Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 02.05.2025 09:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume kõikidel kellel on Lugejate autode all oma topic teha pealkiri selliseks:
Auto tootja, mark, aasta, omaniku foorumi nimi.
Näiteks: Audi S4 96a Audimees
Teema ei tohi sisaldada automüüki! Selle jaoks on eraldi alafoorum.

Auto teema peab olema sisukas, ning rangelt soovitatav on lisada ka pildid autost!
Ei ole põnev lugeda teemat -> Mul on audi S4, sinine. Lahe pill on.



Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 27.04.2012 22:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.12.2011 00:48
Postitusi: 1063
Kilk kirjutas:
Kas liikuvat pilti pole selle auto sõidust?




Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 05.05.2012 01:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
Kompressoritega M62B44'd on dynos näidanud kasuliku jõu tekitamist tsentrifugaaliga kusagil sinna 6600 kanti. Jõudu juurde vaja, siis piiraja tõstmine võiks olla lihtne moodus.
Pöörete piiraja tõstmine on mul koos tippkiiruse piiraja eemaldamisega plaanis küll. G-Techi joonistatud võimsusegraafikul enne praegust piirajat (6100rpm) kukkumist veel näha pole. Ei tea, kes sellist teenust mõistliku hinnaga pakuks? Pole ise mootoriaju tarkvara veel muuta proovinud.

Tsiteeri:
Olen ühe korra Raadil ametlikul EMV dragil käinud ja ei meeldinud see üritus mitme nurga pealt vs Kiltsi klubi üritused. Igast ühekordsed sõitjalitsentsi tasud, ulmeaeglane tehniline kontroll, uimane korraldustiim, võimsamate masinate eelistamine jpms. Ühesõnaga palju kulutusi ja vähe villa nende jaoks, kes kohta püüdma ei lähe. Praeguseks on ilmselt rada vähem libedam kui aasta või paar tagasi. Lisaks Tlnst kaugemal käia.
Vaatan neid gruppe seal ja kõige asjalikum oleks üldse osaleda Läti Street-B klassis. 1,6 tonnise autoga suvalises võistlusklassis ei pruugi ajasõitudestki edasi pääseda või pääseb ühe sõidu eliminaatoris tegema. 12s autoga poleks suurt teha isegi 2L vabalhingavate klassis, kus näiteks Shabalini Civic on 10s aegu näidanud. Kui midagi plussi pealt märkida, siis publikut on Tartus alati rohkem aga jään eelistama Kiltsi klubi üritusi.
Arusaadav. Mul olekski vaja just võimalikult palju sõite teha harjutamiseks, kohta nagunii ei püüa selle autoga. Praegu AC drag info all kirjutatakse, et Outlaw klassi lastakse hoopis kiiremaid, kui 9.99sek autosid, see-eest tundub vaba klass just sobiv: "Nagu antud nimekirjast nähtub, siis oleme lisaks indeksklassidele prooviks ka vaba klassi lisaks loonud. Klass on loodud peamiselt neile kes soovivad vaid oma auto suutlikust teada saada ja võistlusmoment on teisejärguline. Nimelt paremusjärjestust antud klassis välja ei selgitata ja sõidud toimuvad vaid ajasõitude ajal. Ka tasustamine erineb tavapärasest, tavapärase kogu päeva hõlmava osavõtutasu asemel saab kohapeal 3 sõidu kaupa endale sõidu kordi osta."

Tsiteeri:
Salupa kirjutas:
0,5bar puhub piirajas. Labad peaks siis tegema arvutuste kohaselt ~ 40 000 rpm.
Hmm. Selle mapi järgi võiks ideaalses olukorras näidata 0,7...0,8 bari @ 40k kompressori tagant.
Arvesta alasse jäävat kasutegurit ka ning tulebki 0,5 bar.


Aagaa.... paistab, et elektrilisel ülelaadimisel ON ikkagi tulevikku: http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=11035
Pilt uudises on ülimalt asjakohane. Oleks pidanud seda arvutiventika teemat ikka tõsisemalt võtma :D

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 05.05.2012 23:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
usku kirjutas:
keegi võiks nüüd lisaks mulle veel võtta vaevaks arvutada vabalthingavana selle bemmi poolt sekundis sisse imetava õhu kogust :) Tegin mõned arvutused veel konkreetselt selle bemmi andmetega ning 95 bensiini konkreetsete näitajatega ning sain maksimaalseks õhukuluks sekundis napilt rohkem kui mu eelmised arvutused (nn "õhuvorsti" teooria ja kütusekulu teooria) :)

Ultroni arvutatud 170 liitrit sekundis on õige. Sinu mõte läks rappa sellega, et küttesegu arvestatakse massi, mitte mahu suhtes.

