Sattus lõpuks väga hea diiliga kätte 96enda aasta 850 sedaan, mootor on 2.4 bens 10 klappi 106kw, käigukast manuaal.
Kuulutuses oli kirjas, et esisild vajab remonti, amordid, rooliotsad, ja õõtsad pidid läbi olema, nüüd selgus aga, et ainuke viga esisillas on üks väikese lõtkuga sisemine rooliots, mis kuidagi sõitu ei sega. Eelmine omanik on pannud veel uued amordi tugilaagrid, sillad vaiksed ja väga mugav on sõita, ei anna võrreldagi kuidagi eelmiste rõvedalt madaldatud autodega.
Hakkasime siis Volvodega väga sinapeal oleva sõbraga nokitsema tema garaazis... Alguses oli termostaat läbi, selle vahetamiseks tuli sisselaskekollektor maha võtta, selle käigus sai läbipestud kõikvõimalikud kohad, nt karterituulutus ja muud klapid seal. Kahjuks purunes aga alumiiniumist termostaadi korpus, oli mingi vana mõra sees, ja poltidele peale koputades purunes see kaheks tükiks... Varudest seda võtta polnud, proovisime ära parandada, kõik kokku, ja lekib ikka, lahti kõik uuesti, ja nüüd proovime uuesti, kui pidama ei saa, siis ostab uue, kuigi selle mootori juppe pole väga võtta, huvitav, et see on teistsugune just sellel mootoril.
Vahetatud sai veel esitule klaas, millel oli auk, kojamehe vars, mis oli kõver, peaaaegu kõik pirnid salongis, taha said topelttuled, tüüpviga, milleks on mehhaanilise tripi mittetöötamine (pannakse sõiduajal nulli, ja hammasrattad purunevad), sai korda, lisaks sai ette keritud REAALNE läbisõit 255 000, ennem ilutses seal 133000. Läbisõit on tõestatud diagnostika abil... Diagnostika näitas kahte viga, 323 veakood, milleks oli spidoplokis puuduv hoiatustule pirn, selleks oli lambda tuli, mis Volvol näitab üldist viga mootori elektroonikas, ja ära oli ta võetud sellepärast, et oli ka lambda veakood, sai kustutatud, ja nüüd peaks korras olema, ilmselt oli ajutine viga. Reguleeritud said veel tuled, ja tühikäik madalamaks, tross oli kehvasti. Ette pandud Volvo nr alus, mingi võõrkeelse jura asemel.
Praegu on veel mõned väikesed vead autol : nimelt märkasime, et tagumine nr märk on kahtlaselt paremale nihutatud, mõtlesime, et ju oli paigaldaja vähe õllene, aga selgus, et selle all on auk, kuhu peaks käima lukumehhanis pagasnikule, nüüd on vaja see uus osta. Puudub ka tuhatoos seest, selle leiab õnneks varudest ilmselt, ja pardatsoki luuk. Vaja on ka ühte uut tulekojameest. Iluvigu on väga vähe, aga mõni siiski : katuseliistud kobrutavad, vaja maha võtta, ja üle värvida, ja üks tagumise klaasi liist on puudu. Roostet ei ole, välja arvatud üks pisike koht juhiukse nurgas. Rohkem ei oskagi vigu välja tuua.
Lisadest: Reguleeritav airbagiga nahkrool, kliima, püsikiiruse hoidja, istmesoojendused, 4x el aknad, peeglisoojendused, poolnahksisu, integreeritud lasteiste, 5x peatoed, ja muud tavalist. Alguses oli ka kompuuter, aga hetkel loobusin sellest ühe diiliga, plaan tagasi panna, vaja selleks ainult nuppu, juhtmejuppi, ja spidoploki suuremat displeid.
Plaanin kõik vead likvideerida, taha lisada valge suunaga tuled, nahksisu (teoreetiliselt oleks olemas el beez, aga juhiiste on suht hävinud, ja ei kujuta ette, kuidas see sobiks sinna halli salongi. Ilmselt ka muud lisavarustust lisada, nt puitimitatsioon, ja vb tulevikus R stange ette, ju paistab.
Väga rahul igatahes selle autoga, väga mugav on sõita, vaikne ja sujuv. 2009 on Rootsist toodud.
Mõned kehvad telefoniga tehtud pildid ka :

Väljast see kehva pilt ainult, auto väga kakane tänu meie praegustele ilmadele


Kerge vahepala remontimise kõrvale, põhjad kokku kogutud, üks viski oli terve ka, hommikul kell kuus lõppes remont igatahes

Päris õige see muidugi pole, a no mis teha

Tuleklaasi vahetus

Sisselaske mahavõtmine


Kliimaploki pirnide vahetus ja odomeetri


Kurja juur, termostaadi korpus.
Täna loodan auto korda saada, saab ka paremaid pilte, praegused väga kehvad, a no abiks ikka vast.
Tänud tormsile ja hüpnole
