Tere! Mõtlesin et teen kah teema ära. Mõnel võibolla huvitav lugeda.
2011 aasta kevadel tuli mõte osta omale mingi 4 -vedune raami peal ja kindlasti aeglustiga diisel auto. Sirvides automüügiportaale jäi silma midagi huvitavat ja teistmoodi. Kuna mulle meeldivad erilised ja vähelevinud autod ja eriline huvi on vanad "jaapanlased", siis läksingi autot vaatama. Ja millegipärast ostsin ära. Nagu ikka autoostu puhul on ilmselt paljudele tuttav tunne, et kui ostmiseks läheb ja vigu vaatad, siis mõtled : That will buff out!

Raam vajas tegemist ja sada muud asja aga mõtlesin, et kui kõik üle käin saab hea küll.
Auto siis lühikese kerega Isuzu Trooper 2,2TD. Läbisõit 234000km, käike 5. Kasutama hakkan kalalkäimiseks ja paadikäru vedamiseks.
Selline ostuhetkel:

sry pole endal paremaid pilte ostuhetkest...

Auto sain odavalt ja tegelikult oli toorik hea. Auto ostsin juba sellepärast ,et ei olnud nn metsaauto ja enamus ajast kõva tee peal tagaveoga sõitnud. Lisaks olid kõik tuled, tihendid, elekter jms laitmatus korras. Roostet oli all servades äärtes ja paljudes muudes kohtades aga see ei heidutanud mind. Tegelen ise keretöödega ja plekitööd ei valmista kah raskusi.
Kaua see asi ühes tükis ei püsinud. Mõtlesin, et kuna tagumised amordid vajavad vahetust, siis tuleb töö ette võtta. Katsu vahetada amorte, kui neid kuhugi külge keerata ei ole
Hakkasin siis lammutama ja tõstsin kere maha. Raam oli nutuses seisus eriti tagumine osa. Põhimõtteliselt oli raamiga auto puhul harva nähtav situatsioon, kus kere hoidis raami koos, mitte vastupidi.
Pilte kahjuks lammutamise hetkest ei ole, kuna kere sai maha ühe õhtuga ja järgnevatel päevadel ei olnud lihtsalt meeles seda eraldi pildistamas käia.
Sillad keerasin alt ära ja valmistasin raami ette keevitustöödeks. Keevitustööd venisid ja venisid mõni õhtu lihtsalt vahtisime sõbraga seda roostehunnikut ja sittagi tehtud ei saanud.... kuni lõpuks sain korralikud veljed ja rehvid. Motivatsioon tuli tagasi! Vaja proovida ju milline asi välja nägema hakkab.
Kuni lõpuks midagi juba tehtud.
Põhimõte on teha 1 kord ja korralikult.

Ehitus hakkas sujuma. Sõbrad tulid appi ja ühe ööga sai asi juba niimoodi:

Mõni nädal veel ja juba veeres


Puhastasin juppe ja ladusin külge. Pildil näha ka et amort on täitsa kinni raami küljes

Niimoodi lasin õlisurve üles, kuna mootor sai uued saaled ja mõned tihendid. Ja loomulikult panin käima ka! Käivitub superhästi.

Tegin vahepeal uue summutijooksu ja lisasin uued käsipiduri trossid. Trosse uusi originaale meie maal saada ei ole ja nii läksid külge poest leitud sarnased Ford Mondeo trossid. Pole vahet toimivad samamoodi. tagumised piduriklotsid panin ka uued koos silindritega.

Vahepeal tegin kõik asjad ära, mida pärast kere pealetõstmist teha ei saa ja tõstsin laaduri abil kere peale. Kerel keevitasin karbid uued ja tegin põhja ka ära. Kõik muud keevitustööd teostasin hiljem.

Kere siis peal ja ajutine istepink paigas...

Kuna esiosa käib poltidega küljest , siis oli mugavam see eraldi ära värvida. Tulemus sai rahuldav



Kuna esitiivad olid väga kehvas seisus ostisn ka need uued ja kruntisin nad kohe ära. Epokrunt + täitekas.
Ostsin uue kütusepaagi, mis peaks vastu pidama kõigele kuna on plastikust. Uuem paak tuli Frontera alt ja sobib 1:1-le.

Vahepeal lasin mastiksi ette koobastesse ära:

Ladusin aga juppe külge ja juhuse tahtel leidsin korraliku aku omale

Ladusin kapotialuse kokku üks õhtu

Auto moodi juba

Et auto nägu tuleks pähe siis ostsin G2 tuled ette


Panin need tuled põlema ka.

Uued tagatiiva nurgad tulevad sellised. Kuna remontdetaile saada ei ole meie maal jällegi, siis tegin need ise.

Auto ongi hetkel täpselt niikaugel aga keevitamist veel jagub. Eesmärk on enne aprilli lõppu valmis saada asi ja tüv ära teha ja halli tänavapilti vähe värskendada.
Ärge hakake vanal jaapani maasturil amorte vahetama, kulukaks läheb
