antsa911 kirjutas:
Võta nüüd 2 tera kenasti vaiksemaks. Investeeringud on äritegevuses osaks kahjumi/kasumi moodustamisel. Kütusemüüjad kindlasti ei tegele heategevusega, kuid sundida inventari uuendamine ja muu (näteks regulatsioonidega kooskõlla viimine) koheselt tarbija kanda ei ole siiani olnud üheski majandusvaldkonnas otstarbekas ega ka õiglane tarbija suhtes ja seda ei ole ka tehtud.
Kasumimarginali arvestamisel makromajanduslikus keskkonas tuleb kindlasti arvestada tarbija hinnatundlikkusega, mitte loota, et sinu kasum/kahjum koheselt hinna tõstmisega kasvab/kahaneb.
Enne kui sa tuled kaagutama, tasuks vaadata üle majanduse põhitõed, mitte siia tulla jutlustama märkmikuraamatupidamise põhitõdesid.
Loomulikult ei saa eeldada, et investeeringud tasuvad ära ennast 1-2 aastaga, kuid uue inventari jms soetamiseks tehtud kulutused peavad ju ennast ära tasuma pikemas perspektiivis(nt 5-7 aastaga), mitte loota, et äkki kunagi tasub ära.
Kütuse omahinnaks kujuneb tanklatel 6,7(sinu pakutud variant ise ei viitsi otsida)+6,615 aktsiis, see on siis 13,315 krooni käibemaksuta hind. 17,05 on hetkel tanklas postihind, millest käibemaks maha võttes on 14,208 krooni, see teeb ühe liitri marginaaliks 89 senti, mille eest peab tasuma inimeste palgad, turunduse, seadmete amortisatsiooni, transpordi ja muud kulud + peab jääma ka kasumiosa sinna juurde. Ma ei leia, et see on palju maksta kütusemüüjale. Lisaks on olemas sooduskaardid, mis parematel juhtudel annavad hinnas alla kuni 50 senti, see on ilma käibemaksuta suurusjärgus 40 senti. See tähendab, et kütusemüüja marginaal väheneb veelgi.
Ma ei näe mõtet viriseda kütusemüüjate liigsete kasumimarginalide, liigse juurdehindluse pärast, sest tanklas on juurdehindlus siiski praktiliselt olematu. Kütusehind on küll räigelt kallis, aga see on kahjuks paratamatus, sest meie ei saa vastu naftahindadega spekuleerijatega, naftavarude igapäevase vähenemisega ja nõudluse kasvuga. Ilmselgelt kütusehind pikemas perspektiivis ei lange vaid kasvab ja meie elatustaseme paranedes kasvavad ka jaemüüjate marginalid, sest inimeste palgasoovid suurenevad ja seda ei maksa ükski ettevõte oma kasumiosast kinni, vaid see tuleb ikka tarbija taskust.
BussiJänes kirjutas:
No ega see kütuseäri ei käi ka ilmselt päris tavalistes konkurentsitingimustes, kus tuleks müüa nii odavalt kui võimalik! Seal vast ikka mingid kokkulepped kehtivad tanklakettide vahel.
Tavapärases äris ja konkurentsitingimustes ei tee keegi selliste marginalidega ärigi.