Haramount kirjutas:
Oh jahh, SPLimehed

Tead, see aku kulumise-kulutamise jutt on üks paras savipätsi demagoogia. Midagi pole teha, aku ongi kulumaterjal ja autokonstruktorid on selle veel eriti kulumaterjaliks peksnud. Iga auto käivitamine hävitab mingi osa akust ja kui aus olla, siis kõige hullem on veel selle laadimine - isegi happeakut ei tohiks laadida nii, et genekas otse klemmide külge ja brõnn-brõnn. Mingi alla 10F kondeka lisamine elektrisüsteemi ei muuda tegelikult korraliku aku jaoks praktiliselt midagi. Samas võimendi jaoks muudab. Aku on oma olemuselt uimane elajas ja ei jõua kiirele voolutarbe muutusele reageerida - koormusel (võimendil) on sellest poogen ja järelikult (vastavalt Ohmi seadusele) kukub pinge. Kondekas jõuab sellise hetkelise pingelangu siluda - enamaks teda ei jätku, kuid pole ka vaja, kuna MUUSIKAS on selliseid "suure tarbimise kohti" väike protsent ajast. Pidevat perioodilist koormust (näiteks siinust) kondekas toetada ei jaksa. Piltlikult - aku on nagu pelleri veetoru ja kondekas nagu loputuskast. Veetoru "mahtuvus" on suur, kui vaja uputab sul terve maja üle, aga näe, jumpstüki allapühkmiseks survet ei jätku. Loputuskasti mahub küll vähe aga see-eest, kui sealt tuleb, siis mehiselt.
Kui Sa mind ei usu - võta aku, võta konde ja võta võimendi koos valjukaga. Pane ostsillograaf pinge mõõtmiseks peale ja vaata, mis toimub. Kondega ja kondeta. Ainult, et las võimendi mängib ikka reaalset MUUSIKAT, mitte siinust.
Lisame siia ühe väikse tõiga, et deeb cycle akud ongi seda koormust loodud taluma, ehk siis tühjaks/täis laadimist ja pingeid mis selle kõigega kaasneb.
Ehk siis odavaim turul olev on Optima Yellow Top Aku.
Jah kõik kulub, aga osad tooted kuluvad lihtsalt aeglasemini. Nagu suverehvid suvel aeglasemini kui talverehvid, olgugi, et oma töö teevad ka viimati mainitud ära. Mis sest et müra on suur ja kulumine 3 x kiirem.
Soovitan jätkuvalt süübida kondekate teemasse, millele viitasin eelmises postis