Sinu auto näite puhul siis:
küttekulu 32 liitrit tunnis
segu 1 kilo kütuse kohta 12 kilo õhku
õhukulu 384 kg õhku tunnis
õhu tihendus 1.27 kg / 1000 l
tulemus umbes 300 000 liitrit õhku tunnis ehk 80 liitrit sekundis.

P.S. 95-ga pole ma oma pemmi kunagi tankinud.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 05.05.2012 23:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
"Vorstiteoorias" läksid sa rappa sellega, et kui mootorisse suunduva õhutoru ristlõige on väiksem, kui parasjagu õhku imevate kolbide ristlõige, siis õhk hakkab torus kiiremini voolama ning näiteks 1m kolvi "kimamise" ajal võib õhk õhutorus edasi liikuda hoopis 2.5m. Seepärast kasuta arvutamisel kolvikäiguga koos kolvi läbimõõtu, mis annabki pmst töömahu ning viib eeltoodud tulemusteni.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 05.05.2012 23:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.07.2010 19:00
Postitusi: 266
Asukoht: tallinn-tartu
Sina põrinaga kiirenasid lauluväljaku mäel täna? :)

_________________
Jürgensohn Production OÜ
http://www.liimpuit.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 06.05.2012 00:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Randoj kirjutas:
Sina põrinaga kiirenasid lauluväljaku mäel täna? :)
Jah :)

usku kirjutas:
aga kuidas vabalthingav suudab "sisse imeda" rohkem õhku kui kolvid silindritesse vaakumit tekitavad? :)

Näiteks tänu sisselaskekollektori ehitusele. Kui sisselaskeklapp sulgub, põrkab klapi taha jäänud õhk kollektorisse tagasi. Kui kollektor on sellise ehitusega, et see õhk põrkub uuesti silindri poole selleks ajaks, kui klapp uuesti avatakse, siis tekib kerge ülelaadimiseeffekt. Antud effekt saab toimida loomulikult vaid üsna kitsas pöörete vahemikus. Seepärast tehaksegi muutuva geomeetriaga sisselaskekollektoreid, et effekt võimalikult laias pööretevahemikus toimiks.

Või siis hoitakse välja- ja sisselaskeklapid samaaegselt mõnda aega lahti, et suure hooga väljuvad väljalaskegaasid tekitaks silindris vaakumi, mis imeb värske õhu kiiremini sisse. Madalatel pööretel mõjub see jällegi täituvusele halvasti.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 08.05.2012 23:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Täna proovisin selliseid asju alla:

Pilt

26x11.5x15 ET Street. Tundub, et mahuvad ilusti ning kuskile vastu ei käi. Veljeks sai hetkel võetud suvaline kättejuhtuv 7 tolli laiune, mis on vist liiga kitsas (samas rehv istus täie pinnaga maas küll :? ) Kellelgi kahte võimalikult laia e39 15" velge pole pakkuda? P.S. e39 keskava on enamus BMW-dest suurem - 74mm.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 08.05.2012 23:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5322
Asukoht: Rae
See orikas E39 velg ju ok sinna ega eriti vist laiemaid polegi originaalis 15" keskava siis 74.1mm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 08.05.2012 23:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2008 13:38
Postitusi: 1359
Asukoht: Tartu.
Et siis 12 sek. peaks olema käega katsumise kaugusel :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 08.05.2012 23:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Järgmisel ametlikul veerandmiilil loodan sõita tõesti 12komamidagi aega. Avalaksuga võrreldes vaja 0,16sek selleks areneda.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 09.05.2012 00:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2008 13:38
Postitusi: 1359
Asukoht: Tartu.
Sellisel juhul vabalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 09.05.2012 17:19 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Salupa kirjutas:
see-eest tundub vaba klass just sobiv

Väga hea uudis see vaba klass, kindlasti toob palju sõitjaid rajale.
Salupa kirjutas:
paistab, et elektrilisel ülelaadimisel ON ikkagi tulevikku

