Lükkan parketimaasturite saele kütet paaki. Mõistan mingil määral neid, kes väikeseid SUV-sid ostavad, kuna isegi samasugune. Käisin enne oma praegust asja (nojah, tööauto, aga valida siiski sain) proovimas nii mõndagi "kõrgema kliirensiga pereautot", diiselautomaatnelivedust:
Honda CR-V oli mugav, aga lärmakas ja kallis. Peale tunnist proovisõitu suverehvidega pea valutas (ma pole mingi eriti õrnake, aga võib-olla oli tegu tagant kostva rehvimüra ja sisumaterjalide haisu koosmõjuga).
Ford Kuga müügimees oli lollakas. Püüdis rääkida, kuidas tema ei joo mitte midagi juba mitu aastat (aga mulle joomine põhimõtteliselt sobib ja meeldib), lisaks ei suutnud olemasoleva auto eest hinda pakkuda.
VW Tiguan oli liiga väike ja Touaregi jaoks ei jätkunud raha (pluss see pisiasi, et Touaregiga kliendi juurde minna on sama nagu Apple arvuti ja Rolex kellaga).
Hyundai Santa Fe oli hea üllatus. Suur ja mugav ja hea varustusega. Hind siiski jälle liiga jõhker.
iX35 on aga liga naistekas ja väike.
VW Passat Alltrack oli hea, aga liiga kallis. Muidu oleks isegi vist meeldinud.
Skoda Octavia Scout oli liiga soovitud ja tellimisaeg oleks olnud a la 7-8 kuud.
Kia Sportage on rämeväike ja sisumaterjalid veel odavamad kui Subarul.
Nissan X-Trail ei saa diisel-automaat-nelivedust.
Subaru Outback meeldis oma ruumikusega ja sellise neutraalse välimusega. Kuigi on variaatoriga, on dünaamika enam-vähem. Sisemüra on küll olemas, aga CR-V vastu selle koha pealt ikkagi ei saa. Lisaks sain ühe viimastest vanadest mudelitest, millel olid navi ja katuseluuk juba tehasest (alternatiiv oleks olnud heleda nahksisuga ja ilma navita).
Nüüd, olles Outbackiga aasta aega sõitnud (kellal hetkel 48 kkm), sh. suurte sitakoormatega käru vedanud ja suht rõvedates kohtades metsas käinud, ei nurise. Küttekulu on enam-vähem 7l per 100km. Lumega muidugi rohkem

. Jahimehed on ikka imestunult vaadanud, et mingi räbal suudab normaasetes urgastes sõita ja paati ka rambita kohtades välja sikutada, seega olgu see nelivedu kasvõi piduritega juhitav, aga ta töötab.
Miinuseks on see, et ESP-d ei saa välja lülitada.