Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 13.05.2025 12:36

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 29.03.2012 20:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Umbes 2 aastat tagasi, sai ostetud üks kehvas seisus e30 Must Kupee.

Mootor ei töödanud, kere oli läbi ja sisu sodi. Aga kuna hind hea ja "rullika" isu oli, siis saigi ära ostetud. Esimese mootori saime kohe käima(pihusti oli otsas), kuid see mootor kestis vast kuu aega. Mootoril olid saaled kulunud, kahel kolvil sooned sees, vänt sinine. Sai siis teine mootor doonoriks ostetud, millel oli plokk sooneline, ning üks kolb läbi põlenud. Mootorile läksid uued saaled, klapi sooveldamine jmt, ning mootor läks hoolega kokku ja sai väga hea.

Aasta sai selle 2.3l mootoriga ringi vuratud, ning üha enam tekkis isu auto paremasse korda teha, ning ka jõuallikat uuendada. Sügisel läks peale ka roolivõim, ning erksam differ(4.27)

Uueks mootoriks sai valitud M30b34. Mootor oli osaliselt koos ja palju juppe oli puudu. Peale pikka otsimist said kõik jupid koju toodud ja alustasime mootori kokkuladumist.
Ennem uue mootori peale tõstmist sai kogu kapotialune üle keevitatud/taastatud.
Kere on enamuses taastatud, aga vajab veel siiski hulka tööd.
Lisaks uuele mootorile läheb kasutusse poolkorv istmed(4 punkti vöödega) ja lühikese ülekandega Diff.

Ei hakka pikemalt seletama, viskan mõned pildid, koos kommentaariga:
Peale ostu:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Peale mõningast sättimist julges juba sisse istuda
Pilt
Pilt

Eelmise(2011) aasta talv::
Salongi põhi tuli suures osas uus teha. Sama lugu ka tagumiste koopaäärte, karpide ja pagasiruumiga.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kaitsme karbi all oli kena üllatus... :D
Pilt




Mootorist- 3.5 M30b34. Ilmselt pärit M535-e pealt. Tehases oli sellel 160kw. Hetkel loodan, et on veidi rohkem.
Tehase töötlemis jäljed kenasti näh! Kulumis rant praktiliselt puudub(küünega ei tunne, kuid näppuga aimab koha siiski ära).
Pilt
Plokikaan on tehtud nii nagu peab, kuid paar suurt kriimu on eelmise omaniku poolt sinna tekitatud. Klappidel kenasti topelt vedrud.
Pilt
Pilt

Vana mootor maas, ning uus ootab veel mõnda juppi. Mootoriruum pea-aegu korras, veidi vajab veel näppimist ja siis üle värvimist.
Pilt
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt



Nii, Mootor on koos ja kere esiosa valmis:


Mootor peal 8)

Kuidagi ülbem on see mootor välimuselt:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ruumiga roolilati ja karteri vahel ei priiska. Võib isegi tekkida olukord, et peab midagi muutma:
Pilt
Pilt


Auto juhtmestus valmis. Ka kere küljes on uus pistik:
Pilt
Pilt


Autol tuli mootor uuesti maha kiskuda, kasti niisama otsa ei saanud(tegin ka üksinda). Aga vast ongi koos kastiga lihtsam kokkuvõttes. Homme saab hooratta poldid lõpuks kätte, ning mootori koos kastiga peale.


Ladusin mootorit veits kokku. Palju juppe ilmselt puudu, ning nii mõnegi detaili kohta ei suuda veel tuvastada. :D
Pilt

Pilt


Käppade tegija on oma tööd korralikult teinud, kuid poltidega on haigelt koonerdanud. Umbes 4-5mm oli ainult keerme sees. Panin vähemalt 2x pikemad poldid asemele.
Pilt



Radikas peale, aju sai omale koha, ning veering sai algse kooseisu. Lisaks sai sisu juhtmestus korda.
Pilt


Uued istmed:
Pilt
Pilt

E34 radikas sobis ideaalselt :D
Pilt

Pilt

Roolilati ja karteri vahe umbes 9-11mm peale "tõstmist"
Pilt

Täpselt ei tea mis padjad meil on, kuid läbi ei vaju pea-aegu üldse
Pilt



Käivitus video ka siisi:
http://www.youtube.com/watch?v=5cptyQEajqo
Siinkohal võiks ka mainida, et summuti on kaks otse toru,kekskel läheb üheks, ning lõpus on pm. tühi sport pütt. Helid on MÕNUSAD.


Nüüd läks asi juba lõbusamas ja lihtsamks. Järjest sai külge kõiksugu detailid ja asi sai üsna kiiresti komplektseks. Tõsised probleemid olid aga tahhoka ja temp anduri käima saamisega. Jama on ka jahutusega. Paraku ei suuda 2.5L mootori radikas seda elajat maha jahutada(Kui tappa anda)
Kasti hoovastikule sain pm. uued puksid, ning sai ise ka nõ. Short shifter tehtud. Kokkuvõttes sai väga hea ja täpne käiguvahetus(Rullikal harva esinev)

Viimane pilt peale lõpliku kokkupanemist:
http://www.upload.ee/image/1282184/DSC06590.JPG


Nüüd mõned videod, kuidas asi siis lõpuks liikuma sai.
Kohapeal liikumas(Õhulugeja ja lambda ei toiminud):
http://www.youtube.com/watch?v=pEY0kCP0ewE

Sissesõit :D
http://www.youtube.com/watch?v=46UqMecKTGE

0-100km/h
Üldiselt tundub, et masin on isegi alla 6s võimeline sõitma:

Teise käigu start


http://www.youtube.com/watch?v=0r7Rodwo36I


Esimese käigu start
http://www.youtube.com/watch?v=SIAlnjrGW4Y

Oleks veidi rohkem vaid seda pidamist.


