Umbes 2 aastat tagasi, sai ostetud üks kehvas seisus e30 Must Kupee.
Mootor ei töödanud, kere oli läbi ja sisu sodi. Aga kuna hind hea ja "rullika" isu oli, siis saigi ära ostetud. Esimese mootori saime kohe käima(pihusti oli otsas), kuid see mootor kestis vast kuu aega. Mootoril olid saaled kulunud, kahel kolvil sooned sees, vänt sinine. Sai siis teine mootor doonoriks ostetud, millel oli plokk sooneline, ning üks kolb läbi põlenud. Mootorile läksid uued saaled, klapi sooveldamine jmt, ning mootor läks hoolega kokku ja sai väga hea.
Aasta sai selle 2.3l mootoriga ringi vuratud, ning üha enam tekkis isu auto paremasse korda teha, ning ka jõuallikat uuendada. Sügisel läks peale ka roolivõim, ning erksam differ(4.27)
Uueks mootoriks sai valitud M30b34. Mootor oli osaliselt koos ja palju juppe oli puudu. Peale pikka otsimist said kõik jupid koju toodud ja alustasime mootori kokkuladumist.
Ennem uue mootori peale tõstmist sai kogu kapotialune üle keevitatud/taastatud.
Kere on enamuses taastatud, aga vajab veel siiski hulka tööd.
Lisaks uuele mootorile läheb kasutusse poolkorv istmed(4 punkti vöödega) ja lühikese ülekandega Diff.
Ei hakka pikemalt seletama, viskan mõned pildid, koos kommentaariga:
Peale ostu:







Peale mõningast sättimist julges juba sisse istuda


Eelmise(2011) aasta talv::
Salongi põhi tuli suures osas uus teha. Sama lugu ka tagumiste koopaäärte, karpide ja pagasiruumiga.








Kaitsme karbi all oli kena üllatus...

Mootorist- 3.5 M30b34. Ilmselt pärit M535-e pealt. Tehases oli sellel 160kw. Hetkel loodan, et on veidi rohkem.
Tehase töötlemis jäljed kenasti näh! Kulumis rant praktiliselt puudub(küünega ei tunne, kuid näppuga aimab koha siiski ära).

Plokikaan on tehtud nii nagu peab, kuid paar suurt kriimu on eelmise omaniku poolt sinna tekitatud. Klappidel kenasti topelt vedrud.


Vana mootor maas, ning uus ootab veel mõnda juppi. Mootoriruum pea-aegu korras, veidi vajab veel näppimist ja siis üle värvimist.






Nii, Mootor on koos ja kere esiosa valmis:
Mootor peal
Kuidagi ülbem on see mootor välimuselt:




Ruumiga roolilati ja karteri vahel ei priiska. Võib isegi tekkida olukord, et peab midagi muutma:


Auto juhtmestus valmis. Ka kere küljes on uus pistik:


Autol tuli mootor uuesti maha kiskuda, kasti niisama otsa ei saanud(tegin ka üksinda). Aga vast ongi koos kastiga lihtsam kokkuvõttes. Homme saab hooratta poldid lõpuks kätte, ning mootori koos kastiga peale.
Ladusin mootorit veits kokku. Palju juppe ilmselt puudu, ning nii mõnegi detaili kohta ei suuda veel tuvastada.


Käppade tegija on oma tööd korralikult teinud, kuid poltidega on haigelt koonerdanud. Umbes 4-5mm oli ainult keerme sees. Panin vähemalt 2x pikemad poldid asemele.

Radikas peale, aju sai omale koha, ning veering sai algse kooseisu. Lisaks sai sisu juhtmestus korda.

Uued istmed:


E34 radikas sobis ideaalselt


Roolilati ja karteri vahe umbes 9-11mm peale "tõstmist"

Täpselt ei tea mis padjad meil on, kuid läbi ei vaju pea-aegu üldse

Käivitus video ka siisi:
http://www.youtube.com/watch?v=5cptyQEajqoSiinkohal võiks ka mainida, et summuti on kaks otse toru,kekskel läheb üheks, ning lõpus on pm. tühi sport pütt. Helid on MÕNUSAD.
Nüüd läks asi juba lõbusamas ja lihtsamks. Järjest sai külge kõiksugu detailid ja asi sai üsna kiiresti komplektseks. Tõsised probleemid olid aga tahhoka ja temp anduri käima saamisega. Jama on ka jahutusega. Paraku ei suuda 2.5L mootori radikas seda elajat maha jahutada(Kui tappa anda)
Kasti hoovastikule sain pm. uued puksid, ning sai ise ka nõ. Short shifter tehtud. Kokkuvõttes sai väga hea ja täpne käiguvahetus(Rullikal harva esinev)
Viimane pilt peale lõpliku kokkupanemist:
http://www.upload.ee/image/1282184/DSC06590.JPGNüüd mõned videod, kuidas asi siis lõpuks liikuma sai.
Kohapeal liikumas(Õhulugeja ja lambda ei toiminud):
http://www.youtube.com/watch?v=pEY0kCP0ewESissesõit
http://www.youtube.com/watch?v=46UqMecKTGE0-100km/h
Üldiselt tundub, et masin on isegi alla 6s võimeline sõitma:
Teise käigu start
http://www.youtube.com/watch?v=0r7Rodwo36IEsimese käigu start
http://www.youtube.com/watch?v=SIAlnjrGW4YOleks veidi rohkem vaid seda pidamist.
Loodan, et piltidega liiale ei läinud

Hetke olukord on aga nii, et mootor ootab mahatõstmist, sest kahjuks läks ilmselt üks kolvirõngas katki. Kevade lõpuks loodan asja taas ellu saada.
Vaja oleks kõvasti kerega vaeva näha. Kindlasti ei suutnud kõike põnevat kirja panna.
Ajapikku kindlasti täiendan.
