freelander kirjutas:
Tegu oli Audi s6 4,2 mootoriga isendiga. Mootor originaalis oli siis 213kw. Peale pandi 2,5tdi 103kw
Ümberehitus luba oli antud autol vaja, kuna eesti vabariik ei saanud aru, et A6 ja S6 on samal kerel. Ning ütles, et sellisele kerele ei ole paigaldaud tehases diisel mootorit. Isegi passis on neil märgitud tüüp: c4.
Ning mootorite erinevus oli liiga suur. 30% piiridess peab see jääma.
Nii käiski see jant tema ja EV vahet 2 kuud. Mingi spetsialist tahtis raha saada ja koik muud soitmised edasi ja tagasi.
5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, lisakütusepaakide paigaldamine, õhu- ja heitgaaside osakeste filtrite äravõtmine, heitgaaside katalüsaatorreaktorite äravõtmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust
No vot, selle sa jätsid enne välja toomata, et erinev mudelinimi. Sellest täiesti piisab, kuigi ju igaüks teab et põhi sama. A6-le 4,2-le saad küll probleemideta paigaldada selle 2,5 diisli... aga S6-t ei ole kunagi diislina toodetudki.... See lähebki seadusega vastuollu ja ei saa lihtsalt arvele
Viies punkt keelab omavoliliselt sellise tegevuse, ehk siis tähendab see seda, et oma tegemised pead ARK-s kooskõlastama, muud midagi
Aga see protsentide asi kehtib ainult siis kui paigaldad teiselt margilt või mudelilt mootori, mida antud juhul su sõber tegigi. Mul tuli kah 40+% töömahtu ja kaalu vähemalt 30+% ja kw jäid ainsana piiri sisse. Aga sealsamas minu juuresolekul tehti teistele selgeks, et kui mootor tuleb sama margi samalt mudelilt, siis pole probleemi. Vaadati lihtsalt mootorikinnitused kapoti alt üle, et oleks originaalid ja oligi kõik. Isegi mootorikoodi ei tahetud...
Aga automaatikale:
Niisma lihtsalt sa seda arvele ei saa....