Loodan, et piltidega liiale ei läinud :D


Hetke olukord on aga nii, et mootor ootab mahatõstmist, sest kahjuks läks ilmselt üks kolvirõngas katki. Kevade lõpuks loodan asja taas ellu saada.

Vaja oleks kõvasti kerega vaeva näha. Kindlasti ei suutnud kõike põnevat kirja panna.

Ajapikku kindlasti täiendan. :)

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 29.03.2012 20:45 

Liitunud: 20.04.2008 16:12
Postitusi: 2221
Tere tulemast Ahto striitreisserite pesakonda! :evil:

_________________
Kui mul und ei tule, siis loen lambaid ja nende postitusi..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 29.03.2012 20:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
No noh... :)

Kasutaja nime järgi saan ainult aimata...?? :)

Aga tänan :D

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 29.03.2012 20:56 

Liitunud: 03.02.2011 23:36
Postitusi: 458
Asukoht: Pärnu
Ops, siit miskit head tulemas :twisted: Märgin kah teema ära.

_________________
Seen it all, done it all, can't remember most of it.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 29.03.2012 20:57 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.06.2007 16:18
Postitusi: 5875
Asukoht: Ida-lääne-viru
Liiga võimas ei tule? Taguots jääb ka kole kerge :D

_________________
Kui minema hakkab, siis kaardilugeja külge ette ja "Las minna!!".


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 29.03.2012 21:12 
Eliit
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.01.2005 22:02
Postitusi: 2505
Asukoht: Pärnu/Tallinn
killer666 kirjutas:
Liiga võimas ei tule? Taguots jääb ka kole kerge :D


Sellist väljendit nagu "liiga võimas" ei ole olemas.
Muidu vinge masin.

_________________
MB 200 W123 ´77 -> Saab 9000 2.0T ´93 -> Rover Mini 1.0 ´92 -> VW Passat Variant Syncro 2.8 ´99 -> BMW M535i '86 / Chrysler '05 -> Audi A4 3.0Q '05


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 29.03.2012 21:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.04.2003 21:57
Postitusi: 2079
Asukoht: Tallinn
Mõnus, suuremapoolse mootoriga E30 on selline asi, mis võiks endalgi olla - lõbu tundub laialt olema :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 29.03.2012 22:23 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Funi-i saab selle masinaga ikka väga palju tõesti. Mootor on üllatavalt ergas ja üli kerge kere on ainult plussiks. Midagi üleliigset seal masinas pole.

Liiga palju Jõudu pole kindlasti. Hetkel lahtine differ ja suvalised rehvid ja peab ka ikka kohati :) Kuigi tõsi...100km/h pole mingit pidamist väga loota ka puhtal soojal asfaldil.

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 29.03.2012 22:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.10.2011 20:42
Postitusi: 218
Edu sellega!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 30.03.2012 02:24 

Liitunud: 29.12.2009 14:32
Postitusi: 3515
Kas see sama kollektor on Motors24 ühes osas ka soodapritsis? :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 30.03.2012 06:55 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Edu läbe vaja..aga veel rohkem oleks raha vaja.

Jupid pole kuskil avalikul olnud. Kõik ise tehtud :)

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 30.03.2012 14:10 

Liitunud: 11.10.2010 13:23
Postitusi: 327
Kahju et "Like"da ei saa.
Õige mootor vähemalt!! Ega juhuslikult pole plaanis osaleda drifti üritustel?

Väga äge, mis järgmiseks? Turbo? :hail

:burnout


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 30.03.2012 16:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Plaane on küllaga, kuid paraku pole finantsi. Drift oleks kindlasti põnev, kuid see eeldaks palju raha ja palju lisa tööd. Kuid paraku puuduvad mõlemad :D

Turbo plaan oli alguses...isegi kolded olid olemas enamvähem sobivad. Aga liiga kulukaks oleks läinud.
Kui midagi siis vähe teine aju. Väidetavalt saab vabalthingavana sellest 350hp-d nagu naksti ja mootor pidavad seda ka kannatama.

Kunagi tahaks 4.4L v8 sinna vahele pista :) (Tegelt oleks kohe seda pidanud tegema)

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 30.03.2012 19:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.03.2012 19:36
Postitusi: 681
Ega seal väga vahet pole kas 4.0 või 4.4.

Uuem(4.4) on suurem, kallim ja veidi keerulisem, kuid väidetavalt ka vastupidavam ja veidi võimsam. Samas enamus soovitavad ikka 4.0-ist jah :)

_________________
Ma ei ole agressiivne juht, olen lihtsalt võistlushimuline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 323/3.5l-160KW, Cb4_335
PostitusPostitatud: 30.03.2012 20:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2010 15:51
Postitusi: 859
e30 peale ka ka v12 istutatud aga see vist on rohkem juba eputamise teema... usun et se 3 poolene on ka suhteliselt krapsakas... vähemalt video pealt vaadatuna:) väga asjalik projekt ette v6etud ja palju terveid tööriistu ka edaspidiseks... korralik fööniks on tuhast välja aidatud:D

_________________
mitsubishi sigma 3.0 , 95, at .sneguurotska. http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=112374&p=1224466#p1224466


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7