Avaldan arvamust ja räägin oma kogemusest.
Teenisin 11 kuud Vahipatis 2008 a jaanuar- detsember, olin SP- kompaniis. Noorteajal sai tagant järle mõeldes päris palju nalja ( kompanii ülem oli siis n-ltn Kurisoo, hull sõjard). Kurikas (nagu ajateenijad teda kutsusid) arvas et meil on distsipliiniga probleeme, kell 19.00 kompanii rivistus, anti õppehäire whiskey 2 tervele kompaniile ja algas rännak männikule, seal kaevasime augu mõõtmetega 4m x 4m x 4m, auk varises muidugi vahepeal kokku. Kurikas korraldas samal ajal anektootide rääkimise võistluse ja isegi rõvedalt ropud võisid olla. Igatahes see mürgel käis seal öö läbi, magama sai hommikul 5 paiku. Järgmine päev oli õnneks pühapäev, siis sai salaja toas magada. Juhtumeid teisigi väga naljakaid. Noorteaja lõpus taheti vägisi NAK-i panna, kust suutsin ikka ära susserda, lootsin ikka autojuhiks saada.
Peale SBK-d määrati mind autojuhi kursustele, kuna oli suur kaadri puudus määrati meie endi seast 2 vastutavat, kes olid meile siis rühmavanema ja ülema eest, need kaks meest said kohe kaprali pulga ka peale, kiiremini kui NAK-i mehed

. Meie olime viimane sats veel käisid Tallinna linnapeal autokoolis õppe sõitu tegemas. Kuna omad poisid lid vastutavad ja linnalubasid õppesõidu ajaks kirjutasid olid elu väga hea. Kui hommikul kell 10 algas sõit, siis panime ikka 8-st linnapeale ja ega enne õhtusööki keegi kohale ei ilmunud. Sõidud said kõik tehtud ja palju muudki, tihti istusime kinodes ja parkides naisi vahtides, Tallinna mehed käisid kodus söömas jne jne. Kogu see lõbu sai läbi juuni keskpaigas, siis toimus viimane lahterdamine, kes lähevad tagasi rühmadesse ja kes saavad pataljoni autojuhtideks. Kogu selle perioodi miinus oli see, et kui oli vaja nädalavahetuseks ja muidu toimkonna hunte, siis olime need meie.Suvi oli sellesmõttes sitt aeg, sest kadriorus ju koguaeg igasugused tseremooniad.
Juunist kuni detsembri alguseni teenisin edasi pataljoni autojuhina elu oli supper lahe ( tahaks tagasi, ausalt). Pataljoni autojuhid olid sellised mehed kelle ülesandeks oli maisnapargi remontimine, ja muidugi pataljoni sõidud, viia mehi metsa, sõidutada ohvitsere, pataljoni majandussõidud mööda Tallinna linna ( vedada näiteks hommikul kokamutid tööle ja õhtul tagasi, viia kadriorgu toimkond, ja tuua poodidest saapa, peldiku paberit jne jne). Igasugused toimkonnad olid meie jaoks lõppenud, pataljoni autojuhid toimkonnas ei käinud ja linnaluba oli üldiselt igal reedel taskus kui mingi sitaga hakkama ei saanud nädalalõpus ( nädala alguse sitt ununes ülemustel õnneks). Sõita sai sitaks ja igalpool, pluss muidugi remontida neid chevy ronte. Paaril korral võttis politsei mind rajalt maha, kiiruse eest, aga läks õnneks, politseinikud oli vahipatis teeninud ja üks isegi oli olnud mu ametivend ning lasti minema. Sõjaväe politsei ka õnneks ei kottinud meid, sest olime nendega ühe õue peal ja remontisime nende G mersusid. Metsades sai muidugi proovitud Saurerite võimeid ja muid tempe tehtud. Kord käisime isegi Sauraga Haapsalu bussijaamas naisi lantimas seni kui teised metsas roomasid, neiud viisime ilusasti auto kastis Rohukülla praamile:D. 32 päeva enne reservi pandi veel pulk peale Vahipatis olime esimsed kapralitest autojuhid. Pikk segane jutt kiiruga kirjutades, aga loodan et saite aru.
Kogu teenistuse jooksul lasin 43 lasku tervmoona ja 3 paukpadrunit:D
Sain C, D, E kategooria mingi 75 kr eest ( 3 pilti pidin ise tegema)
Ja ei juhtunud mu isikliku eluga ka mitte midagi, naine jäi alles, töökohale naasesin kohe pärast lõppu ja sõbrad ka midagi suurt sel ajal ei suutnud korda saata ( kui õllekogused välja arvata)
Üldiselt olen mina oma teenistusega üli rahul, sain kasulikke uusi tutvusi häid sõpru ning nalja täie raha eest .