ViktorT kirjutas:
Nii saab ka kõige õigemad tulemused, kuna kasti thuuning loeb väga palju ja Atsi poolt mõõdetud tulemus ei pruugi autos väljenduda ...
Mulle tundub, et sa oled sellest värskeltõpitud tarkusest, et kõlari takistus sõltub (vastavalt tjuuningule) mängitava heli sagedusest, natuke valesti aru saanud. See teadmine, et 2 oomise kõlari takistus võib mingil sagedusel tõusta näiteks 10-oomini, on kasulik vaid SPL masinatel, mis mängivad vaid ühte tooni. Nendes masinates ühendatakse võimendid näiteks justkui 0.5 oomi peale, kuid see ei tähenda seda, et võimendid peaks 0.5-oomi taluma, vaid seda, et mängitakse ainult ühte siinustooni, mille puhul igale võimendile langeb ntx 2-oomine koormus.
Tavakasutajate ja muusikakuulamise autodes on aga teised lood, sest muusikas ei ole kunagi vaid üks sagedus esindatud. Muusikas mängib korraga palju erinevaid sagedusi ning sellisel juhul taandub kõlari takistus ikkagi üsna elemendi nominaaltakistuse lähedale. Nominaaltakistus (Z) polegi ju midagi muud, kui kõlari takistus muusika kuulamise korral. Mähise enda takistus (Re) on alati sellest väiksem.
Seepärast peaks SPL ja Streetbass masinad erinema juba süsteemi planeerimise (elementide-võimendite takistuse järgi valiku) poolest. Kui võtta mõni SPL masin, mis on ehitatud mängima 79Hz ja sellega täisvõimsusel 30Hz lasta, siis see on ohtlik nii elementidele kui ka võimenditele.
ViktorT kirjutas:
Saab edukalt ise mõõta oma võimendi reaalseid numbreid, reaalselt oma autos.
Selleks on vaja kõigest testrit ja clampmeter-t

Niimoodi mõõtes tekib paar probleemi: esiteks ei tea, mis takistus kõlaril parasjagu kasutataval sagedusel on ning teiseks on võimendi moonutuspiiri raske ilma mõne graafilise vms seadmeta tabada. Pmst võib öelda, et ise testri ja klämpmeteriga võimendi võimsust mõõta on sama, mis moblaga autos helirõhku mõõta.
Kilplane kirjutas:
genekas laeb 14.4 ja on võimsam, kui sel autol vaja oleks.
mul kondekas mis on mingi 10cm võimust ja seal näitab mingi 14.3 kui vaikselt kuulata 13.5 kui woofer üle hakkab peksma..
jutmed akust sinnani on ka suht korralikud(5m kopikatega ja 21mm2). et see ei muuda seda tulemust?
mai tea kuidas see testimise värk sul üldse toimib seega ei hakka siin vaidlema ka. aga huvipärast, kui see mingi pikem ettevõtmine pole, siis võiks millalgi proovida...
Aga tule siis minu juurest koos oma autoga läbi ja saab kohe näha, mis pinge sul võimendini täiskoormusel jõuab. Võimendile pole mõõtmine ohtlikum, kui tavaline muusika kuulamine.