Nii see on. Uuel M3 V6'l on ju elektriliselt ringi aetav hooratas, mis vajadusel siduriga turbo kompressoriga ühendatakse. Kui turbo turbiin on hoo üles saanud ühendakse lahti. Ülerõhu tekkimise korral nagu gaasipedaali maha võtmisel tekib, pidurdatakse sama elektrimootoriga, mis toimib generaatorina ja laeb akut, mitte ei susista kõike vaevaga tekitatud ülerõhku vilina satel minema. Muidugi kuumused ja kiirused mida need sidurid kannatama peavad on päris ekstreemsed, lisaks pole mitte aeglaselt liikuvad võllid turbo sees ... näeb kuidas see asi kestma praktikas hakkab. Üldiselt on mul usku rohkem nendesse mootori valmistajatesse, kelle ajalugu sisaldab F1 turbomootorite tegemist.
usku kirjutas:
Cool. Ultron, vöta eeskuju - nii peab asjadest kirjutama, mitte plärtsuma kuidas teised lollid on.

No milleks Salupa teemat rikkuda jutuga, millele vastuse saab tegelikult iga tegelane mõne lihtsa google päringuga ;)
Salupa kirjutas:
26x11.5x15 ET Street. Tundub, et mahuvad ilusti ning kuskile vastu ei käi. Veljeks sai hetkel võetud suvaline kättejuhtuv 7 tolli laiune, mis on vist liiga kitsas (samas rehv istus täie pinnaga maas küll :? )

Acceptable practice for rim width is tread width plus or minus 1''. Ehk siis, kui see sul tõesti 11,5 lai on võiks velg ideaalis 10,5 lai olla. Mis iganes laiusega velje sa sinna vahele saad, pidamine on ilmselgelt parem ükskõik millisest tänava rehvist. Lase ainult miski liimiga seest üle käia, endal tahtsid slickid stardis velgede peal ringi käima hakata :D U-pöördeid tasub teha väikesel kiirusel, siis on küll oht, et midagi vastu käima hakkab. Lahtine differ muidugi slickiga hästi ei sobi, kuidas plaanid mõlemad slickid soojaks saada ? Teine teema on, et kui õnnestub kiiresti startida, siis hakkab see tehase 240mm sidur suure pidamise ja raske auto puhul kiiresti surema. Ise olen 2 e39 M5 sidurit ja ühe M5 siduri pidurimeistrite katetega õhtusse lasknud slickidega. Samas on unustamatu tunne ca 4k pööretelt start slickiga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 09.05.2012 23:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Ultron kirjutas:
Muidugi kuumused ja kiirused mida need sidurid kannatama peavad on päris ekstreemsed, lisaks pole mitte aeglaselt liikuvad võllid turbo sees ... näeb kuidas see asi kestma praktikas hakkab.
Seda ma näen igapäevaselt, et autode plaanitav eluiga järjest väheneb. Täna toodetud autosi me 15-20 aasta pärast tänavapildis küll ei näe.


Ultron kirjutas:
Ehk siis, kui see sul tõesti 11,5 lai on võiks velg ideaalis 10,5 lai olla.
No ausõna on 11.5". Kui ei usu, võin pilti teha :) Seda ma olen lugenud jah, et velg VÕIKS 10,5" lai olla, kuid ma ei ole kuskilt leidnud vastust sellele, mis juhtub siis, kui velg on näiteks 7". Üle 7" velje on sellele masinale raske leida ning praegu ma ei näe, et midagi väga valesti oleks.

Ultron kirjutas:
Lahtine differ muidugi slickiga hästi ei sobi, kuidas plaanid mõlemad slickid soojaks saada ?
Enamasti hakkavad mul burnouti tehes ikka mõlemad rattad ringi käima. Kui ei hakka, siis saab ju uuesti proovida - ringikäinud rehvil peaks nüüd parem pidamine olema ning teise korraga peaks teise ratta ringi võtma. Nii saab neid kasvõi ükshaaval soojendada. Eks aeg näitab. Ma ei taha taoliste asjadega väga üle mõelda - nii võib end lolliks mõelda.

Ultron kirjutas:
Teine teema on, et kui õnnestub kiiresti startida, siis hakkab see tehase 240mm sidur suure pidamise ja raske auto puhul kiiresti surema.
Vot sidur on nüüd küll reaalsem probleem. Juba avalaksul kõige esimesel sõidul hakkas kolmanda ja neljanda käiguga rämedalt läbi libisema. Järgnevad sõidud vahetasin käike ettevaatlikumalt (andsin gaasi alles siis, kui sidur oli täielikult haakunud) ning siis pidas vastu. Praegu kah sõites nagu kohati libiseks kuskilt midagi läbi, kuid ma ei saa aru, kas see on sidur või rehv. Kui veljed saan ning slikke testima hakkan, siis selgub, mis see sidur teeb ja mis temaga ette võtta annab.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 09.05.2012 23:43 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 21:27
Postitusi: 1194
Asukoht: Värvikambris
Vinge analüüs! Mis müdistajad sees on muidu, riiulilit midagi?

