sisselaske klapid.....ehk tekib rõhk sest õhul pole kuhugi minna. Pole võimalik suure turbo ja suurte torudega pressida samasse mootorisse 2x rohkem õhku kui rõhk on sama. Küll aga on võimalik ka sama turboga saada mootorisse rohkem õhku kui plokikaane takistusi vähendada, kasutada paremat nukkvõlli jne....väikse turboga mis on niigi piiripeal juhtub aga see, et kui õhukogus suureneb sest mootor pannakse hingama siis rõhk hakkab vähenema. Suure turboga (Suuremat õhukogust liigutavaga) samasse mitte hingavasse mootorisse õhku pressides peab lihtsalt rõhk hakkama tõusma sest sama rõhu korral ei mahu sinna mootorisse rohkem õhku. Wastegate laseb rohkem mööda ja kellal sa muidugi ei näe miskit rõhutõusu. Kui aga suurem turbo istub paremini oma effektiivses alas ja takistab ka vähem väljalaset on loomulikult oodata ka sama rõhu juures suuremat jõudu kuna õhk on jahedam ja takistus väljalaskes mis segab silindrite tühjenemis põlemisgaasidest on väiksem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 27.12.2013 23:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.11.2010 20:16
Postitusi: 350
Asukoht: Baier
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1501102_10152216681530809_426220460_o.jpg
Sarnane volvo ;)

_________________
See on sõnum, mis lisatakse igale su postitusele või privaatsõnumile. Kehtib 255 sümboli limiit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 28.12.2013 04:21 

Liitunud: 11.11.2010 17:31
Postitusi: 761
Ah mis te kurat vaidlete siin ja ajate asja keeruliseks, lihtsam kohe suurema kubatuuriga mootor panna kus mahub rohkem õhku läbi ilma seda kokku surumata :kill


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 29.12.2013 20:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.01.2011 16:53
Postitusi: 190
Asukoht: Tallinn
Jätan märgi maha. Kena projekt! Ootan huviga kevadet :rokib

_________________
bmw318audicoupehondacivicbmw525bmw318


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 06.01.2014 03:21 

Liitunud: 28.11.2008 18:12
Postitusi: 118
Asukoht: järvamaa aravete
seal peaks olema video kui see mootor oma algelise kerepeal oli, oma käega proovitud ja liikus päris lõbusalt siis :)
https://www.facebook.com/photo.php?v=67 ... =3&theater

_________________
Ma ei ole närvihaige ma sõidan lihtsalt agressivselt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 06.01.2014 05:58 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.09.2009 01:40
Postitusi: 1460
Asukoht: elva
Midagi huvitavat

http://www.youtube.com/user/eetzi1?feature=watch

_________________
Lasen jalakäijad alati "üle"!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 06.01.2014 13:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.10.2009 14:23
Postitusi: 199
audivana. kirjutas:


See Volvo siit juba 10x läbi käinud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo 244 - 1983 B230FT - ORaamat
PostitusPostitatud: 07.01.2014 23:19 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.11.2012 21:20
Postitusi: 319
Anthrax kirjutas:
cb4_335 kirjutas:
Paraku ta umbes sedasi on jah. Lisaks ei suuda Eestis keegi Vemsi täiel määral ära seadistada.


Peep aka Raceboy on väga edukalt nii mõnegi paigaldanud ja seadistanud.

Sellisele show pillile peaks juba kärtsu ja mürtsu pärast panema progeaju. Saab launchcontroli, flatshifti (kui kast vastu peab), spark cuti jms ägedaid asju seadistada. :wink:
Mu masinal piilus selline exhaust cutout toru küljepealt välja. Kui põhjaall ruumi on, siis soovitan midagi sellist kaaluda. Kõige õnnestunum modifikatsioon, mis ma kunagi ühegi auto juures teinud olen. Kui on huvi, võin enda vana odavalt ära ärida :)

EDIT: Mul on ka MegaSquirt2Extra (vist oli) progeaju olemas, millega mu turbosaab sõitis. Kui huvi võid kirjutada PS.

Terv. on pikemataega olnud endale ka huvi exhaust cutout soetada , ostake ehk mingit firma tootjat soovitada ? Või mis hinnaklassi vaadata ?

_________________
Pakun 1998-2015 VAG grupi masinatele (väikeste eranditega) veakoodide lugemist/kustutamist ,service reseti jms
Tööpäevadel:tartus ,Nv-Pärnus


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 821 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 55  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7