rio kirjutas:
tr22nsmees kirjutas:
No ma saan aru, et nii öelda ei ole ilus aga mida sa liikluses hukkunute arvu kahandamiseks ette võtaksid?
Minu pakutud lahenduseks oleks politseinike arvu kolme kordistamine ja nende kontorist ja autost välja ajamine reaalselt tööd tegema: maanteede äärde kiirust mõõtma, linnas jalgsi patrullima jne.
Ja ma igaks juhuks ütlen uuesti: Trahvide maksmine on iga inimese
vabatahe. Selleks, et trahve mitte maksta on väga kindlad ja väga lihtsad reeglid mida õpetatakse autokoolis.
Ja jutt, et trahvi rahaga riiki pankrotist üritatakse päästa, see kõlab nagu Kesiklik demagoogia. Kontrollige faktegi, kui suur on riigi eelarve defitsiit ja kui suur on prognoositav trahvide laekumine järgmine aasta? Nende summade vahe on mitme kümmne kordne.
Kõik on tore, aga esmajoones võiks siiski raskemate kuritegudega tegelda, kui kõiki kiirust mõõtma saata. Detsembri jooksul on kahel sõbral autos sees käidud, ühel kusjuures suure magistrali ääres õhtusel ajal, hiljemalt 20 ajal. Teine auto oli ka suhteliselt käidavas kohas, aga kahjuks tagaluugiga hoovi poole ja see ka sisse löödi. Samuti käidi sees ühes masinas, mis ise neid süsteeme paigaldab ja varastati tööriistad. Paar päeva tagasi üritati mu enda autose, millel pole hetkel signa sisse murda. Auto seisis korterelamu ees ainult ühe öö ja selle ajaga jõuti ka kallal käia. Õnneks ukselukkudele hammas peale ei hakanud ja klaasi sisse ei löödud. Olin muidugi ise mingi 4-ni üleval ka, tegin tööd. Võimalik et vaadati, et tuli toas ja ei julgetud nii palju lärmi teha. Minu arust ka uudistes olnud, et sissemurdmised on viimastel aegadel mitmekordistunud. Eks muidugi tänases töötuse seisus ka arusaadav. Selle asemel hakkame nüüd aga trahvidega eelarvet täitma ja suuname veel rohkem patrulle liiklusse? Muidugi selge ka, sest liiklusrikkujate avastamine on pea 100%, palju neid ikka eest ära sõidab. See tõstab ka keskmise rikkumista avastamise kõrgeks. Mis siis et avastatakse 0% sissemurdmisi, keskmine jääb ikka hea. Kui sõber tahtis akna sisse löömist ja vargust politseid fikseerima, siis öeldi et vabu patrulle pole ja ei paista ka niipea vabanevat. Kui oli ise nõus kohale minema, siis ei suudetud ka tükk aega leida ühtegi jaoskonda, kus keegi ära fikseeriks. Lõpuks üks pakuti välja ja seal ootas ka veel oma 30 minti, enne kui jutule sai. Soovitasin ka, et otsigu mõni kiirust mõõtev patrull, et saab kiiremini fikseeritud. Varsti on tõesti autost makk ja auto aju iga päev kaasa võtta ja uksed lahti jätta, et uut klaasi ei peaks ostma ja ära ei saa ka ärandada.
Teine näide, suvel sai motikaga Tallinna ümbruses keerutatud. Liiklesin Ülemiste-Lagedi-Raasiku-Piibe-Peterburi maantee-Tallinn. Lagedi, Raasiku jne kandis sai rahulikult sirgetel oluliselt üle lubatu lastud. Peterburi maanteele (Piibe/Valkla rist) ja linna tagasi suunal sai kiirus taas nii +10 peale lastud. Sellest samas Valkla/Piibe ristist kuni Tallinna piirini nägin
kolme patrulli, üks oli kohe alguses liikuv, üks passis maardu ristis ja kuskil oli veel üks. Tegemist oli tööpäeva lõpuga, nii 18-19 ajal. Iga mõistusega inimene saab aru, et need jahtisid õhtul töölt koju kiirustajaid ja seda just eelpool kirjeldatud tühjadel sirgetel. Samas paralleelsetel kõrvalteedel võis teha mida ainult pähe tuli. Pigem tuleks justnimelt kõrvalistele teedele neid patrulle saata, kus tõesti kurvilistel teedel ohtlik on sedasi sõita. Korra kuus piisaks, et ülejäänud aja seal sõitjad korralikult käituks, teades et äkki on homme jälle seal patrul. Paar kiiremat saaks kindlasti ka karistused kätte. Samas need paar nn effektiivset püüki oleks palju kasulikumad kui paar sirgel natuke kiiremini sõitja nn vastu tahtmist karistamine. Esimesed mõistaks siiralt rohkem oma rikkumist kui viimased. Mina näiteks olen ka kunagi nii 7-8 aastat tagasi lasnamäe kanalis kuni +20 eest, vist 300 saanud (nn kanali lõpus peale laagna silda, kui seal veel neid suuri poode (Prisma, RImi) ja ülessõite polnud ja kui kanal mustakivi poe juures lõppes. Mõttetu tühi sirge, kus keegi niiöelda ette ka ei saanud joosta või keerata. Suht vihaseks ajas selline norimine tühjal sirgel. Pärast linna tagasi sõites sai ka suht-koht vihaga ühe helepunasega läbi lipsatud. Loomulikult ootas peale foori seesama patrul, kes mulle enne kanalis ära vormistas. Kusjuures vahe võis olla maksimum pool tundi. Politseinikud ka naersid, et sul ikka täna väga must päev. Foori eest kusjuures sain suhteliselt väikse trahvi, politseiniku sõnutsi "ei taha su päeva päris ära ka rikkuda". Ehk siis tahaks öelda, et selline nokkimine ajab veel rohkem rikkuma, kui selline kus ikka selgeks tehakse, et sellisel teel pole vaja kihutada. Loomulikult kui ma oleks selle trahvi kuskil lasnamäel majade vahel kihutades saanud oleks edasi rahulikult sõitnud.