Tooksin välja ühe vastuolu topgeari osast, mis oli tv3-s õhtul möödunud kolmapäeval, 23 detsembril. Nimelt oli seal uus audi a8, v8 diisel. 4 liitrit mootor midagi. Sellega sõideti 1290km Londonist Edinburghi ja tagasi Londonisse.
Tangiti külmaga ilmaga, kus kütus on kokkutõmbunud ja seda saab veidi rohkem nii, Jeremy Clarkson ise ütles seda.
Clarkson väitis, et kütusekulu peaks olema 5,8 sajale, et see maa läbida. Samas, kui arvestada, et paak on 90l, täis tangiti paak pilgeni, isegi kütusetoru, seega saadi üle 90l, sõidu lõpus juba auto jõnksutas, mis tähendas, et kütus oli praktiliselt otsas, seier oli ka juba tükk aega maas. Seega, kui 90l jagada ära 1290km peale, siis tuleb kütusekulu hoopis 6,976 sajale, seega kust võetakse jutt, et 5,8 sajale?
Samas väitis clarkson, et püsikiirusehoidjaga sõitmine võttis kütust 7 sajale ja kui ta ise sõitis, siis oli kütusekulu 5,9 sajale, kompuutri näit siis. Selle põhjal võiks öelda, et püsikiirusehoidja raiskab kütust, kuna üritab iga hinna eest, hoida konkreetset kiirust. Seega on kasulikum hoida ühtlast gaasi ja lasta kiirusel veidi kõikuda, vastavalt teeoludele jne.
Saate lõpus, aga väideti, et kütusekulu oli alla 6 sajale. Ometi on ju autopaak 90l ja sõideti 1290km ja lõpuks oli paak tühi, paak täideti aga külma ilmaga, kus kütus on kokkutõmbunud, ehk seda läheb rohkem ja tangiti täis ka kütusetoru, nii et kütust võis kuluda ka üle 90l. Kuid teeme arvutuse 90l jagame 1290km ja korrutame sajaga, saame kütusekuluks hoopis 6,976 sajale. Seega Topgear, kas eksis või valetas, kumba variante eelistate?
Kui Clarkson oli selle Audiga Edinburghis, ehk siis pool maad oli läbitud, enne tagasisõidu alustamist, ta näitas, et kütuseseier on poole peal, ehk siis idee kohaselt peaks sees olema 45l. Kui nüüd teha 1290km pooleks, saame 645km, kui nüüd 45l jagada ära selle 645 km peale, saame kütusekuluks, samuti 6,976 sajale, ometi oli sinna minnes, paak pilgeni täis ja ka tankimistoru oli kütust täis. See poole paagi fakt, ainult kinnitab minu juttu.
Muidugi üks on kindel, ökonoomne oli see audi oma võimsuse ja suuruse kohta kohe kindlasti, samas stabiilselt sõites eriti turbosid ei kasutata ja seega ei avaldu ka kogu võimsus, mille võrra ta on ökonoomsem, turbo muidugi tõstab mootori kasutegurit.
Samas, väga huvitav test, ühtlasi tõestab see test ka seda, et isegi selline uus auto ei suuda 6 sajale võtta, isegi mitte diislina. Ometi mõned väidavad, oma vana tehnoloogiaga ja kulunud, E38 diisel 7-se bemmi küttekuluks 6 ja vähemgi sajale, see topgeari test paneb nende E38 omanike jutu usutavuse väga suure kahtluse alla.
Sain uut infot, topgear ütles ka ikkagi, et umbes 7 sajale oli küttekulu, tv3 lihtsalt eksis arvutamisel. Põhjus lihtne, ameerika ja inglismaa gallon erinevad, tv3 aga arvutas ameerika galloni najal, mis on väiksem ja nii tuli kütusekulu ka väiksem.
_________________ 75 obest diiselpowerit !!!
Viimati muutis Part2, 30.12.2009 03:35, muudetud 2 korda kokku.
|