Iga üks vaidleb omal teemal tegelikult räägite paljuski erinevatest asjadest

Iga ühe jutus on seni midagi õiget ja midagi vale
Enim eksiti selle vastu, et mootorisse jõudev õhukogus ei erine vastavalt torule, kui sisselaskes on sama rõhk (Kui seda turbo juurest mõõta võib tekkida pisikene erinevus...olgugi, et füüsikaõpetaja rääkis võrdsest rõhust vedelikes ja gaasides

) Sest mootor on õhupump mis on kindla litraasiga ja kui on 1 bar siis on 1 bar sest suur kogus õhku pressitakse pidevalt läbi süsteemi kuid korraga lahti on väiksel mootoril max ühe silindri sisselaske klapid.....ehk tekib rõhk sest õhul pole kuhugi minna. Pole võimalik suure turbo ja suurte torudega pressida
samasse mootorisse 2x rohkem õhku kui rõhk on sama. Küll aga on võimalik ka sama turboga saada mootorisse rohkem õhku kui plokikaane takistusi vähendada, kasutada paremat nukkvõlli jne....väikse turboga mis on niigi piiripeal juhtub aga see, et kui õhukogus suureneb sest mootor pannakse hingama siis rõhk hakkab vähenema. Suure turboga (Suuremat õhukogust liigutavaga) samasse mitte hingavasse mootorisse õhku pressides peab lihtsalt rõhk hakkama tõusma sest sama rõhu korral ei mahu sinna mootorisse rohkem õhku. Wastegate laseb rohkem mööda ja kellal sa muidugi ei näe miskit rõhutõusu. Kui aga suurem turbo istub paremini oma effektiivses alas ja takistab ka vähem väljalaset on loomulikult oodata ka sama rõhu juures suuremat jõudu kuna õhk on jahedam ja takistus väljalaskes mis segab silindrite tühjenemis põlemisgaasidest on väiksem.