FlammablE kirjutas:
Poolas saab paljudes kohtades ka sulas Eurides maksta. Annavad tagasi lihtsalt zlotte. Ka kiirteel.
Ilmselt jah, aga see kurss on seal väga kehv. Kui mingi hetk oli kurss kuskil 4.2 kanti, siis seal kiirteel oli äkki 3.8 või 3.9. Kõige mõtekam on ikkagi kaardiga maksta ja kui küsitakse kas Zlott või euro, siis vali zlott. Siis läheb Eesti panga kursiga või miski sellisega, mis on palju parem. Näiteks peale Varssavit meie poole on nn "sektoris" üks Shelli tankla, kus ei küsita ning võetakse eurodesse oma kursiga ja võrreldes teise tsekiga oleks olnud hind 46 vs 48 eurot, see küll mingi MasterCardi konvertimine, aga ise nad ilmselt panevad veel "parema" kursiga, kui eurosid lehvitad.
Lubatud 140ga oled kiirteel siiski pigem aeglasemate pooles, enamus kütab ikka mööda. Üldiselt seal muidugi kiiremad härrad arvavad, et pead neil hetkega jalust ära kaduma, kui tema tagant tuleb. Lisaks muidugi veel rekkate pidevad möödasõidud, kus saab rahulikult 80 peale pidurdada.
Öösel ilmselt jah natuke lihtsam on, samas rekkad on seal ilmselt iga kell ees, kohalikke busse (liiguvad enamasti a la 50ga maanteel), traktoreid jne vast niipalju pole. Samas kui sõita oskad, siis pole ka päeval mingi kunst sealt läbi tulla, valges jällegi parem näha mis ees toimumas jne.
Kiirusega kipub jah nii olema, et kohalikud kütusekulud a la 4-5/100le võite ära unustada. Üldiselt ilmselt selline iga +10km/h viskab 0.5-1 liitri jagu otsa.
Viimase Inglismaa- Tallinn tripi sain 5.7/100le. Kiirteed 130-140ga, külateedel väga sponsoreid ei olnud, enamus aega +10km/h. Autoks Audi A3 2.0 103kw TDI, millel tehas lubab 4.5, Poola kiirteel oli kulu kuskil 6.5 kanti, seal 140ga saab rohkem lasta, Saksas üldiselt kulu väiksem, kuna ka piirangu alasid, teeremonte jne kus vaiksemalt tiksud. Varssavi-Leedu osa oli ka tublisti üle 6, kuna pidevalt vaja mööda punnitada jne. Kui kunagi sai Saksas oma 96kw TDI Boraga tuldud igal vähegi võimalusel põhjagaasiga, kuigi ilmselt enamus ajast on keeruline üle 160-170 lasta, siis oli äkki kiirtee kulu 10 kanti.