Niisiis, lõpuks on aeg avaldada, mida ma eelmised, peaaegu 2 nädalat teinud olen:P Tean, et palju pilte ja palju jutte, millest osad pildid mõttetud, aga tegin võimalikult väikseteks failideks, seega isegi aeglase internetiga ei tohiks probleeme olla:D
17.augustil sai otsustatud, et kurja, see 55kw on ikka liiga lahja minu jaoks ning olid peetud juba lõplikud jutuajamised müüjatega Leedust. Leppisime Raidiga(CRX'iga, kasutaja HCoE - rrait, SR - rutsik) kokku, et sõidame välja kell 03.00 öösel tema Audi A4'jaga:P Mina polnud ennem seda 2 ööd maganud ning ka ei saanud ennem reisi algust magama, sest jõudsin alles pool 3 koju peolt xD. Samas üleval püsimisega probleeme polnud, need 6-7tundi mis me sinna sõitsime läksid nagu imeväel, isegi Võru-Tallinn ots tundus pikem. Trippi alustasime loomulikult hea Eesti muusikaga:

Üritasin stiilikat teha:

Veendusime, et Läti teed on ikkagi pasad ning Läti võiks Leedu-Eesti vahepealt ära kaotada:

Ametlik Vilnusesse jõudmise pilt kah:

Seal hakkasime märkama nii mõningaid EG'sid, tundub, et Civic seal suht popp. Saime ühe ka kaamera peale:

Rait pusimas gepsuga:

Üks hetk sai vaadatud makki ning märkasime, et huvitav laul käib, lõi kohe meeleolu paremaks[Lauluks on: "
20 Fingers - Short Dick Man (V-Tec Remix)"]:

Esimeseks sihtkohaks oli AC orgunnimine, see läks meeldivalt ning peagi oli AC peal, saime ka teada, et sama kuti sõber on see inimene, kellele oleks järgmisena helistanud roolivõimu asjus, seega sai ka roolivõim kiirelt peale nopatud, auto hakkas täituma:

Auväärt ja hinnatud nupp:

Tee peal nuputasime pikalt mida kuradit tähendavad need märgid, mis suhteliselt tihti tee ääres on ning mille sarnast Eestis kasutuses olevat ei mäleta. Saime paari kohaliku käest teada, et nende märkidega(kolmnurk, mille keskel neegri kera) tähistatakse ohtliku kohta, ala stiilis "ole siin ettevaatlik, siin varemgi laksu pandud:P

Mootori asukohta otsides suutis isegi geps lolliks minna, sest tema juhatas meid siia:

Mida geps samast kohast arvas:

Väike inside-joke ka teemasse("UTEEENAAAAAA!!":

Kui olime jõudnud mingisse asula moodi kohta, helistasime mootorit müüvale kutile ning ta tuli meile oma enda EG'ga vastu, minu armastus US-stiilis numbrimärkide kohta kasvas, sest nägin seda märki esimest korda oma silmaga EG küljes, mitte ainult Ameerikamaa foorumites:

Selline nägi välja siis doonorauto, mis oli ehitatud ainult raja masinaks, omanik temaga sõita üle 100km ei jõudnud ning rajale pill ei jõudnudki. Tegemist on siis sama masinaga mille pealt on pärit OliverV 1.6 92kw mootor. Peale Oliverile mootori müüki, ostis kutt selle mootori mida nüüd müüb peale ning kuu-kahe pärast plaanib k20 peale minna:D Või võimsama...

Pilt mootorist:

Välja tõstmine:

Suutsin isegi ise peale jääda ühele pildile, siin siis tuli mootorit natukene sikutada ettepoole, oleks peaaegu ühe kronsa taha kinni jäänud:

Ja väljas mootor:

Tänud siis müüja sõpradele, tänu kellele mootor välja sai. Otsisin nimelt sellise pakkumise, et saaks ennem testtiirule ja siis mootor maha, et ei ostaks katkist-sitta asja:

Tühi mootoriruum:

Üks osa juhtmestikust, sest teada värk, et 1.3 karpa pealt, 1.6 täispritsungi peale üleminekul tuleb pea kogu juhtmestik välja vahetada:S

Lõpuks sai ka mootor peale ukerdatud, peab mainima, et see Audi on ikka kuradi suur auto:


Tagasi sõitma hakates uurisin natukene düno andmeid konkreetse mootori kohta(RUN 1 - tavaline aju; RUN 3 - chippitud aju; RUN 4 - chippitud aju ja lahtine kapott):


Pärast düno andmete uurimist jäin ma mõttesse ning tahtsin uurida, et kuidas see chipi pesa sinna ajju paigutatud on, hästi või halvasti. Siis meenus tõsiasi, et me kumbki ei taibanud aju kaasa võtta:D
Tegime paar kõne ning 15minuti pärast olid juba kutid ajuga meie juured(olime juba üsna kaugele jõudnud):

Ütleks nii, et auto oli juba päris madalaks vajunud ning tagasitee oli palju-palju ettevaatlikum kui minek:

Tee peal tuli Raidi A4'jal ette ilus number:

Ja kodu jõudes vaatas kogu läbisõiduks ette selline number, koju jõudsime juba järgmisel päeval pea kell 4, seega tripi kogupikkus oli 25tundi, mille sees keegi meist ei maganud:

Kuna üleval püsimiseks pidime ära jooma hunnikutes energiajooke, siis oli meil mõlemal energiajooki mürgitus, vähemalt nii me arvasime, sest hiidsitt oli olla:S Mul veel topelt, kuna olin veel peol ka käinud ja väike pohmakas lisas asjale vunki:D Seega terve päevaga suutsin auto tuua Raidi juurde ja pesta kapotialune puhtaks, et järgmine päev tööd parem teha oleks. Enne seda sai loomulikult 1.3 ikka korralikult pöördesse aetud ning võib öelda, et kurat, tollel ka tegelikult midagi viga polnud, astus ka oma litraaži kohta mehiselt:


Järgmist päeva alustati varakult ning hakati vaikselt salongi juppideks kakkuma, salong ennem:

Pärast:

Väike võrdlus ka ilma AC'ta variandi jupist ja AC jupist:

Esitiibate eemaldamiseks tuli ära võtta küljekarbid ning olin parajas shokis, et sealt roostet ei leidnud nii väga:D Eeldasin, et saan näpuga läbi suruda kogu karbist, kuid leidsin ainult paar täpikest:

Pilt siis ka vanast mootorist:

Mootor eemaldatud:

Tühi kapotialune:

Ja ajutiselt sai ka kapotivahele pandud üks Raidijõud:

Väike panoraam tööplatsist, suht "korralik" ütleks:D

Selleks päevaks oli kõik ning uut päeva sai alustatud uue aku ostuga, kuna vana veel pidas, kuid leidsin, et uue motoga ka uus aku on parem, eriti kui aku läks pagassi:

Mootorialune sai tühkaks kakutud, kinni kaetud ning alustatud krundiga:

Ja värviks valisin taas ROHELISE. Miks rohelise? Sest tavaline hall oleks igav jäänud ja tavaline, poleks mootorit esile toonud. Must poleks ka erilisem olnud ning Valge oolekskuidagi kohatu, kuna pole valget värvi terve ülejäänud auto juures kuskil kasutanud, jäi roheline selliseks heaks erksaks värviks. Korraks käis peast läbi ka roosa, kuid leidsin, et too juba liiga liig:

Järgimine päev sai värv ka laki alla ning tulemus jäi väga lahe(palun väga mitte seostada Monster Engergy temaatikaga, kuna Monster temaatika on väga alla käinud ausaltöeldes):

Vana moto kõrval ning uus juba aiste vahel:

Ligemalt ka:

Kuna eelmiseks päevaks oli juba liiga pime, sai järgmine hommik tööd jätkatud. Esialgu sai poes palju raha raisatud(Juurde ostetud mootorisse, juba seal seesolevat 10W60 Racing õli, roolivõimu õli, käigukastiõli(terve vahetus), antifreesi, õlifilter, kaitsmekarp, palju kaitsmeid, piduri-siduriõli, akuklemmid, xenonid(3000k, 35W, slim-ballastidega, võib-olla lähevad udukatesse, pole hetkel veel paigaldatud) ja veel pudipadi, piltidel ainult üks osa ostudest, raha läks ikka roppu kanti auto korralikuks tegemiseks, see on see, kui vanemad eelnevalt pohhuilt hooldusi eiranud:D

Väike osa juhtmesikust, mm... nämma rsk:

Rait tööhoos:

Juhtmed sai veetud natukene mootoriruumi puhtana hoidvalt, ehk siis silma alt ära, tiiva sees:

Ja värskelt värvitud klapikambrikaas, sest vana värv oli lihtsalt lambivärv pandud peale, survekaga lendas enamus minema, nüüd tegemist hea kuumakindla värviga, mis peaks ikka peal püsima mõnda aega:

Mingi hetk paaki alla kruttides(uus VTi paak, sest vanal polnud pumpa ja ei tahtnud eriti lõikuda ka) märkasin, et põhja-alune on pea roostevaba, vähemalt paagi all olev osa oli nagu tutikas:D Samuti ilmes probleem, et puudus pumba-relee, mille olime unustanud kaasa võtmast. Väike tripp romulasse ja julla olemas(nüüdseks mul neid topelt, kuna leedukad saatsid puuduolevad asjad tagant järgi):

Nii sai siis juhtmed veetud:


Eks meil oli ka väikseid probleeme tööle saamisega. Nimelt oli vigadeks siis esialgu see, et küünlad olid vales järjekorras(kuigi proovisime mitmeid variante, tuli lõpuks ikkagi service manual appi). Teine probleem oli elektri alane. Nimelt vedasime aku pagassi ning panime vahele 80A kaitsme, nii nagu auto enda kaitsmeblokis oli. Ning käima panna üritades läks kaitse läbi, raiskasin ligi 8euri eest kaitsmeid ja lõpetasime õhtuks tegevuse.
Öösel napsuse peaga nuputasin asja välja. Nimelt starterist käib läbi ligi 400Amprine vool, et 80Amprine kaitse ei tohiks kuidagigi püsida. See oli mulle väga turgutav mõte, sest kohti oli tunne, et kõik on putsis, et kas mina midagi valesti teinud või leedukad meid üle lasknud vms.
Hommikul lendas kaitsme asemel ilus tikkpolt kaitsmepessa ning toimis:D Ühtegi lühist ja probleemi minu juhtmestusega polnud, va. üks US-park moodul oli läbi läinud, seega US-parkidega minu autot natukene aega ei näe.
Viisin siis auto koju lõplikult kokku panema(ei tahtnud Raidil ka igavesti jalus tolkneda, sain ikka temalt tohutut abi ja tema isalt ning ei suuda siiani välja mõelda, kuidas neile tänu avalda). Öösel sai auto salong enam-vähem sõidukõlblikuks.
Kuna vanemad magasid, siis peale esitule pirnide sisse panemist panin kapoti õrnalt alla ning tahtsin kapotti kinni panna, 100m eemal kodust.
Kuid siis tuli peale hunnikutega kõnelaviin ning lihtsalt läks meelest. Võtsin linnast sõbra peale(kusjuures, seni kuni sõpra ootasin, panin pagassi korralikult kinni ja pingutasin veljepoldid üle, aga kapotti ei taibanud vaadata:S:S). Tahtsin ka sõbrale uue monster-mootori võlusid natukene näidata ning kohapealt ära kiirendades lendas üsna kohe räige laksuga kapott näkku, klaas ämblikuks, katus mõlgiliseks ja kapott tagurpidi.
Esialgse laksu ajal shokk suur polnud, pidurdati maha nagu vana rahu, eemaldati kapott, viidi ära, räägiti politseiga juttu, kes ns patrullisid naabruskonnas(õnneks olid normaalsed, nägid, et mul niigi persses ja ei hakanud huijama), kuid kodu jõudes voodis võttis juba jalust nõrgaks ning vaikselt sain aru, mis oli juhtunud:S:S
Auto viisin Rait(kasutaja Votex) garaaži.
Kohe peale laksu tehtud pildid:


Kõver kapott sõbra juures:

Masendus oli ikka tõsiselt suur, kuna auto valmimist olin oodanud kaua ning rahad ka juba vaikselt kokku kuivamas:S
Järgmine päev sai kohe Raidu garaaži mindud ning vaadatud, et mis saab. Civic nummilt ilma kapotita:

Klaas seest, nähtavus oli suht julm, ning garaaži transportisime auto ka ainult teise auto saatel, ohutuledega, 15km/h:

Valmistusime siis klaasi välja löömiseks:

Läksime siis sisse, jalad vastu ning vaatan, et WTF, üks külg lahti juba, palun Raidul õrnalt oma külge ka suruda ning oh imet, klaas tuli lahti täitsa ühes tükis:D Ning kõik jäid terveks(Kuigi olime pea igalt poolt igaks-juhuks kaetud)

Tulemus:

Ning pilte ka minu mõlkis, sirgeks hüpatud kapotist. On näha, et kapott on räigelt pahtlit saanud ja sitalt eeltööd tehtud, sest värv tuli kohati ära 1mm paksuste tükkidena, täitsa puhtalt:D


Sai siis ka terve päev uuritud igasuguseid klaasi variante ning leidsin endale sobivaks uue klaasi 80Eurot + 40Eurot paigaldus. Oleks saanud ka odavamalt kasutatud klaasi(50eurot) ja eraisikust paigaldaja(25eurot), kuid leidsin, et pole nii rikas, et sitta osta ning kuu aja pärast, kui mõra või mingi asi lambist välja hüppab, ei ole mul midagi teha, seega otsustasin uue kasuks. Hetkel on auto töökojas ja kuivab, kätte saan hommikul enne kooli, seega saan oma auokesega siiski kooli minna.
Vahetatud said ka suunatule pirnid kroom pirnide vastu, ostetud uus 12tolline JBL bassikas(275W RMS), uus esiklaasi küljeliist, klambritega ning palju muud, seega tegemist veel jätkub. vaja orgunnida uued logarid, lasta ära vahetada juba valmis ostetud sarniirid, minna homme/ülehomme sillaregulli ning tegeleda kapotiga. Esialgu tuleb natukene vist taluda seda rontis välimust ja minekut nautida:D
Tuli täna ka meelde, et oma soovidega peab ikka kuradi ettevaatlik olema, sest mäletan, et kunagi sõbraga(oli vist herr Maidu Rauba) räägitud, et Eestis pole keegi erilist sleeperit teinud ja tahaks ise endale kunagi teha, siis nüüd sain osaliselt sellega hakkama:D Plekkveljed ka veel alla ja paar kohta veel sisse lüüa ja nippotada ning sleeper missugune:D Aga seda tegema ei hakka, tahaks siiski ilusaks ja siledaks saada:P
Lõpptulemusena võib ka teema pealkirja ära muuta "Civic EG, 1.3 55kw > 1.6 118kw Swap":P