Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 12:25

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 28.11.2011 22:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Autoks on selline liikur aastast 1978: viewtopic.php?p=198234#p198234

Tehnilises raamatus on õli kohta kirjutatud sedasi:
SAE 30 (summer), SAE 20W-20 (winter), SAE 20/50 multigrade (all seasons) ning õliks on soovitatud Castrol GTX.

Mootorile olevat kunagi saksas enne toomist kappremont tehtud mida kinnitab ka mootori väga hea töökord.
Alguses sai sinna valatud mingit poolsünti, oli vist 5W-40. Sellega sõitis suhteliselt lühikest aega. Viimased 3a olen kasutanud 5W-40 täissünt õli. Viimased 2 suve neist Mannol Extreme Synthetic 5W-40 mille näitajad järgmised: API SL/CF, ACEA A3/B3.
Vahepeal sai ka natuke teistsugust Mannol Elite Full-Synthetic (API SM/CF, ACEA A3/B4) sisse valatud.

Kes ei tea mida tähistused tähendavad, siis viigu ennast kurssi: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html , http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/

Kuna plaanis karteri ja esiotsa tihendid ära vahetada, kõik mahlad välja lasta ja uus kvaliteetne õli sisse vajada, siis tekkis küsimus, et millist õli oleks ikkagi sellisele vanale mootorile kõige kasulikum panna ja milliseid õli tähistusi järgida? Kuna auto sõidab ainult soojaperioodil, 1. märtsist kuni novembri lõpuni, siis ei ole külmkäivituse viskoosus-indeks niivõrd oluline.
Haynes tehniline raamat soovitab küll SAE-30 suve jaoks kuid kuna sellel mootoril (1.2N) pole silindrite vaheseintes jahutuskanaleid ja tegu suht kuuma mootoriga, siis arvan, et SAE-40 (paksem õli) vast tiba parem kuna jätab paksema määrdekihi? Castrol online leht annab soovitab näiteks sellele autole Magnatec 10W-40 õli.
Samas on vanemate mootorite puhul oluline ZDDP sisaldus (tsink ja fosfor) ning Castrolil on olemas ka spets Classic õlid ( http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7027099 ), millist neist kasutada on ka omaette küsimus... kas CASTROL CLASSIC XL 20W-50 (For pre-1980 modern classic cars) mitte jälle liiga paks ole?
CASTROL R40 ja CASTROL B353 tunduvad mulle endale mõistlikumad valikud olevat? Samuti tundub ka Castrol GTX 15W-40 suht asjalik valik olevat oma ACEA A3/B3, API SL/CF sertifikaatidega? Millist küll valida... segadus kuubis :?

Uus õli ei pea olema ilmtingimata Castrol`i toodang. Kuna juba Castrol`i toodangust on raske otsustada, siis äkki oskavad siinsed kaasfoorumlased asjalikku nõu ja soovitusi anda :uhoh

NB! Postitusi stiilis "pane ükskõik mida, kärab küll sellele vanale käulale" ei soovi siia teemasse! Soovin leida õli millele püsima jääda ja aitaks sellel mootori eluiga ja tööd parendada/pikendada.


Viimati muutis corsairx, 28.11.2011 22:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 28.11.2011 22:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2011 22:03
Postitusi: 367
Asukoht: kuressaare
http://blog.motorists.org/warning-if-you-have-an-older-vehicle-choose-your-oil-carefully/


sellel lingil paistab olevat erapooletu hinnang, kuna soovitatud on mitme erineva tootja õlisid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 28.11.2011 22:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Tänud infi eest. Kuid tundub, et nende tootjate õlisid siinmail raske leida? Päris neti kaudu ei tahaks tellima hakata sellist kraami vaid ootaks soovitusi meil saadaval oleva kraami suhtes. Huvitav on see, et paljud ei jaga sellest vanakooli mootorite õlide teemast halligi. Isegi vanamees kes kunagi ralliga tegeles vahtis lolli näoga otsa ja kehitas õlgu. Need on need "idiootsed" tänapäeva standardid. Õnneks endal joppamisi sattus selline õli millel ACEA A3/B3 cert olemas - "High performance and / or extended drain".


