wermecher kirjutas:
Eriti nagu ei saa sinu jutust aru ehk asi minu võhiklikkuses, aga midagi teooriat nagu enda arvates jagan. Mis mõttes teistele kõlaritele võimendit ei panegi? Monovõimuga ei toideta ju ometi teisi kõlareid, mõeldud see konkreetne asi toitmaks bassikõlarit ning jah järgmise muretsen sinna 1kW RMS kanti, et võimendit ikka praktiliselt ära kasutada. Teised kõlarid jäävad originaalid ja istuvad maki enda võimendi taga ehk siis nendega ei tee midagi ja jäävad "Stocki".
jah, küsimus oligi selle tegevuse mõttekuses. et kui sa teisi kõlaritele võimu ei lisa, ja paned ainult ühe müraka 1kW bassikõlari koos vastava võimuga, et siis sa ju ainult basse kuuledki. aga eks sa saad hiljem teised järgi aretada, kui vajadus tekib.
wermecher kirjutas:
Võimendi on pirakas ja seda mujale ma panema ei hakka, kui pagasiruumi. Sinu sõnadest lähtudes võib kasutada siis mis iganes kaableid ja kaotad vaid paar volti pinget, huvitav küll. Kardan et sellist teed minnes pole palju vaja, et auto maha põletada.
Eesmärk oleks süsteem paigaldada vastavalt nõutele, et oleks endal ka öösel hea magada. Kui üldsegi seda sorti võimendi sai ostetud, siis arvatavasti vahest ikka on isu ka valjemini kuulata.
Minul on ees sellised tabelid:
http://www.emmanet.com/download/ruleboo ... nstall.pdfvaata lk 5 ja 6. esimesel lehel on näidatud kui palju voolu võid kui jämedast juhtmest läbi lasta. seda piirad sa kaitsmega, mille paned aku lähedale enne oma jämedat juhet. põhjus on siis et kui sul peaks juhe kuskil keresse hõõrduma, siis maksimum voolutugevusega ei läheks veel kaabel soojaks, vaid põleks kaitse läbi.
võid ka tagurpidi arvutuse teha - selleks et võimaldada võimule 140A, tuleb panna kaablile 140A kaitse, ja see nõuab 30mm2 või suurema ristlõikega kaablit. (tabel lk 5 on 150A->30mm2)
ja auto mahapõletamise pärast ei pea sa muretsema ka juhul kui paned 10mm2 kaabli - lihtsalt selle kaabli ette tuleb panna kaitse 60A, ja sel juhul ei saa ka sa oma võimust nii palju vatte kätte kui sa tahaksid.
2007 aasta juhendis on kenasti ka toodud kui palju kaablis pinge langeb, lk 6.
oletame, et sa paned oma 140A võimendi 3 meetri kaugusele akust. ei usalda auto keret elektrijuhina ja vead miinuskaabli samuti tagasi akuni. seega kaabli pikkus 6 meetrit. kärtsutad nüüd oma 140A läbi võimendi - sellise voolutugevuse korral jääb (vt tabelit) kaablisse kinni 0,8 volti =(2,5*6*150)/(57*50). see tähendab et loodetud 140*12= 1680 vati asemel saad sa 140*11.2=1568 vatti.
kui sa aga paneksid 10mm2 kaabli, siis jääks selle tõttu kaablisse juba ohtlikult palju, ehk (2,5*6*150)/(57*10)=4V ja tõenäoliselt sulab isolatsioon. selle jämeduse korral maksimaalse lubatud voolutugevuse 60A korral aga on pingelangus 6 meetrises kaablis (2,5*6*60)/(57*10)=1,6V ja võimsuseks jääb 60*10,4=624W,
vot elekter.