_________________
Powered by IŽ 212501, JAWA 638, Mercedes Benz 230 CED


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bmw 540i Supercharged; 1998; Salupa
PostitusPostitatud: 10.05.2012 00:37 

Liitunud: 04.03.2009 14:05
Postitusi: 63
Salupa kirjutas:
Seda ma näen igapäevaselt, et autode plaanitav eluiga järjest väheneb. Täna toodetud autosi me 15-20 aasta pärast tänavapildis küll ei näe.
e38 750 5,4l V12 isendi manualis oli kirjas, et mootori plaanitud ressurss on vähemalt 1 000 000 km. Selliseid numbreid tänapäeva autode kasutusjuheditest enam ei leia.
Salupa kirjutas:
No ausõna on 11.5". Kui ei usu, võin pilti teha :)
Natuke rullitud koobastesse peaks ikka ära mahtuma. Mõtlesin pigem, et äkki on typo sees nagu tollmõõdustikku meil neid tihedamini satub.
Salupa kirjutas:
kuid ma ei ole kuskilt leidnud vastust sellele, mis juhtub siis, kui velg on näiteks 7". Üle 7" velje on sellele masinale raske leida ning praegu ma ei näe, et midagi väga valesti oleks.
Kõige tähtsam on see, et asi ikka peal püsiks normaalselt. Ilmselt suure keerlemise ajal pole kontakt teepinnaga nii suur kui võiks. Võimalik, et keskelt hakkavad rehvid nii rohkem kuluma kui äärtest, kuna on rohkem ümara kujuga velje poolt surutud. Kindlasti on nii laia soojaks lastud slickiga kasulikku kontaktpinda rohkem, kui stock sidur minekul kannatab :)
Salupa kirjutas:
Enamasti hakkavad mul burnouti tehes ikka mõlemad rattad ringi käima. Kui ei hakka, siis saab ju uuesti proovida - ringikäinud rehvil peaks nüüd parem pidamine olema ning teise korraga peaks teise ratta ringi võtma. Nii saab neid kasvõi ükshaaval soojendada.
Olen lamellidega ühe korra niimoodi teinud kui mul veel lahtine differ oli aga slickidega pakun keerulisem. Sooja ja külma slicki rõhuvahe on seal 0,1-0,2 bari aga eks rooliga tuleb slickiga sõites niikuinii kasutada :D Lisaks väsinud sidurile ei pruugi slickidega kaua burnimine meeldida.
Salupa kirjutas:
Juba avalaksul kõige esimesel sõidul hakkas kolmanda ja neljanda käiguga rämedalt läbi libisema. Järgnevad sõidud vahetasin käike ettevaatlikumalt (andsin gaasi alles siis, kui sidur oli täielikult haakunud) ning siis pidas vastu.
Slickist saab maksimumi kätte kui ta soojaks lasta. Soojemaks läheb ka sidur + lisakoormus veel kõrgemate pööretega stardi pealt. Sisuliselt kui slickidega jõuad nüüd kolmanda-neljanda käigu vahetuseni on siduri temperatuur varasemast suurem ja läbi libisemise tõenäosus samuti. Võimalik, et selle 0,16s saad ajast maha alustuseks kasvõi külma slicki ja näiteks ~2500 rpm stardiga aga tõsisemaks paugutamseks on sul kindlasti paremat sidurit vaja. Infoks, et kuni 06/1996 tulid e39 540i/6'd suurema 265 mm siduriga. Sama sidurit kasutasid veel M60 mootori ja manuaalkastiga e34 540i ning nii M60 kui ka M62B44 mootoriga e38 740i/840i. Olen mõelnud, et kas äkki annab hooratast modifitseerida ja 265 sidur + miski karmim korv äkki peale aretada.
Infoks veel nii palju, et ise valisin 8,5'' laia slicki. Tean, et võimsamate masinatega on sõidetud veel kitsamate slickidega väga häid tulemusi + nagu ise ka aru saad, laiu 15'' velgi on raske leida. e39 alla minevatest 7,5-9,5'' laiadest 15'' velgedest ei ütleks isegi ära.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 236 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7