Viimati muutis corsairx, 28.11.2011 22:57, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 28.11.2011 22:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Lisanditega ei viitsi jebida ja netist ka natuke halba nende eraldiseisvate lisandite kohta lugenud. Kuid kui miskit pidevalt saadaval olevat asjakohast õli ei leia, siis tuleb vist jah lisanditega leppida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 28.11.2011 23:06 

Liitunud: 06.07.2004 11:43
Postitusi: 42
Asukoht: Tln
Võid vaadata erinevate tootjate nn võistlusspordi õlisid, seal on neid su otsitavaid lisandeid peoga sees (tavaõlidel on neid vähe, kuna rikuvad katti ning nö puhas ökoloogilne jalajälg on tänapäeval ju prioriteet).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 28.11.2011 23:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.03.2006 11:19
Postitusi: 1292
Asukoht: Harjumaa
Selle lingi järgi võiks välistada täieliku saasta nagu siguli õli/muruniitja õli, ning katalüsaatoriga diislite spets õlid (PD õlid). Suvaline 5w-40 on ulme hea juba sellele konele.

_________________
quote oopc /naljakas ka neid videoid näha kus mingi aeg tuntakse eest sõites end nagu mingis kosmose laevas kuid muis politsei auto kaamerast näeb välja nagu ajast räsitud silo käru kus lugematu hulk hingavaid organisme sees./


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 28.11.2011 23:24 
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2011 22:03
Postitusi: 367
Asukoht: kuressaare
sinu kone jaoks vajalikke lisandeid on jah kõige rohkem racing-õlides, veidi vähem diiselmootori õlides.

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Files/Mobil_1_Product_Guide.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 28.11.2011 23:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Tanel kirjutas:
Tegelt on asi nii.

Kõik õlid algavad ühest ja samast asjast. Toormaterjal on neil ka sama, ehk paljas õli on igal tootjal suht paljas õli.
Asi miks osade tootjate õlid rohkem maksavad ongi see, et lisandid teevad õlist õli ja need on juba igal tootjal erinevad. Samuti ka tootmisprotsess. Liqui molyl on õli, mis maksab suts vähen täissünteetilisest õlist aga omadused on paremad. tootmisviis on lihtsalt teine ja enam ei saa öelda täissünteetiline.


Paned natuke puusse. Loe rohkem selle kohta. Õlide rafineerimisprotsess ja tsingi/fosfori sisalduses on asi (loomulikult ka muud lisandid, kuid vähemal määral). Ega ma toormaterjali ei tarbi vaid ikka lõpp-produkti. Äkki selgitad mis suhtes sellel liqui moly ühel õlil (huvitaks milline?) omadused paremad on? Niisama mingi firmamärgi haipimine mulle peale ei lähe.

Muidu Liqui moly tootevalikust jäid silma need: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... -40_EN.pdf ja http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=DE

E:
Tegelane5 kirjutas:
Suvaline 5w-40 on ulme hea juba sellele konele.


Ütlesin, et selliseid kommentaare siia ei soovi. 5W-40 ja 5W-40 õlil on ka vahe ning vanakooli mootorile on see oluline.
Nagu siin teemas juba korduvalt öeldud ongi asi teatud keemiliste ühendite vähesuses ning enamus tänapäeva uuemad õlid ei korva seda (v.a. racing õlid kuna need ei pea API ACEA nõuetele vastama).

E2: Mobil1 tootevalikus tundub jah suht häid variante olevat kuid ootaks veel miskeid soovitusi. Eks see hind ole ka ikka natuke määrav kuna päris rikkur ei ole.

E3: Mobil1 tootevalikust jäid silma need (P-fosfor, Z-tsink):

Mobil1 0W-40 (P-1000, Z-1100)
Mobil1 High Mileage 10W-40 (P-1000, Z-1100)
Mobil1 Racing 0W-30 (P-1750, Z-1850)

Netist lugedes tundub see 0W-40 suht kiidetud õli olevat hinna/omaduste suhtes. Uurin nüüd väheke teiste tootjate toodete andmeid ja hindu ka.


Viimati muutis corsairx, 28.11.2011 23:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 00:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.03.2006 11:19
Postitusi: 1292
Asukoht: Harjumaa
Tegu on ju täiesti tavalise 80ndatelgi käigus olnud mootoriga, classic õlid on nöörtihendite jne muu kiviaegse kama jaoks.
Mis ulme nõudmisi see mootor õlidele siis esitab? Et vaid parimad 5w40 sobivad? Turbo? 8000 pööret tundide kaupa?
Keskmine Ascona või kadeti (sama kone) mees sõitis odavaima 10w40 Addinoliga, kuni rääbis ää roostetas. Nüüd suvaline 5w40 ei sobi?

