Ütleks, et täna oli tegus päev.
Esimese asjana sai rooliotsad kinni keeratud, mis olid suhteliselt lahti ning imestan, kuidas nendega sõita julgesin.
Siis sai esituli paika reguleeritud, et ÜV punktis neile ka sobiv oleks.
Järgmisena tegin korda US-suunad mida pikka aega juba igatsenud olen.Nimelt olin ühe poole oma kuidagi valesti ühendanud ning seega ei töötanud. Nüüd sain korda, kuid homme on vaja ikkagi midagi ümber teha, sest kuigi vanasti oli süsteem, et suunad lähevad põlema tuledelüliti sisselülitusega. Siis seekord sai kuidagi otse aku peale, seega kui ise välja ei lülita, põlevad isegi siis edasi, kui signa peal:D Aga see easy-fix:P
Kuna ÜV ukse taga, siis mõtlesin, et ei mängi õnnega ning panen lõppudelõpuks ka teise peegli külge. Peegel on juba varasemalt ammu korda tehtud ning isegi üle värvitud. Ütleks, et kerevärvi peegel on kordades ilusam kui musta värvi peegel, seega homme tuleb ka teine peegel lahti kakkuda, mootorid ümber tõsta(hetkel käib vastupidi lülitus:D) ja üle värvida ning ongi bueno
+ sai ka veel jamatud probleemiga, et miks ei tööta kunde ukse elektriaken. Korraks oli juba kartus, et tuleb armatuur uuesti lahti võtta, kuid viga oli palju lähemal. Nimelt auto ja ukse vahelises pistikus oli üks juhe oma pin'ist väljas. Sain ta küll tagasi, kuid iga liigutusega tuleb ta sealt lahti, st. korraks saab korda, aga kui natukenegi liigutad, hüppab lahti ning korda tegemiseks pole ka palju liikumisruumi:/ Tuleb homme midagi välja mõelda, et see pin seal pesas püsiks(pildil siis vasakul pool paksem sinine juhe musta triibuga ja sellest kaks juhet paremal oleva sinise juhtmega rohelise triibuga ka probleeme):
Ja üks põhimuredest ÜV'l oli veel tagumine parem käsipidur, mis ei võtnud üldse arvatavasti lõdva trossi pärast. Aga kuna endal oli see töö niikuinii ees, siis tegin sellest ka DIY' mida mõnda foorumisse juba sain postitada(kus vastav alateema olemas oli):
Teadagi võib käsipiduri tross ajapikku muutuda liiga lõdvaks, seega ei võta enam nii hästi kui "vanasti", kuigi klotsid on terved. Kui veab, saab salongist kangi juurest trossi pingumale keerata, kuid seda ainult sellel juhul, kui mõlemad pidurid on võrdsed. Minul endal nii ei vedanud, nimelt üks pidur võttis hästi, teine aga ei võtnud üldse midagi. Seega oli vaja tegutseda individuaalselt trossi peale keerata. Kuna aga töö oli niikuinii ees ja mobiil käeulatuses, mõtlesin ka seda teistele jagada. Kas siis talvel "driftimiseks", kummide põletamiseks või lihtinimese vajadustest tingituna parkides kallakule näiteks.
Kõigepealt tuleks auto tungraua abil üles tõsta ning ratas alt võtta. Enne üles tõstmist soovitan veljemutrid eelnevalt lahti keerata, kuna õhus olles on see tunduvalt raskem.
Kui ratas on alt, siis oleks soovitatav midagi panna auto alla toeks, juhuks kui tundraud üles ütleb. Minul oli esimene ettejuhtuv asi just alt võetud ratas.

Järgmisena peaksite te nägema sellist vaatepilti või korralikumat, sest antud juhul on need trummelpidurid ajahamba käest pureda saanud ning paksu roostekihi all:

Kuna trummel võib olla korralikult kinni, siis tuleks seda natukene tampida. Eelistatavalt kummihaamriga, kuid kuna hetkel seda ei leidnud, kõlbab ka tavaline haamer.

Eelnev samm peksab natukene trummli katet lahti ning ka seda saasta ja piduriklotsi tolmu, mis sinna vahele on kogunenud, minul tuli ühelt poolt päris korralik hunnik:

Nüüd võib hakata proovima kattet maha võtma. Arvatavasti niisama ta ei tule, seega on lapik kruvikas hea abimees. Suru kruvikeeraja ots vahele ja keera lapiti, see laseb katet natuke lõdvemaks.

Kui kate siiski maha ei tule, siis proovi panna kattel olevatesse poldi aukudesse pikk polt sisse ning keerata mõlemat ühtlaselt, see surub aegamõõda katte maha. Minul oli sellel millegipärast ainult üks auk parema piduri juures, kuid peaks olema kaks(nagu mul ka vasakul oli):

Kate maas, peaksid nägema midagi sellist, soovitatav on see suruõhuga puhtaks lasta ning klotside seisukord üle vaadata:

Minul olid klotsid enamvähem korras, seega oli ainsaks süüdlaseks lõdva tross. Selle peale keeramiseks otsi ülevalt poolt sellist hammasratta moodi asjandust:

Kui oled selle leidnud, siis keera seda ühe-kahe nõksu võrra allapoole(enda poolt vaadates, seega proovi mitte pea peal seista). Peale kruttimist, aseta kate tagasi peale, pane ratas õrnalt külge ning proovi ilma käsipidurita ratast keerlema panna. See peaks tegema 1-2tiiru kõige rohkem.
Järgmisena pane käsipidur peale ja vaata kas suudad ratast liigutada.
See protssess võib korduda päris mitu korda, seega varu natuke kannatust. Minul oli tross nii lõdva, et tegin seda lausa 4-5korda.
Ühe korraga palju keerata ma ei soovita, kuna targas välismaa foorumis oli kirjas, et üle keerates, tagasi enam keerata ei saa. Ise ma seda testima ei hakanud, seega ei ütle midagi kindlalt.

Alati on ka hea, kui on väike abiline, kes tööriistu kätte ulatab:D

Kui oled lõpuks soovitud tulemusega rahul, siis pane kate peale ja lõpeta töö,kuid mina soovitaksin seejuures natukene esteetilist muljet parandada. Kui rooste on väga hull, siis relakaga puhtaks ja värv peale. Kuna minul on plaanis lähiajal kiirelt ketaspidurite peale üle minna, ei hakanud piinlikult korda tegema, vaid tõmbasin traatharjaga suurema sita maha ning värvi peale, eks ta kuukene ikka kestab:D

Värvitult sai siis selline(tahtsin küll musta, kuid must sai just enne trumlite tegemist otsa, seega sai tumehall valitud) ning ütleks, et palju parem on läbi velje kodarate vaadata, kui roostekäkki(ära unusta polte kinni katmast):

Pärast värvi kuivamist ja ratta alla panemist ära unusta polte kinni keerata:

Selline oli siis mu väikene õpetuseke, ärge väga maha tampige, esimene kord siiski õpetust teha, seega jutt ja pildid kõige paremad ei saanud:D
Autoks oli Honda Civic 1993 EG, kuid sama loogika peaks toimima ka teiste vanemate trummelpiduritega autode puhul:D
Seega varuge aega ja kannatust ning tehke enda käsipidur vastu talve korda(või ÜV-d):P
Tänaseks kõik ning arvestades kellaaega, peaks magama minema, et homme peale kooli jõuaks veel valges tegutseda:D