Lisaksin igasuguste teiste huvitavate autode hulka ka enda värske liikuri
Tegemist 1985 aasta Peugeot kastikaga, 504 täpsemalt. Mootori töömaht on hetkel selgitamisel

, variandid on 1.9D, 2.1D ja 2.3D. Passis on töömahuks 1.9, kuid kilovatid kattuvad hoopis 2.3-ga. Üritan leida ploki pealt mootori koodi, siis selge. Silindripead on neil praktiliselt samad. Käike on neli ja vahetus toimub roolisambalt.
Muud andmed (kirjutame siis need, mis ühele kastikale kohane

) :
Tühimass 1375 kg
Täismass 2595 kg
seega kandevõime 1220 kg
Pikkust on antud 5.25 meetrit.
Tagavedu loomulikult, kabiinis üheosaline iste ja kolm kohta. Lisavarustus...puudub.
Tõime selle ära üsna kodu ligidalt, enne tuli muidugi lume alt välja kaevata

. Auto ei ole palju seisnud, max 1 kuu, enne seda oli igapäevases kasutuses, üsnagi otstarbekalt. Sellegi poolest on kere tugev, roostet mitte väga palju (peamiselt kasti alumistel äärtel). Tundub ka originaalvärvi olema, v.a siis kasti alumised ääred.
Salong pruuni tooni. Iste tuleb korda teha, rool vahetada ja nipet-näpet veel kindlasti.
Velgedega on nii, et ei tea täpselt mis on poldiaukude valem. Netiavarustest pole haisugi sellest. Ise arvan tõenäoliseks tolaegse kaubiku J5/J7 valemi ehk 5 x 130. Mõõtes saime peaaegu 5 x 140 hoopis, kuid sellega võime ka eksida. Läheb raskeks velgede vahetusega
Ideedest, mida ja kuidas teha, puudust ei ole, kuid autoehitusel ei saa kõiges kunagi kindel olla

. Kuid mingit tuuning- või näitusemasinat sellest ei tule. Eesmärk saavutada originaalilähedane välimus mõningate modifikatsioonidega

.
Esmalt tuleb aga mootor tööle panna ja selgitada selle olukord. Õli pidavat võtma, kuid oleneb kui palju. Võib-olla tuleb juba lähiajal laiali kiskuda. Siiamaani olen kapoti alt eemaldanud veepumba (vajab vahetust koos rihmaseibiga, kuna viimane jooksis lahti ja näris võlli), mõned lõdvikud ja õhufiltri koos kopsikuga.
Salong on laiali, kuivab ja ootab väikest puhastust. Midagi suurt teha ei ole mõtet, plaanis iste taastada ning uus põhjamatt ise meisterdada, muidugi ka mürasummutusmatte kasutada. Seda kõike kui läheb kuivemaks.
Autol on kehtiv ülevaatus ja kindlustus, mistõttu kavatsen peale mootori hooldust veidike sõita ja avastada uusi puudusi/vigu. Õlid tagasillas ja käigukastis läheb ka lähiajal vahetusse. Miskipärast annab autodata käigukastile 10w40 õli, nüüd ei oska sellega midagi peale hakata, ehk on alternatiive sellele...poes riiulitelt ei ole sellise viskoossusega käigukastile sobivat õli märganud. Kütusefilter on just vahetatud, õhufilter eluaegne (puhastatud). Ja ukselukk tuleb juhiuksel korda teha, viimane ei sulgu.
Pilte tänasest hommikust enne garaaži lükkamist:
Igapäevase liikuri kõrval:






Nüüdseks lumi sulanud mootorilt

Puidust kõrgendus leidis tee ahju kütteks

:

Iste mis tahab taastamist:

"Salong" välja 10 minutiga


Nagu näha, siis põhi väga hästi säilinud 26 aastat vana sõiduki kohta, mis ei ole ainult siledaid maanteid sõitnud.
Auto ehitus on ülimalt lihtne, harjumatult vanamoodne tehnika, kuna kõige vanem auto on mul olnud 91 aasta E34
Aga see tuleb vaid plussiks, vaja veel igapäevasõidukit ka üleval pidada ning kust õpilane ikka selle raha nii väga võtab
Järgmise korrani.