_________________
quote oopc /naljakas ka neid videoid näha kus mingi aeg tuntakse eest sõites end nagu mingis kosmose laevas kuid muis politsei auto kaamerast näeb välja nagu ajast räsitud silo käru kus lugematu hulk hingavaid organisme sees./


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 01:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Tegelane5 kirjutas:
Tegu on ju täiesti tavalise 80ndatelgi käigus olnud mootoriga, classic õlid on nöörtihendite jne muu kiviaegse kama jaoks.
Mis ulme nõudmisi see mootor õlidele siis esitab? Et vaid parimad 5w40 sobivad? Turbo? 8000 pööret tundide kaupa?
Keskmine Ascona või kadeti (sama kone) mees sõitis odavaima 10w40 Addinoliga, kuni rääbis ää roostetas. Nüüd suvaline 5w40 ei sobi?


Palun ära siia teemasse enam postita kuna sinu suust ei tule miskit asjalikku. Mootor on aastast 78, kasutab mitmes kohas korktihendeid ja flat-tap nukikas. Palun loe eespool toodud linke ja vii ennast kurssi mitte ära hakka oma ila siin ajama. Mulle ei ole tõesti seda siia teemasse vaja.

Muidu Valvoline Maxlife High mileage õlid peaksid ka ilusti siinmail saadaval olema aga nonde kohta ei leia ZDDP andmeid netist.

Addinoli valikust sai välja juuritud need: Addinol Super MV 1045 10W-40 (API SG/CD) ja Addinol Super MV 1545 15W-40 (API SG/CF)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 03:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2011 22:03
Postitusi: 367
Asukoht: kuressaare
olles lugenud seda teemat ja veel mõnda, hakkas see õli küsimus aina rohkem huvi pakkuma. terve teadus :D

ilmselt homme panen oma saanile ka uue õli, mis sellest, et vana vaid 3000 km sõitnud :err


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 11:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Mina kasutasin vanas mootoris Gulf racing 10w60 täissünti.
ZDDP kohta ma lõpuks infot ei leidnudki ja sai seda lisandit tellitud. Gulfi õli oli mõistliku hinnaga (paar aastata tagasi, ostsin otsa maaletooja laost 100 eek/liiter). Lisaks talle meeldivad mootorid, mis kuumana töötavad.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 12:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Kui küsida tohib, siis mis autoga ja kui vanaga tegu oli? Kas 60 liiga paks ole? Vanade mootorite puhul saab liiga paksu õli puhul probleemiks aeglane ja vähene laiali kandumine ning võib õlipumbale liiga suureks koormuseks olla.

Hetkel pinnale jäänud järgmised kandidaadid: Mobil1 New life 0W-40 ja Valvoline Maxlife 5W-40. Viimase kohta üritasin tsingi ja fosfori sisalduse kohta andmeid leida kuid tulutult. Samas Euroopas tundub suht kiidetud õli olevat vanadele mootoritele ja VI näitaja ka hea. Nende kahe hinnavahe on märgatav kuid kui tihendid korralikult pidama saavad, siis ilmselt otsustan ikkagi Mobil1 kasuks. Muidugi poolsüntide klassist on Castrol Magnatec 10W-40 ja Valvoline Maxlife 10W-40 suht ahvatlevad valikud eriti just hinna tõttu.

e: leidsin Valvoline õlide kohta ka mingit ZDDP infi: http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=2270021

e2: Natuke veel kasulikku lugemist vanakooli flat-tappet ja õlide kohta: http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ewall.html ja http://www.ttalk.info/Zddp.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 14:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Porsche 944.
Mul oli seal veel see teema, et 944 mootorid on väga maiad konstruktsioonivea tõttu II kepsu saalet ringi viskama. Peamiseks põhjuseks on see, et mootor töötab kuumalt ja vedel õli jätab pikas paremkurvis karteri kehva ehituse tõttu õlipumba kuivale. Vahest on Xw60jah overkill, kuid w40 ja w50 peaks ok olema igas asendis.

Sinu valikutest võtaks 10w40 Maxlife

_________________
Miata
LS400


Viimati muutis charly, 02.12.2011 10:43, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mootoriõli valik vanakooli autole (1978)
PostitusPostitatud: 29.11.2011 16:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.08.2009 19:45
Postitusi: 304
Ilmselt on näitajatelt parim ja kergesti saadaval olev variant Mobil1 0W-40 kuid ise kaldun hetkel
Valvoline Maxlife 5W-40 suunas kuna jääb ainult natukene näitajatelt eelmainitule alla ja on keskmises hinnaklassis.
Suurim erinevus ongi ZDDP sisalduses. Kas see erinevus Mobil1 6€ per 1L suuremat hinda õigustab on omaette küsimus.

e: hulga teste ja infot leiab siit foorumist: http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... b=cfrm&c=5


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7